Mexico City

Mexico City
onsdag 26 november 2014 - Mexico City, Mexiko

Frukosten på hotellet är mer än lovligt väl tilltagen, mer á la lunchbuffé med flera olika sorters tillagat kött, mexikansk mat och klassiska frukosttillbehören, äggröra, bacon osv.

Heattena i Mexico - från Aztekerna till Maya
Ankomst
onsdag 26 november 2014 - Mexico City, Mexiko

Efter en långresa, 16,5 timmar varav 1,5 på Amsterdams flygplats är jag äntligen framme. Jag kan inte nog tacka mig själv att jag köpte extra benutrymme, laddade externa hårddisken med lite bra filmer så flygresan blev möjlig att stå ut med. Jag är inte skapt för att sitta still så

Heattena i Mexico - från Aztekerna till Maya
T.I.M
måndag 1 september 2014 - Mexico City, Mexiko

Hola! Efter mycket om och men kom vi i lördagskväll fram till Mexico City. Flyget var försenat tre timmar så Elin fick nöjet att spendera åtta timmar på Heathrow. En monstertaxi körde oss till vårt hostel och sen slocknade vi direkt i vår enkla men ack så fina dubbelsäng. Eller ja,

Mot Tampa
fredag 4 april 2014 - Mexico City, Mexiko

Hej! Nu har vi lämnat Mexico och är på väg mot Tampa. Mexico bjöd på guacmole, sombreros och värme. Vi har besökt mayaruiner och badat i underjords grottor. Vi har vandrat omkring på gator och försökt undvika den 40-gradiga värmen genom skugga och glass. Massa frukt och smothies har

Olivia Tunhage
tunhage i T/S Gunilla resa 3
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Mexico
söndag 30 mars 2014 - Mexico City, Mexiko

Hej! Ledsen för dålig uppdatering men det är inte alltid mailen funkar och nu har den legat nere i 2 veckor och den kommer inte funka för en vi köper en ny router i Mexico. Men, men, här sitter jag ändå utanför mexicos kust och har råkat komma in på befälens internet, så ska inte

Olivia Tunhage
tunhage i T/S Gunilla resa 3
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Resan till Mexico city, Teutihuacan, fjärilarnas dal.
tisdag 4 mars 2014 - Mexico City, Mexiko

Vi lamnade Arlanda tidigt pa torsdagsformiddagen. Vi akte med KLM ner till Amsterdam. Resan gick mycket bra och vi ankom i tid. Planet till Mexico var forsenat och vi upptackte att vi an en gang inte fatt plats brevid varandra. Efter att Sofia forsokt andra detta utan framgang gick vi ombord.

Magnus Andersson
deluxe_mange i Bröllopsresan
Senast aktiv - från Tulum, Quintana Roo, Mexiko
Korv stroganoff.
tisdag 25 februari 2014 - Mexico City, Mexiko

Hej igen. Ska idag gora ett nytt forsok att besoka den dar parken. Nar vi kom dit igar var den stangd, om vi forstod vakten/polisen ratt :) Sa det blev att vi akte till ett stort kopcentrum istallet som lag i ett omrade som heter Santa fe, det ar ett av Mexico citys rikare delar. I kpcentrat fanns

Matilda Sundberg

Rundresa i Mexico med Solresor

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

30 augusti 2014 - 11 januari 2015

Woop woop, tar oss från Mexiko till Colombia med allt vad det innebär (tequila, dykning, guacamole, surf, salsa, partey, äventyr). Flyger sedan till Hawaii, Fiji (där vi möter upp Christofer) och avslutar med Nya Zeeland där även Jerra möter upp oss. Sämre kan man ha det!

Bröllopsresan

Bröllopsresan

27 februari 2014 - 17 mars 2014

En resa med mat, kultur och äventyr i sikte!

T/S Gunilla resa 3

T/S Gunilla resa 3

19 februari 2014 - 19 april 2014

Tredje resan med skeppet T/S Gunilla. Beger mig ut imorgon för att segla i 2 månader i Karibien. Vi mönstrar på i Miami, USA, - Havana, Kuba - Punta Gorda, Belize - Progresso, Mexico, - Tampa, USA, - Miami, USA. Hemma påskafton, fredagen den 19 april.

In the heart of America

In the heart of America

13 januari 2014 - 24 maj 2014

Då var det dags igen. Sällskapet har fördubblats och med mina två nya kompanjoner styrs kosan åt samma håll som sist men lite längre norrut. Förväntningarna på nya äventyr, bravader och massa nya möten och intryck är skyhöga.

Centralamerika 2014

Centralamerika 2014

1 februari 2014 - 12 april 2014

Nu är det snart dax för min andra långresa ;) Denna gång ska vi till Centralamerika och länderna Mexico, Belize, Nicaragua och Costa Rica.

Sydamerika med omnejd

Sydamerika med omnejd

15 maj 2013 - 26 juli 2013

Från Rio till Mexico city

USA - KUBA - CENTRALAMERIKA

USA - KUBA - CENTRALAMERIKA

14 januari 2013 - 4 april 2013

Då var det dags igen, här kan ni läsa om ännu en av våra långresor :)

Lolipoops resa

Lolipoops resa

23 januari 2013 - 10 mars 2013

Följ vår resa till Kenya, Sydafrika, Mexico och New York mm. Detta är bara ett skolarbete.

Linnéa Barkman
Linneeaaa