Quintana Roo

Det regnar och regnar...
söndag 17 december 2017 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Idag hade vi tänkt att åka till en ”cenote” på morgonen men det spöregnade. En cenote är ett hål i marken som bildats när kalkstensberggrund rasat ihop och grundvattnet syns. Mayaindianerna använde dem till att offra saker för ca. 2 miljoner år sedan.Men eftersom att det regnade så

FamEB i Mexiko 2017
Mexiko
fredag 15 december 2017 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Idag har vi kollat runt på stränderna här i Tulum.Fin, vit, sval och mjuk sand med rosa korallkorn i.Havet är azurblått och ca. 25*C. Vid lunch åkte vi in till Tulum by och åt mat. Resturangen heter TropiTacos och menyn stod på spanska så vi förstod typ inget. Det blev en chansning som

FamEB i Mexiko 2017
Hotell Magic Blue, boutique - första dagarna
söndag 3 december 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Torsdag 30 novemberLång resa men det gick förvånansvärt bra. Kom till hotellet kl 15 på lokal tid. Jag och Mats fick bästa rummet, tredje våningen balkong med em sol. Ungarna fick ett på markplan längst in i ett hörn.BILDVi åt taco på Don Sirloin precis bredvid hotellet. Peter fick

Kerstin Lundberg
TSK P93 i Mexico fam Lundberg
Senast aktiv - från Mexiko
Sista dagen
tisdag 28 november 2017 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Hej! Nu har vi tagit sista doppet i poolen och havet och sagt hejdå till hotellet. Om en stund blir vi hämtade för att åka till flygplatsen. Klockan halv sex går flyget hem. Vi landar på onsdag vid lunch men vi ses på torsdag. Vi saknar er jättejättemycket!

fiskar och rockor
måndag 27 november 2017 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Hej alla kompisar vi saknar er. Men som tur kommer vi hemm på onsdag.De senaste dagarna har jag (Ella) snorklat. Jag har sett en jättestor rocka som var nästan en meter på längden och en meter på bredden. Jag såg massa fiskar också. En fisk var svart med blå prickar och lite silvrigt i,

Tulum
torsdag 23 november 2017 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Hej! Vi saknar er jättemycket. Vår kompis Campell har åkt hem till USA. De skulle åka hem för att i USA firar man en kalkondag idag. Det är ungefär som julafton för dem. Det heter thanksgiving. Vi har bytt adress så att vi kan bli mail-kompisar.

Simmat med delfiner
tisdag 21 november 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Hej vi har badat med delfiner i en halvtimme och simmat igenom en underjordisk vattenkälla och sett en Puma och en liten Jaguar. Vi har sett på en teater som handlade om Maya-indianer. Vi har klättrat i barnlandet och sett massa olika slags djur. Och så har vi haft mysigt med familjen. Vi

Ny kompis
söndag 19 november 2017 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Nu är vi på hotellet. Idag har vi fått hålla i och ta bild med en Tucan, två papegojor och en iguan. Vi har träffat en tjej från USA. Hon heter Campell. Vi lär oss jättemycket engelska. Och vi lär henne lite svenska.

Early bird
lördag 21 oktober 2017 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

We are going scuba diving today! Beginners course. Wish us luck!

Elin Sennström
ElinSennstrom i Jorden runt
Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru
Att få landa
fredag 20 oktober 2017 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Jag har haft turen att äntligen få mediciner som fungerar. Det är en helt otrolig känsla att få rätt hjälp. Ändå är det ganska svårt att lägga det sjuka bakom sig, sjukdomen har tagot så mycket av den jag var. Hur hittar man tillbaka? Att orka och att vilja, ord som har varit

Elin Sennström
ElinSennstrom i Att resa med hypotyreos
Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru

Kombinationsresa, Playa del Carmen och Puerto Morelos

Mexico

Mexico

14 november 2017 - 28 november 2017

Vi ska på två veckors semester till Mexico. Vi har sett fram emot att bada i poolen och havet, äta glass och mysa med familjen.

Att resa med hypotyreos

Att resa med hypotyreos

8 oktober 2017 - 20 februari 2019

Jorden runt

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

25 januari 2017 - 11 mars 2017

Vi tar vårt pick och pack, med varsin kid på ryggen, och utforskar världen. Denna gång riktas våra näsor mot Cuba, Mexico och Dominikanska Republiken där vi hoppas att kunna fylla sju veckor med äventyr och lek.

Mitt i mellan i Americas

Mitt i mellan i Americas

3 januari 2017 - 3 april 2017

På tur i Mellanamerika. Vi är två journalister som är på jakt efter kulturkrockar, naturliv, trevliga människor, bad (Cissi) och lära sig några spanska ord eller två.

Mexico 2017

Mexico 2017

6 januari 2017 - 2 februari 2017

MEXICO ett land med många kontraster, fina stränder, maiaindianer, ruiner, öar i världsklass, cowboys, fantastiskt djurliv, färgstark indiankultur med urgammalt hantverk, och en massa annat som får utforskas på plats. Här pratas ett otal olika indianspråk men även spanska, som man nu måste uppdatera !! Hoppas det är värt den långa flygresan från lilla Sverige.

Florida-Karibien 2016-17

Florida-Karibien 2016-17