Mauritius

Sista dagen för den här gången
tisdag 4 februari 2020 - Mauritius

Mauritius är värt ett besök och ett till och igen. Klimatet är behagligt, människorna trevliga och maten god. Vackra kritvita stränder med dom gröna bergen som kontrast, jag kan inte titta mig mätt. Det känns väldigt lyxigt att bara jobba 20 timmar i veckan, och om Falck funderar på att

Senast aktiv - från Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka
En lugn och behaglig vecka
onsdag 29 januari 2020 - Mauritius

Är kvar på mauritius och njuter av tillvaron. Den tropiska regnperioden tog slut för 2 dagar sedan så från hett fuktigt och svettigt är det nu bara hett och svettigt. Det är fortsatt 30 grader oavsett väder och det är inte så att vi lidit av regnet, det har kommit en störtskur nu och då

Utforskar Mauritius
onsdag 22 januari 2020 - Mauritius

Har landat på mauritius. Prognosen säger spöregn men vi har ändå haft 2 dagar med uppehåll och lite sol. Det är 30 grader och fuktigt oavsett om solen lyser eller det regnar så det är synd o klaga ändå. Har hyrt bil och börjat utforska ön. Det här med kartor är inte så noga här så

Sista minuten till Mauritius
lördag 11 januari 2020 - Mauritius

En vacker ö med mycket utbud båda att se och göra. Rikt djurliv, vackra stränder och vidunderliga utsikter. Så minns jag det!

lickander i Mauritius
Lättja och snorkling
torsdag 28 november 2019 - Bel Ombre, Savanne, Mauritius

Så god mat det har varit under denna semester! Mycket fisk och skaldjur har det blivit.Sista heldagen tillbringades under parasoll  och med hotellets snorklingsutflykt till revet, bägge deltog i touren där vi släpptes av i strömmen och sedan bara gled över revet, ganska kraftig ström med

Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Vi var inte riktigt redo för fys
onsdag 27 november 2019 - Bel Ombre, Savanne, Mauritius

04.50 ringde Claires mobil, lite väl tidigt. Fördelen var att vi fick se soluppgång ur havet. Lunchboxen från Tamassa Resort var fint paketerad, men det är ibland som på jul, ni vet, stora paket kan ibland vara vilseledande. Innehållet var 4 torra croissant, 2 små, små äpplen och 2

Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Are you sure? och en tobleroneincident
tisdag 26 november 2019 - Bel Ombre, Savanne, Mauritius

Vi har nu lämnat nord-, nordvästkusten för södra delen av Mauritius. Sista dagen i Mont Choisy lästes bok (Binas historia resp. Lennart Johanssons memoarer -gissa vem som läste vilken bok), lyssnades på pod och övades på det franska språket. En ny "Are you finished"- klassiker höll på

Resetips Mauritius
fredag 29 november 2019 - Mauritius

Alla är uppfödda med engelska och franska, så det är lätt att göra sig förstådd. Kan du kreol kommer du ännu längre in på lokalbefolkningen som till stora delar är indisk ursprung.Kreditkort funkar på alla restauranger vi varit på utom en foodtruck på stranden. Här slipper du

Lata dagar med långpromenader
lördag 23 november 2019 - Mauritius

Då har lördag och snart söndag passerat här på Mon Choisy Hotel på nordvästkusten.MatenIgår var vi på fancy restaurang nästgårds, klassiskt fransk fin restaurang med Mauritiska inslag. Vi tog två olika fyrarättersmenyer, med bas i fisk och skaldjur. Vi är bägge positivt överraskade

Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Kustbyte rätt in i helgen
fredag 22 november 2019 - Mauritius

Då lämnade vi östkusten och tog taxi till nordväst där de flesta turisterna befinner sig på ön. En resa på 50 min genom sockerrörsplantage och golfbanor på slingriga vägar.Väl framme fick vi på Mon Choisy Hotel kanske den bästa och mest personliga incheckning, som vi haft. Mannen var

11 december 2007 - 22 december 2007

Journey of a lifetime

4 december 2019 - 31 december 2020

Mauritius T&R

16 november 2019 - 29 november 2019

Gandalf Grå & Claire besöker tre av kusterna runt ön under 13 dagar.

13 mars 2019 - 28 mars 2019

Vi tar några veckor på Mauritius.

Mauritius - Nyp mig i armen!

18 februari 2018 - 6 mars 2018

En 16-dagarsresa till Mauritius med golf, bad, äventyr o bara vara.

Mauritius och Lars 50 år

27 oktober 2017 - 5 november 2017

Lägenhetsboende på Norra Mauritius

Familjeäventyr i södra Afrika

13 januari 2017 - 14 april 2017

Tre vuxna och två barn på 7 och 5 år ska vi bila Sydafrika runt, sedan dumpar vi en vuxen och drar vidare ut till Mauritius för 11 dagars slappande med sol och bad. Efter detta styr vi kosan mot Namibia, Viktoriafallen och Botswana. Sen är både pengarna och tiden slut!

3 december 2015 - 18 december 2015

Den tredje dec påbörja vi resan med att käka frukost med familjen. Sen bar det av till kastrup och en 17tim 40 min lång resa börja.