Mauritius

Kustbyte rätt in i helgen
fredag 22 november 2019 - Mauritius

Då lämnade vi östkusten och tog taxi till nordväst där de flesta turisterna befinner sig på ön. En resa på 50 min genom sockerrörsplantage och golfbanor på slingriga vägar.Väl framme fick vi på Mon Choisy Hotel kanske den bästa och mest personliga incheckning, som vi haft. Mannen var

Tipsy på Ile aux Cerfs utflykt
torsdag 21 november 2019 - Mauritius

Onsdagen var bokad för första utflykten, Cerfs Island som är en av huvudattraktionerna på Mauritius. Två små öar innanför revet, strax söderut från där vi bor. Vi var färdigpackade och gav oss iväg insmorda i sololja, utom - skulle visa sig senare- Gandalf Grås rygg som missades. Så

Snorkling, kajaking & gymbesök
tisdag 19 november 2019 - Mauritius

Låter aktivt, eller hur? Aktiv semester är det "nya". Nåja, sakta i backarna. Frukost avnjöts med utsikt över Indiska Oceanen, riktigt fint med bruset från vågorna som bryter revet 300 meter ut från stranden. Allt finns på denna frukost  Står en dam å svarvar pankisar varje dag

Eftermiddag i solstol. Missräkning nr 2
måndag 18 november 2019 - Belle Mare, Quatre Cocos, Flacq, Mauritius

På eftermiddagen bytte vi flygstol mot solstol på Boutique-hotellet på stranden. Riktigt Nice detta!Trasslet fortsatte dock idag, måndag. Det rum som bokades för flera månader sedan hade nu omvandlats från Ocean View till Titta Hög Vägg View. Efter 24 h resa var vi väl inte helt

Hyrbilen hämtas
lördag 28 oktober 2017 - Mauritius

En vecka med boende i airbnb-lägenhet, besök på på stränder, botanisk trädgård och i regniga berg.

Petra Hurtig Halvarson
PetraHH i Mauritius och Lars 50 år
Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
Vulkaner, apor, sprit och te
tisdag 26 mars 2019 - Trou-aux-Biches, Mauritius

Klockan är här 08.05 vilket innebär att den i Sverige är 05.05. Här har vi varit vakna en stund, legat och läst nyheterna på våra mobiler och AC:n har jobbat på bra i natt. Ute skiner solen och vi hör bara ett tyst fågelkvitter genom de nyss öppnade verandadörrarna.Snart ska en av oss

Indier i poolen
lördag 23 mars 2019 - Trou-aux-Biches, Mauritius

Klockan är här 16.45, vilket innebär att den i Sverige är 13.45. Och lugnet är över.För inte alltför länge sen är vi tillbaka från stranden där vi på nytt badat sådär 15-20 gånger och låtit skinnet bli aningen mindre vitt.Nu, efter att ha fikat, har vi lagt oss i varsin solstol

Port Louis
onsdag 20 mars 2019 - Trou-aux-Biches, Mauritius

Här är klockan i detta nu 09.45, i Sverige 06.45. Och vi har precis kommit tillbaka till vår lägenhet. Men vi börjar med Port Louis. Port Louis är Mauritius huvudstad. Ligger knappt 3 mil söder om Trou Aux Biches där vi håller till. Dit åkte vi med lokalbussen i måndags, vilket i sig

Paradisiskt
söndag 17 mars 2019 - Trou-aux-Biches, Mauritius

Bonzur!Detta blir troligtvis ett kort inlägg. För en gångs skull. Efter en natt i luften, där vi bägge faktiskt lyckades sova kanske 4-5 timmar, landade vi på torsdag förmiddag i ett soldränkt Mauritius. Flygplatsen ligger i de södra delarna så det blev knappt 2 timmar i buss innan vi

2-3 mars, 2018
lördag 3 mars 2018 - Bel Ombre, Savanne, Mauritius

Igår hände något som jag väntat på länge. Gjorde min bästa runda någonsin 43p i 31 graders värme och på Europatourbana - Heritage Golf Club. Jag förstod Inte vad som hände men plötsligt fungerade allt  och jag  skuttade inte omkring på green som jag brukar göra när jag gjort

Mauritius T&R

16 november 2019 - 29 november 2019

Gandalf Grå & Claire besöker tre av kusterna runt ön under 13 dagar.

13 mars 2019 - 28 mars 2019

Vi tar några veckor på Mauritius.

Mauritius - Nyp mig i armen!

18 februari 2018 - 6 mars 2018

En 16-dagarsresa till Mauritius med golf, bad, äventyr o bara vara.

Mauritius och Lars 50 år

27 oktober 2017 - 5 november 2017

Lägenhetsboende på Norra Mauritius

Familjeäventyr i södra Afrika

13 januari 2017 - 14 april 2017

Tre vuxna och två barn på 7 och 5 år ska vi bila Sydafrika runt, sedan dumpar vi en vuxen och drar vidare ut till Mauritius för 11 dagars slappande med sol och bad. Efter detta styr vi kosan mot Namibia, Viktoriafallen och Botswana. Sen är både pengarna och tiden slut!

3 december 2015 - 18 december 2015

Den tredje dec påbörja vi resan med att käka frukost med familjen. Sen bar det av till kastrup och en 17tim 40 min lång resa börja.

Bröllop på Mauritius

21 november 2015 - 29 november 2015

15 september 2015 - 1 oktober 2015

Görel och Jenny semestrar på Mauritius

Mauritius 2015

6 mars 2015 - 22 mars 2015

Semester på vulkanön utanför Afrikas östkust!