Mexiko

Cancún
onsdag 22 februari 2017 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Cancún!Da var det på tide å si hade til Mexico. Vi har vært over alt på Yucatán halvøya kjennes det ut som. Selv om det nå er siste kveld her i mexicanernes land, føles det helt greit å reise videre. I morgen er det Den Dominikanske Republikk som gjelder. Nok en øy midt ute i det

Sista kvällen i Tulum
tisdag 21 februari 2017 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

¡Hola amigos!Idag är vår sista dag här i Tulum, Mexico. Imorgon beger vi oss till Belize där vi kommer spendera ett par nätter på ön Caye Caulker. Det skall tydligen vara en riktigt avslappnad ö med reggaefeeling. Mycket andra backpackers och med en livsstil som skvallrar om att det man

Smalltalk och privatliv
söndag 19 februari 2017 - San Miguel, Quintana Roo, Mexiko

Nu behöver vi lite lugn och ro. Vi förföljs av galna pensionärer från staterna och kan inte gå utanför rummet utan att de är där och petar och gullar med barnen och utrycker "God bless you" till höger och vänster. Jag är säker på att de räknar antal gånger vi besöker dass också

Ruiner och cenote
lördag 18 februari 2017 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

De senaste dagarna har varit vigda i mayaruinernas tecken 😊 I torsdags besökte vi Chichen Itza. Det var en mäktig upplevelse att se resterna av den gamla staden från 500-talet. Igår badade och snorklade vi i en cenote (underjordisk sjö) vi såg både fiskar och sköldpaddor under vår

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

25 januari 2017 - 11 mars 2017

Vi tar vårt pick och pack, med varsin kid på ryggen, och utforskar världen. Denna gång riktas våra näsor mot Cuba, Mexico och Dominikanska Republiken där vi hoppas att kunna fylla sju veckor med äventyr och lek.

Mitt i mellan i Americas

Mitt i mellan i Americas

3 januari 2017 - 3 april 2017

På tur i Mellanamerika. Vi är två journalister som är på jakt efter kulturkrockar, naturliv, trevliga människor, bad (Cissi) och lära sig några spanska ord eller två.

Mexico 2017

Mexico 2017

6 januari 2017 - 2 februari 2017

MEXICO ett land med många kontraster, fina stränder, maiaindianer, ruiner, öar i världsklass, cowboys, fantastiskt djurliv, färgstark indiankultur med urgammalt hantverk, och en massa annat som får utforskas på plats. Här pratas ett otal olika indianspråk men även spanska, som man nu måste uppdatera !! Hoppas det är värt den långa flygresan från lilla Sverige.

Florida-Karibien 2016-17

En 2 veckors all inclusive

Triple trouble on tour

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

Smekmånad -utan smek

Smekmånad -utan smek

10 november 2016 - 2 december 2016

Brölloppets efterrätt! Bröllopsresa, smekmånad...ja, kalla de va fan du vill! Men smek de kan han ju tro de kommer bli, gubben min 🙈👼 Florida i 3 veckor, börjar med västkusten vid Tampa 1 vecka för att sedan åka på Karibien kryssning 1 vecka för att sedan avslut med hopp och lek i Orlando på nöjesfält. Jonas och jag, 3 veckor på varann, får se om vi fortfarande är gifta när vi kommer hem 😁😎

Dykresa i Mexico, Cancun, Playa del Carmen

Dykresa i Mexico, Cancun, Playa del Carmen

4 november 2016 - 15 november 2016

Centralamerika våren -17

Centralamerika våren -17

11 februari 2017 - 13 mars 2017

Hej! Här kommer våra nära och kära kunna följa oss på vår resa genom en liten del av Centralamerika/Mexico. :-) Den 11/2 reser vi ifrån Landvetter, Göteborg till Cancun, Mexico. Därifrån kommer vi sedan ta oss genom Mexico, längst med kritvita stränder, genom den djupa djungeln ner till Belize, Guatemala och till slut avsluta i El Salvador. Vi hoppas på en fantastisk resa med häftiga upplevelser, god mat (speciellt Micke), härliga stränder (främst sara) och en å annan kall öl ( båda! ) Roligt att ni vill följa oss! Kramar Micke & Sara

Vanessa Öhrström
nessaliten