Mexiko

Tulum och Cozumel
onsdag 15 februari 2017 - San Miguel, Quintana Roo, Mexiko

Tillslut kom vi då till ruinerna i Tulum efter lata och varma dagar i Playa. Vi tog colectivos, minibuss som kör konstant längs kusten och släpper av och plockar upp resenärer som står vid motorvägen. Ett otroligt smidigt och billigt system till en nätt summa av ca 20kr per person. En

Hola! ¿Como esta?
tisdag 14 februari 2017 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Hola! Idag är det alla ❤️-ans dag!Igår anlände vi till Tulum efter en bekväm bussresa i 1:a klass. Vi tog in på vårt gemytliga familjehotell Lo Nuestro Petit Hotel som drivs av ett gammalt par och deras vovve Ponchito 😊 Vi spenderade dagen med att bekanta oss med staden som i stora

Från pundarfrulle till mexikansk middag
måndag 13 februari 2017 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Dagen startade med att en pundare rensade frukostmenyn för oss i Minneapolis. Efter att en tveksam och sparsam frukost intagits så tog vi oss vidare till Cancun.I natt bor vi i centrala Cancun på ett hostel. De centrala delarna är nedgångna men har även en skönhet. En själ. Vi har gått

bussresa å kyla mot San Criatobal de las casas
måndag 13 februari 2017 - San Cristobal de las Casas, Chiapas, Mexiko

Hola!!Nu har vi lyckats tagit oss till San cristobal de las casas efter en komplicerad bussresa. Resan som varade i sex timmar, var o ena sidan väldigt spektakulär på grund av de vacka vyerna med berg omkring oss, men även som en berg å dalbana med serpentinväger och vägbulor stup i kvarten,

Vanessa Öhrström
nessaliten i Sydamerika - 2017
Senast aktiv - från Åre, Jämtlands län, Sverige
Turistklämma
fredag 10 februari 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Efter fyra dagar i Playa har vi börjat acklimatisera oss. Det tar alltid lite tid att lokalisera sej på ett nytt ställe men nu finner vi fram överallt och blivit stammisar på mataffären som ligger ett par kvarter (blokker) bort. Jag har varit här innan, år 2008, men har lite svårt att

Mexico - Fra 1960 til 2017
onsdag 8 februari 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Tilbake til 2017!Cuba har vært vel og bra. På Cuba har vi hatt flotte opplevelser og opplevd en spennende kultur. Etter 1 time i fly er vi nå i Mexico der vi ankom i går. Vi hadde ikke veldig "tur" med flyreisen dessverre, da begge kidsa var grinete og trøtte og skulle nok helst slippe å

maya-ruiner och cykeltur
fredag 3 februari 2017 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Hej folkens! Nu har det redan gått en hel månad av våran resa. Tiden springer verkligen iväg. Har varit dålig på att uppdatera men detta är på grund av dåligt internet på Kuba, men framledes ska jag försöka hålla er uppdaterade men vad som sker. Kan dock medge att resan hittils har

Vanessa Öhrström
nessaliten i Sydamerika - 2017
Senast aktiv - från Åre, Jämtlands län, Sverige
SOLNEDGÅNG i LUFTEN
torsdag 2 februari 2017 - México, Chiapas, Mexiko

Det sista vi upplever sista dagen är en seglande vacker fregattfågel svävande över havet, goda färskpressade juicedrinkar och den sagolika stranden på paradisön Holbox. Att det sedan blir en magisk solnedgång när planet flyger in över Goose Bay i Canada är inte heller fel.Har sett solen

Maiken Lindberg
PVfantasten i Mexico 2017
Fler bilder.....
onsdag 1 februari 2017 - Blvd. Kukulcan 1835, Cancún, Quintana Roo, Mexiko

En liten mikrodel av mina gener är nog mayaindian från Mexico eller Quechoa indian från Peru eller Ecuador, för det är många saker som används här som passar som hand i handske. Alltså inte Tequilan den är ett skämt och smakar pyton, men den mexikanska maten är väldigt god. Kryddstark

Maiken Lindberg
PVfantasten i Mexico 2017