Mexiko

Hotell Magic Blue, boutique - första dagarna
söndag 3 december 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Torsdag 30 novemberLång resa men det gick förvånansvärt bra. Kom till hotellet kl 15 på lokal tid. Jag och Mats fick bästa rummet, tredje våningen balkong med em sol. Ungarna fick ett på markplan längst in i ett hörn.BILDVi åt taco på Don Sirloin precis bredvid hotellet. Peter fick

Kerstin Lundberg
TSK P93 i Mexico fam Lundberg
Senast aktiv - från Mexiko
Sista dagen
tisdag 28 november 2017 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Hej! Nu har vi tagit sista doppet i poolen och havet och sagt hejdå till hotellet. Om en stund blir vi hämtade för att åka till flygplatsen. Klockan halv sex går flyget hem. Vi landar på onsdag vid lunch men vi ses på torsdag. Vi saknar er jättejättemycket!

fiskar och rockor
måndag 27 november 2017 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Hej alla kompisar vi saknar er. Men som tur kommer vi hemm på onsdag.De senaste dagarna har jag (Ella) snorklat. Jag har sett en jättestor rocka som var nästan en meter på längden och en meter på bredden. Jag såg massa fiskar också. En fisk var svart med blå prickar och lite silvrigt i,

På stranden
torsdag 23 november 2017 - Puerto Vallarta, Jalisco, Mexiko

I måndags åkte vi från Puebla mot Mexico City. På vägen stannade vi vid solens och månens pyramider. Våra guider från Mexico City mötte upp oss där och vi fick veta mer om byggnaderna. Jag hade inte fattat hur stort området var, paradgatan mellan de stora pyramiderna var en kilometer

Tulum
torsdag 23 november 2017 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Hej! Vi saknar er jättemycket. Vår kompis Campell har åkt hem till USA. De skulle åka hem för att i USA firar man en kalkondag idag. Det är ungefär som julafton för dem. Det heter thanksgiving. Vi har bytt adress så att vi kan bli mail-kompisar.

Simmat med delfiner
tisdag 21 november 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Hej vi har badat med delfiner i en halvtimme och simmat igenom en underjordisk vattenkälla och sett en Puma och en liten Jaguar. Vi har sett på en teater som handlade om Maya-indianer. Vi har klättrat i barnlandet och sett massa olika slags djur. Och så har vi haft mysigt med familjen. Vi

Flygdag
måndag 20 november 2017 - Puebla, Mexiko

Större delen av vår dag i Oaxaca var vi på Monte Alban som är den äldsta samlingen av ruiner i Mexico ursprungligen skapad av zapotekerna. Ena sidan av området hade mindre skador efter jordbävningen i september och det har vi sett här och där. Tillbaka i staden gick vi runt lite gemensamt

Ny kompis
söndag 19 november 2017 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Nu är vi på hotellet. Idag har vi fått hålla i och ta bild med en Tucan, två papegojor och en iguan. Vi har träffat en tjej från USA. Hon heter Campell. Vi lär oss jättemycket engelska. Och vi lär henne lite svenska.

Efter middagen
lördag 18 november 2017 - Oaxaca de Juárez, Oaxaca, Mexiko

Vi besökte ett kvinnokooperativ i en by utanför San Cristo. De vävde och sydde kläder samt en himla massa annat hantverk. Jag shoppade en poncho där. Vi var också till en by i närheten där det fanns en katolsk kyrka men utan präster. Istället har de schamaner som renar besökarna med

Resdag
onsdag 15 november 2017 - San Cristobal de las Casas, Chiapas, Mexiko

Hej Hopp!Tangentbord utan svenska tecken...Igar var vi till Mayaruinerna i Palenque. Helt sanslost! Efter att omradet har geoscannats sa har man hittat ca 2000 rester av byggnader vara ca 20 har rojts fram ur djungeln. Gar inte att se att det finns en pyramid under det som ser ut som kullar men nar

Mexico fam Lundberg

Mexico fam Lundberg

29 november 2017 - 14 december 2017

Kombinationsresa, Playa del Carmen och Puerto Morelos

14 november 2017 - 28 november 2017

Vi ska på två veckors semester till Mexico. Vi har sett fram emot att bada i poolen och havet, äta glass och mysa med familjen.

10 november 2017 - 25 november 2017

Rundresa i Mexico

Panamakanalen

Panamakanalen

30 oktober 2017 - 20 november 2017

Denna gång åker vi till USA, stannar ett par dagar i Los Angeles innan vi går på Norwegian Sun som kommer att ta oss längt Amerikas västkust genom Panamakanalen och sedan upp till Miami. Efter ett par dagar i Fort Lauderdale åker vi hemåt.

Att resa med hypotyreos

Att resa med hypotyreos

8 oktober 2017 - 20 februari 2019

Jorden runt

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

The here we go again TOUR

The here we go again TOUR

3 augusti 2017 - 22 december 2017

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

25 januari 2017 - 11 mars 2017

Vi tar vårt pick och pack, med varsin kid på ryggen, och utforskar världen. Denna gång riktas våra näsor mot Cuba, Mexico och Dominikanska Republiken där vi hoppas att kunna fylla sju veckor med äventyr och lek.

Mitt i mellan i Americas

Mitt i mellan i Americas

3 januari 2017 - 3 april 2017

På tur i Mellanamerika. Vi är två journalister som är på jakt efter kulturkrockar, naturliv, trevliga människor, bad (Cissi) och lära sig några spanska ord eller två.

Daniel Stenman
Daniel9