Hemresa
söndag 23 februari 2020 - Balaclava, Pamplemousses District, Mauritius

Sista dagen.Frukost som vanligt, utcheckning kl 8.30. Taxin plockade upp oss kl 9. Frame ca kl 10 på flygplatsen, incheckning, säkerhetskontroll, taxfree-shopping, fika, ombyte (från shorts till långbyxor. Usch), ombordstigning, 12 timmars stillasittande.Landar på Arlanda, passkontroll,

Sista dagen! Och drake!
lördag 22 februari 2020 - Balaclava, Pamplemousses District, Mauritius

Vi gillar ju stranden på Maritim, så här spenderade vi förmiddagen igen. Jag har släpat på två drakar från Sverige som jag hoppats kunna flyga på någon strand. Och jag har släpat dom vart vi än åkt. Men det har inte funnits en enda plats att flyga dem på. Ingen vind, för liten

Maritim, igen
fredag 21 februari 2020 - Balaclava, Pamplemousses District, Mauritius

Vadingen över floden går bättre o bättre för Åsa. Så vi spenderade hela förmiddagen på Maritim. Och snorklade.Vadade tillbaka till sen lunch.Poolhäng på em.Middag på hotellet.

Rastlösa!
onsdag 19 februari 2020 - Grand Baie, Rivière du Rempart, Mauritius

Så var det dags igen. Hyrbil. Två dagar denna gång.Vi hade ju redan varit på den bästa beachen (enligt lokalbefolkningen och många andra), så vi bestämde oss för att åka dit. Men först åkte vi upp till Grand Baie och hittade ett shoppingcenter - La Croisette. Vi behövde ta ut mera

Maritim
tisdag 18 februari 2020 - Balaclava, Pamplemousses District, Mauritius

Vårt hotell ligger ju i en vik, som också har en liten flod som mynnar ut i sagda vik. Hotellområdet ligger norr om mynningen med stranden mot väster. Och eftersom solen går upp i öster så ligger vår sandstrand i prncip helt i skugga hale dagen. Men vi hade sett att det finns en fin

Sköldpaddor!
måndag 17 februari 2020 - Trou-aux-Biches, Mauritius

Idag så hade vi bokat en tur med en lokal guide tog oss ut med båt till att se sköldpaddorna.Vi klev upp som vanligt, åt frukost ca 7.30 och gjorde oss i ordning på rummet. Kl 9 var vi på vår beachen och mötte 'The Captain' som skulle ta oss ut till en lagun med sköldpaddor. Båten var en

Poolhäng. Igen
lördag 15 februari 2020 - Balaclava, Pamplemousses District, Mauritius

Men ändå total avkoppling!

Poolhäng
lördag 15 februari 2020 - Balaclava, Pamplemousses District, Mauritius

Poolhäng. Inte mer spännande än så.

Alla Hjärtans Dag
fredag 14 februari 2020 - Balaclava, Pamplemousses District, Mauritius

Tillbaka till en dag med poolhäng, bad, skugga, god mat från Tabaj (namnet på Street Food vagnen). Men det är ju ändå AHD. Så igår bokade vi in oss på en middag på 'Riviera'. En restaurang som är en platform som ligger förtöjd vid den lilla floden, med ett stort segeltak spänt över

Hyrbil!
torsdag 13 februari 2020 - Balaclava, Pamplemousses District, Mauritius

Så - nu har vi ledsnat på att ligga vid poolen. Vi vill se ön! Hyrbil får det bli - och Åsa kör gärna. Och bra. På vänster sida.Bilen levererades till hotellet. Vi hade packat utrustning för dagen utanför hotellet: badkläder, draken, ombyten, vatten, solkrämer, sköna skor.Vi begav oss

8 februari 2020 - 23 februari 2020

Sol, bad och avkoppling

11 december 2007 - 22 december 2007

Journey of a lifetime

4 december 2019 - 31 december 2020

Mauritius T&R

16 november 2019 - 29 november 2019

Gandalf Grå & Claire besöker tre av kusterna runt ön under 13 dagar.

13 mars 2019 - 28 mars 2019

Vi tar några veckor på Mauritius.

Mauritius - Nyp mig i armen!

18 februari 2018 - 6 mars 2018

En 16-dagarsresa till Mauritius med golf, bad, äventyr o bara vara.

Mauritius och Lars 50 år

27 oktober 2017 - 5 november 2017

Lägenhetsboende på Norra Mauritius

Familjeäventyr i södra Afrika

13 januari 2017 - 14 april 2017

Tre vuxna och två barn på 7 och 5 år ska vi bila Sydafrika runt, sedan dumpar vi en vuxen och drar vidare ut till Mauritius för 11 dagars slappande med sol och bad. Efter detta styr vi kosan mot Namibia, Viktoriafallen och Botswana. Sen är både pengarna och tiden slut!

3 december 2015 - 18 december 2015

Den tredje dec påbörja vi resan med att käka frukost med familjen. Sen bar det av till kastrup och en 17tim 40 min lång resa börja.