Onsdag
onsdag 16 december 2015 - Mauritius

Hej igen Här kommer dagens bravader.. Idag vakna vi till ett riktigt varmt väder är och var så sjukt varmt. Man hann inte gå till frukosten ca 300 m så var du supersvitt. Man sitter bara rakt upp o ner och svittas hela tiden. Men vi låg slappa på rummet/baksidan i skuggan. Sen käka vi

Lördag,söndag,måndag,tisdag och onsdag
onsdag 16 december 2015 - Mauritius

Lördag var vi på hotellet och bara koppla av och tog igen oss. Käkade och drack drinkar hela dagen.. Söndag gjorde vi samma sak rätt skönt och inte göra något bara koppla av och njuta av varmen och ledigheten. Måndagen åkte vi över till ön och solade och badade samt käka gott. Åker

Torsdag och fredag
lördag 12 december 2015 - Mauritius

Hej Toradagen var vi bara på hotellet slappade och njöt av vädret.. Men umgicks sista dagen med paret vi träffat här nere nicelle och ryan. Mycket trevliga och super härliga. Festade på rätt bra hela kvällen med dom för dom åkte hem på fredagen tråkigt nog. Fredag åkte vi till ön

Tisdag 8/12 och Onsdag 9 /12 Utflykter
onsdag 9 december 2015 - Mauritius

Hej Igår tisdag var vi i huvudstaden Port Louis där var det lite shopping och upptäcktsfärd. Dom hade en marknad där när vi var där så det var rätt rörigt tyckte vi. Man kunde knappt gå där, dels för det var trångt och sen var dom som hökar och var på en hela tiden man skulle kolla

Söndag/ måndag
måndag 7 december 2015 - Mauritius

Igår söndag åkte vi på utflykt till en ö med en helt underbar sandstrand och otroligt vatten bada i! Här kunde man hitta på massor av olika aktiviteter men vi kände vi ville sola koppla av och njuta. Var här hela dagen sen åkte vi hem med båten och käkade middag. sen blev det några

Resa och första dagen!
lördag 5 december 2015 - Mauritius

Den tredje dec påbörja vi resan med att käka frukost med familjen. Sen bar det av till kastrup och en 17,40 lång resa börja. Resan bar bra men lång och seg. Flyget var bra men önska ju bättre benutrymme. När vi väl kom till Mautitius så blev vi hämtade av vår chafför till

Bröllop på Mauritius 5
lördag 28 november 2015 - Mauritius

[b]Fredagen 27 nov. 2015[/b] Dagen efter bröllopet. Många åker hem idag, många är redan hemma här på Mauritius, en del fortsätter till ett hotell lite norrut på ön för att umgås med brudparet några dagar på ”buddymoon”. Vi stannar kvar på detta hotell, vår sista natt, för vi

Bröllop på Mauritius 4
torsdag 26 november 2015 - Mauritius

[b]Torsdagen 26 nov 2015[/b] Jag smiter ut tidig morgon för att fotografera innan folk kommer och lägger sig i solstolarna. Solen är på väg upp och havet ligger spegelblankt. Det är en underbar morgon. Såsmåningom dyker släkten och vännerna upp i matsalen där det serveras en fantastisk

Bröllop på Mauritius 3
onsdag 25 november 2015 - Mauritius

[b]Tisdag 24 nov 2015[/b] Jag är tidigt uppe och tar en tur runt på hotellet med kameran och får några fina bilder. Idag står Rhum-tasting på programmet för vuxna och Vildmarksparken för barnen. Chris och Fredrik och de flesta andra åker på vuxen utflykten. Jag följer med Maya, Jessica

Bröllop på Mauritius 2
måndag 23 november 2015 - Mauritius

[b]Söndag 22 nov. 2015[/b] Frukost på terrassen. Olika frivilliga aktiviteter är planerade under dagen. Fredrik och Anders skall spela golf på en bana här i närheten. Annika och många andra skall åka till ett ställe mitt på dagen och äta brunch. Chris, Maya och jag beslutar att stanna

3 december 2015 - 18 december 2015

Den tredje dec påbörja vi resan med att käka frukost med familjen. Sen bar det av till kastrup och en 17tim 40 min lång resa börja.

Bröllop på Mauritius

Bröllop på Mauritius

21 november 2015 - 29 november 2015

15 september 2015 - 1 oktober 2015

Görel och Jenny semestrar på Mauritius

Mauritius 2015

Mauritius 2015

6 mars 2015 - 22 mars 2015

Semester på vulkanön utanför Afrikas östkust!

Öriken i Indiska Oceanen

20 november 2014 - 14 december 2014

Madagaskar & Mauritius

Madagaskar & Mauritius

30 september 2013 - 19 oktober 2013

En resa till lemurernas land!

14 dagar i paradiset

11 oktober 2012 - 30 oktober 2012

Bröllopsresa i Sydafrika & Mauritius

Bröllopsresa i Sydafrika & Mauritius

20 oktober 2012 - 10 november 2012

Vi gifte oss den 26 maj i år, men först nu (äntligen!) är det dags att åka på bröllopsresa! Eftersom Emma ville åka västerut och Kristian österut slutade det med att vi jämkade och åker rakt söderut. Närmare bestämt till Sydafrika och Mauritius. Tanken är att vi ska börja i Kapstaden, för att sedan med hyrbil ta oss till Stellenbosch, Oudtshoorn, Knysna, Port Elizabeth, Krugerparken och Mpumalanga. På schemat står diverse utflykter, bl.a. till Robben Island och Godahoppsudden. Under resan ska vi dessutom hinna med att besöka pingvinkolonier, vingårdar, strutsfarmer, djursjukhus, nationalparker och fina badstränder. Och givetvis ska vi åka på safari för att leta efter "The Big 5". För att lugna oss lite efter detta hektiska schema passar vi på att slappa några dagar på paradisön Mauritius innan det är dags att åka hem till kalla Sverige igen.

Mikael Mattsson
HIAN
Senast aktiv - från Curepipe, Plaines Wilhems, Mauritius

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!