Grand Port

Nya bilder från båda Paradisen....
lördag 13 december 2014 - Mahebourg, Grand Port, Mauritius

Det är sällan man har sån tur med väder, vattentemperatur, vacker natur, äventyr, trevligt folk, härliga blommor och djur, men på Seychellerna och Mauritius finns alla de möjligheterna i samma resa, även om de ligger långt ifrån varandra, men i samma hav, Indiska Oceanen, som även under

Landat i ett nytt Paradis
måndag 1 december 2014 - Mahebourg, Grand Port, Mauritius

Har landat pa Mauritius i dqg. Lika varmt och soligt,mer luftfuktighet och lika vackert.Flygresan gick bra och snabbare an det var sagt; Aker nu vidare till norra delen v on som ar finare ...

De sista dagarna på Mauritius
måndag 6 februari 2012 - Mahebourg, Grand Port, Mauritius

Hej Hej Nu har vi kommit hem. Landade på Kastrup igår morse och efter att ha ätit lite så bestämde vi oss för att köpa nya tågbiljetter hem istället för att glida runt på flygplatsen i flera timmar. I torsdags (2/2) så åkte vi med hotellets catamaran, Cat Cruiser ut på en tur. Det

Sol och shopping
onsdag 1 februari 2012 - Mahebourg, Grand Port, Mauritius

Hej Jag ska forsoka halla mig borta fran solen idag eftersom jag brande mig ganska regalt igar sa darfor har jag hamnat framfor datorn. Jag hade tankt att lagga in lite fler bilder men glomde saklart minneskorten pa rummet sa ni far noja er med dom fa jag har fatt in och de som Theres har lagt in

Längtar inte hem.....
onsdag 1 februari 2012 - Mahebourg, Grand Port, Mauritius

Bonjour! Vi fortsätter slappa och ha det gött på Mauritius. Vi solar och badar och leker med alla leksaker hotellet har att erbjuda. Igår var vi ute och puttrade runt i en motor-grej som styrdes med joystick (se bild) Lite svårstyrd i början, men efter en liten stund gick det riktigt bra :)

Bilder
söndag 29 januari 2012 - Mahebourg, Grand Port, Mauritius

Håll utkik... Bilder kommer under veckan!!

Framme i Mauritius
söndag 29 januari 2012 - Mahebourg, Grand Port, Mauritius

Hej Nu har vi kommit fram till Mauritus och Preskil Beach Resort och har ar det riktigt fint. Vi anlande igar kvall efter att ha spenderat nastan hela dagen pa olika flygplan. Vi lamnade hotellet pa Zanzibar strax efter sju pa morgonen (utan frukost i magen), kom till flygplatsen ca 20 minuter

Underbara Mauritius!!
söndag 29 januari 2012 - Mahebourg, Grand Port, Mauritius

Hej igen! Då har vi anlänt till den underbara ön Mauritius. Vi bor på ett 4-stjärnigt hotell med ett fint rum med havsutsikt. Roliga aktiviteter som ingår är bla Gym, spa (men behandlingar kostar extra), snorkling, vattenskidor, kajak, andra vattensktiviteter, Game-room, Catamaranturer

Seychellerna & Mauritius 2014

Seychellerna & Mauritius 2014