Mexico City

¡Vamos!
lördag 30 september 2017 - Mexico City, Mexiko

Efter några lugna harmoniska dagar, fyllda med god mat och kaffehäng, i Lima har vi begett oss till Mexico City. Näst sista dagen i Lima sprang vi förresten på ett holländskt par som vi snackade en hel del med under utflykten i den bolivianska saltöknen. Att jordklotet inte är så stort

Mexico City
onsdag 26 november 2014 - Mexico City, Mexiko

Frukosten på hotellet är mer än lovligt väl tilltagen, mer á la lunchbuffé med flera olika sorters tillagat kött, mexikansk mat och klassiska frukosttillbehören, äggröra, bacon osv.

Vivi-Anne Blomgren
Heattena i Mexico - från Aztekerna till Maya
Ankomst
onsdag 26 november 2014 - Mexico City, Mexiko

Efter en långresa, 16,5 timmar varav 1,5 på Amsterdams flygplats är jag äntligen framme. Jag kan inte nog tacka mig själv att jag köpte extra benutrymme, laddade externa hårddisken med lite bra filmer så flygresan blev möjlig att stå ut med. Jag är inte skapt för att sitta still så

Vivi-Anne Blomgren
Heattena i Mexico - från Aztekerna till Maya
T.I.M
måndag 1 september 2014 - Mexico City, Mexiko

Hola! Efter mycket om och men kom vi i lördagskväll fram till Mexico City. Flyget var försenat tre timmar så Elin fick nöjet att spendera åtta timmar på Heathrow. En monstertaxi körde oss till vårt hostel och sen slocknade vi direkt i vår enkla men ack så fina dubbelsäng. Eller ja,

Mot Tampa
fredag 4 april 2014 - Mexico City, Mexiko

Hej! Nu har vi lämnat Mexico och är på väg mot Tampa. Mexico bjöd på guacmole, sombreros och värme. Vi har besökt mayaruiner och badat i underjords grottor. Vi har vandrat omkring på gator och försökt undvika den 40-gradiga värmen genom skugga och glass. Massa frukt och smothies har

Mexico
söndag 30 mars 2014 - Mexico City, Mexiko

Hej! Ledsen för dålig uppdatering men det är inte alltid mailen funkar och nu har den legat nere i 2 veckor och den kommer inte funka för en vi köper en ny router i Mexico. Men, men, här sitter jag ändå utanför mexicos kust och har råkat komma in på befälens internet, så ska inte

Resan till Mexico city, Teutihuacan, fjärilarnas dal.
tisdag 4 mars 2014 - Mexico City, Mexiko

Vi lamnade Arlanda tidigt pa torsdagsformiddagen. Vi akte med KLM ner till Amsterdam. Resan gick mycket bra och vi ankom i tid. Planet till Mexico var forsenat och vi upptackte att vi an en gang inte fatt plats brevid varandra. Efter att Sofia forsokt andra detta utan framgang gick vi ombord.

Magnus Andersson

Rundresa i Mexico med Solresor

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

30 augusti 2014 - 11 januari 2015

Woop woop, tar oss från Mexiko till Colombia med allt vad det innebär (tequila, dykning, guacamole, surf, salsa, partey, äventyr). Flyger sedan till Hawaii, Fiji (där vi möter upp Christofer) och avslutar med Nya Zeeland där även Jerra möter upp oss. Sämre kan man ha det!

Bröllopsresan

Bröllopsresan

27 februari 2014 - 17 mars 2014

En resa med mat, kultur och äventyr i sikte!

T/S Gunilla resa 3

T/S Gunilla resa 3

19 februari 2014 - 19 april 2014

Tredje resan med skeppet T/S Gunilla. Beger mig ut imorgon för att segla i 2 månader i Karibien. Vi mönstrar på i Miami, USA, - Havana, Kuba - Punta Gorda, Belize - Progresso, Mexico, - Tampa, USA, - Miami, USA. Hemma påskafton, fredagen den 19 april.

In the heart of America

In the heart of America

13 januari 2014 - 24 maj 2014

Då var det dags igen. Sällskapet har fördubblats och med mina två nya kompanjoner styrs kosan åt samma håll som sist men lite längre norrut. Förväntningarna på nya äventyr, bravader och massa nya möten och intryck är skyhöga.

Centralamerika 2014

Centralamerika 2014

1 februari 2014 - 12 april 2014

Nu är det snart dax för min andra långresa ;) Denna gång ska vi till Centralamerika och länderna Mexico, Belize, Nicaragua och Costa Rica.

Sydamerika med omnejd

Sydamerika med omnejd

15 maj 2013 - 26 juli 2013

Från Rio till Mexico city

USA - KUBA - CENTRALAMERIKA

USA - KUBA - CENTRALAMERIKA

14 januari 2013 - 4 april 2013

Då var det dags igen, här kan ni läsa om ännu en av våra långresor :)

daniel9
Daniel9