Mexiko

SLappa dagar i hängmattan & vid havet
söndag 15 januari 2017 - Mexiko

LIte djungelkänsla när man hör beostarar och andra fåglar slåss om reviren, när man slappar i hängmattan.Det kom en leguan knallande förbi när jag spanade ut på gångvägen. Den hade inte särskilt bråttom och väntade så jag hann ta lite bilder.Har studerat hur man bygger murar här.

Varmt i havet !!
torsdag 12 januari 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Idag blev det slappadag vid havet på förmiddagen. 30 grader i havet gör att det inte hjälper speciellt mycket för att svalka sig, men i solen är det mycket varmare.Har hittat en flowerpowerbil bland annan bråte i en affär, den skulle vara häftig att ha hemma. Synd att frakten är så dyr

Vid havet....
onsdag 11 januari 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Poolen vid havet är fantastisk. Det fläktar precis lagom idag....

Hola ......

Tropiskt djungelboende i fantastiska hyddor. Alldeles för god mexikansk mat och otroligt trevliga människor.Utforskar omgivningarna som är väldigt ovanliga med mycket naturkonst och ekologiskt tänkande.

30 grader .....
måndag 9 januari 2017 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Bad.....Pool....Mexican flod.....

Senast aktiv - från Valladolid, Yucatán, Mexiko
Så var man äntligen i Cancun!
söndag 8 januari 2017 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Hola!Så var man äntligen i Cancun, Mexico. Det var ett blåsigt Mexico vi möttes av igår när vi flög in över Yucatanhalvön. Flygresan var skakig och bumling och kräkpåsen fanns nära till hands. Kanske var vi fortfarande påverkade av händelsen på Fort Lauderdale airport som ni alla har

Cecilia Corfitsen
Cissiochjonaspavift
Senast aktiv - från Mérida, Yucatán, Mexiko
Gott Nytt År och God Fortsättning och allt det där
lördag 31 december 2016 - Cozumel, Quintana Roo, Mexiko

God fortsättning till er alla som ligger sex timmar före oss, vi har fortfarande några skälvande timmar kvar av 2016 medan ni alldeles just i detta nu just räknat ner till tolvslaget. Här kommer en liten uppdatering från de senaste dagarna:I onsdags steg vi i land på Jamaica. Ön har bara

Johan och Helena Eriksson
JohanochHelena
Senast aktiv - från Miami, Florida, USA
2 veckor i Mexico
söndag 18 december 2016 - Akumal, Quintana Roo, Mexiko

Dag 1. Flygresan. LördagPå väg till Landvetter är det glashaltoch vi ser 2 olyckor på E6an.  På radio säger de att det är 10 avkörningar i Göteborg. Vi kommer fram i god tid då får vi reda på att planet är försenat 3 Tim och och sen lite senare 1 Tim till och sedan ytterligare 15

Sista inlägget
onsdag 7 december 2016 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

När jag skriver detta sitter jag på bussen på väg mot Cancun. De senaste två dagarna har jag spenderat på stranden på Isla Holbox, delvis med Dane och det amerikanska paret Kellyann och Matt som jag träffade på Isla Mujeres. Förutom att ha badat, druckit rekordmånga margaritas i röda

Petra Amri Holmqvist
petraamri
Senast aktiv - från Cancún, Quintana Roo, Mexiko
Sista dagarna innan hemresa
söndag 4 december 2016 - Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Igår kom jag, Dane och paret Kelly och Matt från Alaska fram till Isla Holbox. Resan från Isla Mujeres hit bestod av två båtturer, en taxiresa samt en bussfärd och tog ungefär 6 timmar. Vi var alla väldigt trötta och det blev bara ett snabbt dopp i havet medan vi tittade på solnedgången

Petra Amri Holmqvist
petraamri
Senast aktiv - från Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!