Baja California Sur

Cabo San Lucas
måndag 18 augusti 2014 - Cabo San Lucas, Baja California Sur, Mexiko

Cabo san Lucas Hej! Nu har vi varit några dagar i Cabo San Lucas. Vi bodde två nätter i Cancun på ett nyöppnat hostel som hette "Mezcal" (som spritsorten av typen tequila..). Borde verkligen ha tänkt på detta innan vi bokade men kul att uppleva något annorlunda jämfört med våra tidigare

Sista inlägget på Resdagboken (sajten stängs 15 juni)
torsdag 24 maj 2012 - Cabo San Lucas, Baja California Sur, Mexiko

Tiden flyger fram! Efter helgen tänker jag att det är en hel vecka innan nästa men hux flux är det en ny helg, how come? Det måste bero på att det är roligt, både på jobbet och utanför. Jobbet här är mer varierande än hemma med med mindre tid framför datorn och en del utomhus :) Jag

Niklas Sandell
bondkatten i Guatemala
Senast aktiv - från Guatemala City, Guatemala
CABO!
söndag 8 januari 2012 - Cabo San Lucas, Baja California Sur, Mexiko

Korde vidare till Cabo San Lucas. hade garna velat stanna dar 3 natter men vi ville spara pengar, sa vi korde dit, I BOUGHT A MURMADE!!!!! kopte biljetter till en partybat. helt ok, jag tyckte den avr dyr och inte alls prisvard! men gratis dricka, det var otroligt vacket too! drog sedan ut, Katie,

SHARKWHALES!!!!!!
söndag 8 januari 2012 - Los Barriles, Baja California Sur, Mexiko

Fortfarnde i La Paz, jag trivs har, familjen ar helt underbar, ater god mat, ingen diarre sa langt ogat kan na! Alex vanner ar sa sjukt roliga, jag ahr ont i magen varje dag av skratt. mkt irroni och jg bli iprincip lurad varje dag! DAMDAMDAMDAMDMA, dagen kom, vi skulle snorkla med hajar. OJOJOJOJ

La Paz, aka Freden
onsdag 28 december 2011 - La Paz, Baja California Sur, Mexiko

vagen hit var lang, var tvungen att checka in 3 h innan flyget gick. flog till en stad soder om la paz, vantade dar i 9 h pa nasta, forst tankte jag, saaatan vad jobbigt. men laste i min underbara cocaina book! lag i soffan pa starbucks, drack mitt grona te ich bara chillade, inte alls drygt, man

Hejdå Guanajuato, hej San José!

Eva: Jag kan absolut förstå hur det känns att slippa allt det, du anar inte vad skönt det kommer bli ska jag säga!! Det var ett tag sen sist, mycket har hunnit hända så jag kommer knappt ihåg. En dag i Gto var det någon stor modevisning på gatan som vi köpte biljetter till. Väldigt

Botilda Ekelund
botildas i Äventyr i Mexiko
Senast aktiv - från Taipei, Taipei, Taiwan
Valar och kåta sjölejon
lördag 15 januari 2011 - La Paz, Baja California Sur, Mexiko

Hej nu är jag i La paz som ligger långt söder ut på carlifornia halvön. Dom senaste dagarna har det hänt en hel del. Först var jag i Guerro negro och kollade in grå valar vilket var en fantastisk upplevelse att se dessa djur. Sen försökte jag lifta där ifrån men kom inte längre än

Valtur i Cabo San Lucas
söndag 11 april 2010 - Cabo San Lucas, Baja California Sur, Mexiko

Hej Hopp! Nu ska vi berätta om en häftig tur vi gjorde i Cabo San Lucas, Mexico! Under varje insegling till Cabo har vi fått värsta showen av valar och delfiner. Delfinerna kommer ibland i stora stim, ca 20-30 delfiner som hoppar och leker i båtens svallvågor! Valarna hoppar också men de

Jimmy & Anna Cruising!
JimmyAnna i Mariner of the Seas
Senast aktiv - från Lomma, Skåne län, Sverige
det går bra nu
söndag 4 april 2010 - Cabo San Lucas, Baja California Sur, Mexiko

Har hunnit gå ännu ett tag sedan senaste inlägget. Vet inte om jag har berättat att vi i mitten av mars hade coctailparty på restaurangen La Panga. Det var olika nomineringar, den som hade sålt mest under året fick bla 30 000 dollar, en klocka, plakett osv. Helt okej tillställning och

20 mars
lördag 20 mars 2010 - Cabo San Lucas, Baja California Sur, Mexiko

Vad tiden går fort och vad länge sedan det var jag uppdaterade min resdagbok. Har i alla fall tänkt försöka att ladda upp lite nya bilder. Här rullar allt på i snabb takt. Jobb, spanska och donande. Mario har som sagt haft 2 veckors ledigt då vi har varit på små utflykter. Och jag slapp

Mexico och USA 2014

Mexico och USA 2014

31 juli 2014 - 18 september 2014

Nu är det dags för en långresa för mig och Phillip. Det blir Mexicos öst- och västkust följt av San Diego, LA och San Fransisco innan vi stannar i Chicago på vägen hem. Vår plan är att hinna med både slappa och sola tillsammans med äventyr och roadtrip.

Guatemala

Galen trip genom Mexico

Mariner of the Seas

Mariner of the Seas

23 januari 2010 - 19 april 2010

Ännu ett äventyr väntar i Los Angeles och Mexiko. Dessutom en liten avstickare till Indien i februari. Whoopa!

Julen 2009

Aker annu en gang till Mexico men denna gang for att stanna 8 manader

Jobba för Steiner

Jobba för Steiner

27 september 2009 - 29 augusti 2010

Ska jobba för Steiner som hudterapeut på en kryssare i Karibien i 9månader. Innan så kommer jag att vara på produktutbildning i London några veckor. En erfarenhet för livet som jag kommer dela med mig här så ofta jag bara kan!

vxu-kids på utbyte i Mexlandet

vxu-kids på utbyte i Mexlandet

31 juli 2009 - 13 januari 2010

Sagan om vxu-kidsen på utbyte i Mexlandet, staden heter Mazatlan kidsen kallas Madani, Agge & Carro.

Nathalie Lundström
Nateee