Mexiko

Nya bekantskaper
måndag 19 februari 2018 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Hola hola! Eller enligt farmor: Olla olla (väldigt mycket ollande i det här landet) .Ikväll har vi lärt känna några nya mexikanska förmågor. Skrattat så vi nästan kissat på oss. Fråga Eva vad hon tycker om buzz lightyear 😉 Sett ett riktigt tequilarace och bekantat oss med ett

Mexikansk mat
söndag 18 februari 2018 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Vi äter och äter och äter. Det slinker ner någon cerveza då och då men annars lever vi fram till nästa måltid. Det mexikanska köket har verkligen varit en positiv överraskning med favoriter som ceviche, mojcajete, tacos och såklart guacamole!

Äventyr
lördag 17 februari 2018 - Cozumel, Quintana Roo, Mexiko

Idag tog vi färjan till Cozumel, en ö utanför playa del Carmen. Väl där lyckades vi köpa av en mexicanare hans lunch😅 och hoppade sedan på en glasbottenbåt mot det näst största revet i världen. Vi har snorklat och sett fiskar i alla färger, rockor och härliga koraller. En trevlig

Havsbad och osguld
lördag 17 februari 2018 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Idag har vi firat OS guldet med en cucumis(el tre!), badat i havet, plockat snäckor och njutit ännu en dag. Oskarito har charmat mexicanarna med sitt blonda hår!

Morgon på stranden

Njuter av varje ögonblick tillsammans med Familjen!

Snorklingskurs

Farmor går i snorklingskurs inför kommande äventyr. Imponerad!

Lite smått och gott
torsdag 15 februari 2018 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Testat sangria, amerikansk vattenfotboll och det lokala Ica maxi. Dessutom ätit riktiga tacos, glass i form av rosor och drabbats av "mexikansk belly" (ni slipper bild på det sistnämnda🤢)...undrar vad dagen mer ska ge?

Playa
onsdag 14 februari 2018 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Första dagen i playa del Carmen. Vi har utforskat staden och upptäckt många små härliga lunchställen, vi har funderat varför man har en uppvärmd pool i 35 gradig värme och vi har blivit ruinerade på en påse chips. Men dagens lärdom var ändå hur man gör guacamole på mexikanskt vis,

Etapp två
tisdag 13 februari 2018 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Framme vid nästa del av vårt äventyr. Efter en resa längs kusten har vi lämnat tulum för att anlända till playa del Carmen. Här bor vi i bungalower med halmtak. Lite mer spartanskt men dock så charmigt. Mexico bjuder på sin bästa sida!