2-3 mars, 2018
lördag 3 mars 2018 - Bel Ombre, Savanne, Mauritius

Igår hände något som jag väntat på länge. Gjorde min bästa runda någonsin 43p i 31 graders värme och på Europatourbana - Heritage Golf Club. Jag förstod Inte vad som hände men plötsligt fungerade allt  och jag  skuttade inte omkring på green som jag brukar göra när jag gjort

Min storebror Bengt

Det är eftermiddag och den tillbringas på stranden. Idag är det tufft känslomässigt att vara i värmen och inte hemma hos min familj. Tyvärr gick min storebror Bengt hastigt bort precis innan vi åkte iväg hit till Mauritius och begravs idag hemma i Trollhättan.  Den här dagen har Rikard

27-28 februari, 2018
onsdag 28 februari 2018 - Bel Ombre, Savanne, Mauritius

Usch vad dagarna rusar iväg och vad de flyter ihop. Dessa två dagar som gått har sett ganska lika ut dvs tidig frukost, golf, lunch, stranden och sen middag. Det som skiljer dessa två dagar är att idag har vi Stefan fyllt år och det har vi firat från tidig frukost till sena middagen. Golfen

25-26Februari, 2018 - Utmana dig till att våga....
måndag 26 februari 2018 - Bel Ombre, Savanne, Mauritius

Konstigt nog har jag lyckats få med mig ett par tidningar som  båda handlar om förändringar men framförallt våga att utmana sig själv. Sedan igår har jag gjort det två gånger. Det första som jag gjorde var att prova på att snorkla med Stefans snorkelset (ni som känner mig vet att jag

24 februari, 2018
lördag 24 februari 2018 - Bel Ombre, Savanne, Mauritius

Herr Carlsson hade en liten gladare spelpartner idag men vad hjälpte det.....värmen tar trots att man fyller på vätska med ersättning. Förlorade mot två grymma spelare Fru Carlsson 39p/ Herr Eksell 34p tillsammans hade de 44p. Men imorgon är det en annan dag o då är det Eksell mot

23 februari, 2018
fredag 23 februari 2018 - Bel Ombre, Savanne, Mauritius

Sen starttid resulterade i sovmorgon, senare frukost och en mycket varm sol (hade nästan lust att stanna kvar inne i kylan). På grund av sol och värme var det inga problem att besluta sig för att hyra en bil. För att inte bränna sig på sätet fick man en go frottéhandduk att sitta på, det

Blommor och åska
torsdag 22 februari 2018 - Bel Ombre, Savanne, Mauritius

Filmen som skulle visas i gårdagens blad finns fortfarande kvar hos mig o vill inte visa sig för andra - hm teknik o jag är inte alltid överens. För en liten stund sedan försökte jag ge mig på en livevideo för första gången på Instagram. Det var spännande för  helt plötsligt var min

Allt på en gång,

Morgonfrös  lite ...öppnade balkongdörren o möttes av härlig fågelkvittter samt av en otrolig och fuktiga värme. Dock  stängde jag dörren ganska kvickt - det är skönt med kyla:)  med andra ord det  behövdes ingen tröja till den tidiga  frukosten. Kl 8.40 slog vi ut idag på

Framme
måndag 19 februari 2018 - Mauritius

Efter att nästan missa planet i Gbg, mkt god mat o trevlig service på Turkish Airline o krupp i kroppen  kom vi äntligen fram till ett fuktigt, varmt 30 C, regnigt o åskande Mauritius. Det tog  22 timmar från dörr till dörr - men nu är man här o förstår det inte. Färden från

Semester i semestern ;)
måndag 27 februari 2017 - Flic en Flac, Black River, Mauritius

Hej hej hallå!!!Här sitter jag nu i ett AC svalt rum och plitar ner några rader till er… Vi är nu på Mauritius och har det så gott som bara vi kan!! Vi badar, snorklar, slappar och äter glass, ja och så slinker det ju ner någon kall lite då och då förstås.Men ska väl ta och säga

Mauritius - Nyp mig i armen!

Mauritius - Nyp mig i armen!

18 februari 2018 - 6 mars 2018

En 16-dagarsresa till Mauritius med golf, bad, äventyr o bara vara.

Familjeäventyr i södra Afrika

Familjeäventyr i södra Afrika

13 januari 2017 - 14 april 2017

Tre vuxna och två barn på 7 och 5 år ska vi bila Sydafrika runt, sedan dumpar vi en vuxen och drar vidare ut till Mauritius för 11 dagars slappande med sol och bad. Efter detta styr vi kosan mot Namibia, Viktoriafallen och Botswana. Sen är både pengarna och tiden slut!

3 december 2015 - 18 december 2015

Den tredje dec påbörja vi resan med att käka frukost med familjen. Sen bar det av till kastrup och en 17tim 40 min lång resa börja.

Bröllop på Mauritius

Bröllop på Mauritius

21 november 2015 - 29 november 2015

15 september 2015 - 1 oktober 2015

Görel och Jenny semestrar på Mauritius

Mauritius 2015

Mauritius 2015

6 mars 2015 - 22 mars 2015

Semester på vulkanön utanför Afrikas östkust!

Öriken i Indiska Oceanen

20 november 2014 - 14 december 2014

Madagaskar & Mauritius

Madagaskar & Mauritius

30 september 2013 - 19 oktober 2013

En resa till lemurernas land!

14 dagar i paradiset

14 dagar i paradiset