Cabo San Lucas

Cabo San Lucas
måndag 18 augusti 2014 - Cabo San Lucas, Baja California Sur, Mexiko

Cabo san Lucas Hej! Nu har vi varit några dagar i Cabo San Lucas. Vi bodde två nätter i Cancun på ett nyöppnat hostel som hette "Mezcal" (som spritsorten av typen tequila..). Borde verkligen ha tänkt på detta innan vi bokade men kul att uppleva något annorlunda jämfört med våra tidigare

Sista inlägget på Resdagboken (sajten stängs 15 juni)
torsdag 24 maj 2012 - Cabo San Lucas, Baja California Sur, Mexiko

Tiden flyger fram! Efter helgen tänker jag att det är en hel vecka innan nästa men hux flux är det en ny helg, how come? Det måste bero på att det är roligt, både på jobbet och utanför. Jobbet här är mer varierande än hemma med med mindre tid framför datorn och en del utomhus :) Jag

Niklas Sandell
bondkatten i Guatemala
Senast aktiv - från Guatemala City, Guatemala
CABO!
söndag 8 januari 2012 - Cabo San Lucas, Baja California Sur, Mexiko

Korde vidare till Cabo San Lucas. hade garna velat stanna dar 3 natter men vi ville spara pengar, sa vi korde dit, I BOUGHT A MURMADE!!!!! kopte biljetter till en partybat. helt ok, jag tyckte den avr dyr och inte alls prisvard! men gratis dricka, det var otroligt vacket too! drog sedan ut, Katie,

Valtur i Cabo San Lucas
söndag 11 april 2010 - Cabo San Lucas, Baja California Sur, Mexiko

Hej Hopp! Nu ska vi berätta om en häftig tur vi gjorde i Cabo San Lucas, Mexico! Under varje insegling till Cabo har vi fått värsta showen av valar och delfiner. Delfinerna kommer ibland i stora stim, ca 20-30 delfiner som hoppar och leker i båtens svallvågor! Valarna hoppar också men de

Jimmy & Anna Cruising!
JimmyAnna i Mariner of the Seas
Senast aktiv - från Lomma, Skåne län, Sverige
det går bra nu
söndag 4 april 2010 - Cabo San Lucas, Baja California Sur, Mexiko

Har hunnit gå ännu ett tag sedan senaste inlägget. Vet inte om jag har berättat att vi i mitten av mars hade coctailparty på restaurangen La Panga. Det var olika nomineringar, den som hade sålt mest under året fick bla 30 000 dollar, en klocka, plakett osv. Helt okej tillställning och

20 mars
lördag 20 mars 2010 - Cabo San Lucas, Baja California Sur, Mexiko

Vad tiden går fort och vad länge sedan det var jag uppdaterade min resdagbok. Har i alla fall tänkt försöka att ladda upp lite nya bilder. Här rullar allt på i snabb takt. Jobb, spanska och donande. Mario har som sagt haft 2 veckors ledigt då vi har varit på små utflykter. Och jag slapp

tsunami
söndag 28 februari 2010 - Cabo San Lucas, Baja California Sur, Mexiko

Jag jobbar på och har ganska mycket för mig På jobbet är det just nu ganska lugnt men hoppas självklart på att det snart ska dra igång igen. Idag så har det varit om joirdbävningen i Chile hela dagen, efterskalv (om jag fattat det rätt) har kännts bort till Hawaii och Japan. De räknar

Hollywood och Cabo
torsdag 18 februari 2010 - Cabo San Lucas, Baja California Sur, Mexiko

Hej Hopp! Här kommer en ny rapport från Stilla Havet! Allt är bara bra med oss, Annas mage har verkligen tagit ett växt skutt och den lille/lilla har börjat sparka hej vilt, fantastiskt! I Cabo San Lucas, Mexico blev det en härlig promenad runt hamnen och till en strand. Men när vi kom

Jimmy & Anna Cruising!
JimmyAnna i Mariner of the Seas
Senast aktiv - från Lomma, Skåne län, Sverige
alla hjärtans dag
söndag 14 februari 2010 - Cabo San Lucas, Baja California Sur, Mexiko

Glad alla hjärtans dag! Tiden går så fort och det blir lätt av att man glömmer att uppdatera er där hemma. Jag jobbar i alla fall på och igår så hade jag mitt första par som köpte. De köpte för ungefär 8000 dollar så jag tjänar lite mer än 200 dollar. Känns skönt att man

livet rullar på
måndag 1 februari 2010 - Cabo San Lucas, Baja California Sur, Mexiko

Jobbet är helt okej, känns väldigt skönt att "jobba" även om jag inte tjänat några pengar än. Men det kommer! Hade iaf en stor grupp på 8 pers som var mörka. När vi var i en av visningslägenheterna s frågar en om det är okej att hon använder toaletten. Hmm jag vet inte svarar jag.

Mexico och USA 2014

Mexico och USA 2014

31 juli 2014 - 18 september 2014

Nu är det dags för en långresa för mig och Phillip. Det blir Mexicos öst- och västkust följt av San Diego, LA och San Fransisco innan vi stannar i Chicago på vägen hem. Vår plan är att hinna med både slappa och sola tillsammans med äventyr och roadtrip.

Guatemala

29 augusti 2011 - 29 september 2012

Mariner of the Seas

Mariner of the Seas

23 januari 2010 - 19 april 2010

Ännu ett äventyr väntar i Los Angeles och Mexiko. Dessutom en liten avstickare till Indien i februari. Whoopa!

Mexico

Mexico

23 september 2009 - 21 maj 2010

Aker annu en gang till Mexico men denna gang for att stanna 8 manader

Jobba för Steiner

Jobba för Steiner

27 september 2009 - 29 augusti 2010

Ska jobba för Steiner som hudterapeut på en kryssare i Karibien i 9månader. Innan så kommer jag att vara på produktutbildning i London några veckor. En erfarenhet för livet som jag kommer dela med mig här så ofta jag bara kan!

vxu-kids på utbyte i Mexlandet

vxu-kids på utbyte i Mexlandet

31 juli 2009 - 13 januari 2010

Sagan om vxu-kidsen på utbyte i Mexlandet, staden heter Mazatlan kidsen kallas Madani, Agge & Carro.

Mexico, Cabo san Lucas

Mexico, Cabo san Lucas

16 mars 2009 - 18 maj 2009

Sol, bad, jobb och äventyr i Cabo

Cabo San Lucas 2009

Cabo San Lucas 2009

28 februari 2009 - 7 mars 2009

En lyxresa till Cabo San Lucas för Amanda och Johan, med Careerbuilder som står för notan. Ja Tack!

Mexico here we come!!

Mexico here we come!!

1 januari 2009 - 6 juni 2009

Nu har vi kommit till <monterrey och här ska vi studera vår andra utbytestermin på Tec de Monterrey. Mellan studierna hoppas vi att vi ska ha tid att kunna åka på lite utflykter för att lära känna mexiko lite till!!:)

Nathalie Lundström
Nateee