Hyrbilen hämtas
lördag 28 oktober 2017 - Mauritius

En vecka med boende i airbnb-lägenhet, besök på på stränder, botanisk trädgård och i regniga berg.

Petra Hurtig Halvarson
PetraHH i Mauritius och Lars 50 år
Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
Vulkaner, apor, sprit och te
tisdag 26 mars 2019 - Trou-aux-Biches, Mauritius

Klockan är här 08.05 vilket innebär att den i Sverige är 05.05. Här har vi varit vakna en stund, legat och läst nyheterna på våra mobiler och AC:n har jobbat på bra i natt. Ute skiner solen och vi hör bara ett tyst fågelkvitter genom de nyss öppnade verandadörrarna.Snart ska en av oss

Indier i poolen
lördag 23 mars 2019 - Trou-aux-Biches, Mauritius

Klockan är här 16.45, vilket innebär att den i Sverige är 13.45. Och lugnet är över.För inte alltför länge sen är vi tillbaka från stranden där vi på nytt badat sådär 15-20 gånger och låtit skinnet bli aningen mindre vitt.Nu, efter att ha fikat, har vi lagt oss i varsin solstol

Port Louis
onsdag 20 mars 2019 - Trou-aux-Biches, Mauritius

Här är klockan i detta nu 09.45, i Sverige 06.45. Och vi har precis kommit tillbaka till vår lägenhet. Men vi börjar med Port Louis. Port Louis är Mauritius huvudstad. Ligger knappt 3 mil söder om Trou Aux Biches där vi håller till. Dit åkte vi med lokalbussen i måndags, vilket i sig

Paradisiskt
söndag 17 mars 2019 - Trou-aux-Biches, Mauritius

Bonzur!Detta blir troligtvis ett kort inlägg. För en gångs skull. Efter en natt i luften, där vi bägge faktiskt lyckades sova kanske 4-5 timmar, landade vi på torsdag förmiddag i ett soldränkt Mauritius. Flygplatsen ligger i de södra delarna så det blev knappt 2 timmar i buss innan vi

2-3 mars, 2018
lördag 3 mars 2018 - Bel Ombre, Savanne, Mauritius

Igår hände något som jag väntat på länge. Gjorde min bästa runda någonsin 43p i 31 graders värme och på Europatourbana - Heritage Golf Club. Jag förstod Inte vad som hände men plötsligt fungerade allt  och jag  skuttade inte omkring på green som jag brukar göra när jag gjort

Min storebror Bengt

Det är eftermiddag och den tillbringas på stranden. Idag är det tufft känslomässigt att vara i värmen och inte hemma hos min familj. Tyvärr gick min storebror Bengt hastigt bort precis innan vi åkte iväg hit till Mauritius och begravs idag hemma i Trollhättan.  Den här dagen har Rikard

27-28 februari, 2018
onsdag 28 februari 2018 - Bel Ombre, Savanne, Mauritius

Usch vad dagarna rusar iväg och vad de flyter ihop. Dessa två dagar som gått har sett ganska lika ut dvs tidig frukost, golf, lunch, stranden och sen middag. Det som skiljer dessa två dagar är att idag har vi Stefan fyllt år och det har vi firat från tidig frukost till sena middagen. Golfen

25-26Februari, 2018 - Utmana dig till att våga....
måndag 26 februari 2018 - Bel Ombre, Savanne, Mauritius

Konstigt nog har jag lyckats få med mig ett par tidningar som  båda handlar om förändringar men framförallt våga att utmana sig själv. Sedan igår har jag gjort det två gånger. Det första som jag gjorde var att prova på att snorkla med Stefans snorkelset (ni som känner mig vet att jag

24 februari, 2018
lördag 24 februari 2018 - Bel Ombre, Savanne, Mauritius

Herr Carlsson hade en liten gladare spelpartner idag men vad hjälpte det.....värmen tar trots att man fyller på vätska med ersättning. Förlorade mot två grymma spelare Fru Carlsson 39p/ Herr Eksell 34p tillsammans hade de 44p. Men imorgon är det en annan dag o då är det Eksell mot

13 mars 2019 - 28 mars 2019

Vi tar några veckor på Mauritius.

Mauritius - Nyp mig i armen!

Mauritius - Nyp mig i armen!

18 februari 2018 - 6 mars 2018

En 16-dagarsresa till Mauritius med golf, bad, äventyr o bara vara.

Mauritius och Lars 50 år

Mauritius och Lars 50 år

27 oktober 2017 - 5 november 2017

Lägenhetsboende på Norra Mauritius

Familjeäventyr i södra Afrika

Familjeäventyr i södra Afrika

13 januari 2017 - 14 april 2017

Tre vuxna och två barn på 7 och 5 år ska vi bila Sydafrika runt, sedan dumpar vi en vuxen och drar vidare ut till Mauritius för 11 dagars slappande med sol och bad. Efter detta styr vi kosan mot Namibia, Viktoriafallen och Botswana. Sen är både pengarna och tiden slut!

3 december 2015 - 18 december 2015

Den tredje dec påbörja vi resan med att käka frukost med familjen. Sen bar det av till kastrup och en 17tim 40 min lång resa börja.

Bröllop på Mauritius

Bröllop på Mauritius

21 november 2015 - 29 november 2015

15 september 2015 - 1 oktober 2015

Görel och Jenny semestrar på Mauritius

Mauritius 2015

Mauritius 2015

6 mars 2015 - 22 mars 2015

Semester på vulkanön utanför Afrikas östkust!

Öriken i Indiska Oceanen

Öriken i Indiska Oceanen