Mexiko

Pyramidklättring

Idag gick vi upp tidigt (vaknade redan kl 08!! 😨) för att hinna till Teotihuacán i tid. Teotihuacán var en stor stad omkring 200-750 före Kristus som så småningom övergavs eller vars befolkning utplånades, forskarna vet inte riktigt vad som hände. På den tiden då det begav sig var

Mikael Söderberg
MikalS i The here we go again TOUR
Senast aktiv - från Mexico City, Mexiko
¡Vamos!
lördag 30 september 2017 - Mexico City, Mexiko

Efter några lugna harmoniska dagar, fyllda med god mat och kaffehäng, i Lima har vi begett oss till Mexico City. Näst sista dagen i Lima sprang vi förresten på ett holländskt par som vi snackade en hel del med under utflykten i den bolivianska saltöknen. Att jordklotet inte är så stort

Mikael Söderberg
MikalS i The here we go again TOUR
Senast aktiv - från Mexico City, Mexiko
Cancún
onsdag 22 februari 2017 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Cancún!Da var det på tide å si hade til Mexico. Vi har vært over alt på Yucatán halvøya kjennes det ut som. Selv om det nå er siste kveld her i mexicanernes land, føles det helt greit å reise videre. I morgen er det Den Dominikanske Republikk som gjelder. Nok en øy midt ute i det

Ida Lövgren
IdaClara i Lövgren Kjelgums of the Caribbean
Senast aktiv - från Jessheim, Akershus fylke, Norge
Sista kvällen i Tulum
tisdag 21 februari 2017 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

¡Hola amigos!Idag är vår sista dag här i Tulum, Mexico. Imorgon beger vi oss till Belize där vi kommer spendera ett par nätter på ön Caye Caulker. Det skall tydligen vara en riktigt avslappnad ö med reggaefeeling. Mycket andra backpackers och med en livsstil som skvallrar om att det man

Smalltalk och privatliv
söndag 19 februari 2017 - San Miguel, Quintana Roo, Mexiko

Nu behöver vi lite lugn och ro. Vi förföljs av galna pensionärer från staterna och kan inte gå utanför rummet utan att de är där och petar och gullar med barnen och utrycker "God bless you" till höger och vänster. Jag är säker på att de räknar antal gånger vi besöker dass också

Ida Lövgren
IdaClara i Lövgren Kjelgums of the Caribbean