Quintana Roo

Konst i Playa del Carmen
lördag 21 april 2018 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

De sista dagarna innan hemfärd till Sverige, tillbringades i livfulla och pulserande Playa del Carmen. Typisk turiststad men ändå med en skön puls. Jag som älskar stenar, hoppades på att kunna göra ett fynd. Men efter att ha sprungit i nästan alla sten- och smyckesbutiker, konstaterade jag

Yoga i solnedgången
måndag 16 april 2018 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Det är svårt att inte tycka om Tulum. Den långa stranden med dess butiker och restauranger, där känslan skillde sig en hel del. Från enkelt till lyx. Vi lyckades hitta ytterligare ett mysigt hotell, Manglex Cenote Eco Hotel. Den bestod av bungalows på höga pålar över mangroveskogen, i

Senast aktiv - från Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko
Sac Actun (Pet cemetery cenote)
söndag 15 april 2018 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

En helt fantastisk upplevelse, var besöket i en av Mexicos många cenotes. Sac Actun, även kallad Pet cemetery, efter alla upphittade djurskelett. Just denna skillde sig mot de andra cenotes vi hade besökt. Dos ojos och den som vi några dagar senare skulle bo brevid, var öppna cenotes. Denna

Spännande historia
söndag 15 april 2018 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Vi var nyfikna på Mexikos historia och ville se och veta mer. Det finns många ruiner att besöka och vi valde Tulums ruiner som vi hade cykelavstånd till och Coba. Varför just Coba lockade, var på grund av att en av de Maya ruiner i området, får man fortfarande bestiga. Vilket troligtvis

Djungeläventyr och cenotes.
fredag 13 april 2018 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Taxin körde på smala grusvägar längre och längre in i obebyggelsen. Längre in i den torra djungeln och bort ifrån civilisationen. Var har vi hamnat?!Balam-Ha hette stället och skulle vara en härlig oas i djungeln med spa och egen cenote. Allting är relativt... det borde vi ha lärt oss.

Festbåt av misstag
tisdag 10 april 2018 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Efter avkopplande dagar i vår oas på Diamantika K, tog vi oss in till Playa del Carmen. En härlig och livfull stad och lätt att tycka om. Vi tog in på Fiesta Inn med terass och pool på taket. Rätt skönt, då vi insåg att Carmens strand inte var den bästa och full med folk.Från Playa del

Sand mellan tårna.
lördag 7 april 2018 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Efter att ha mellanlandat och mött våren i Paris, kom vi äntligen fram till Mexico. Vi landade i Cancun och förtsatte direkt till vårt hotell i Tulum. Diamante K, som visade sig vara en riktig pärla. Äntligen fick vi kasta av våra svettiga stödstrumpor och trycka ned fötterna i finkornig

Från Mexico till USA
tisdag 20 februari 2018 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Nu lämnar vi underbart härliga Mexico för att bege oss till Miami för nya upplevelser. Känns spännande att få se lite av Florida och samtidigt lite vemodigt att lämna det här fantastiska landet!

Nya bekantskaper
måndag 19 februari 2018 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Hola hola! Eller enligt farmor: Olla olla (väldigt mycket ollande i det här landet) .Ikväll har vi lärt känna några nya mexikanska förmågor. Skrattat så vi nästan kissat på oss. Fråga Eva vad hon tycker om buzz lightyear 😉 Sett ett riktigt tequilarace och bekantat oss med ett

Mexikansk mat
söndag 18 februari 2018 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Vi äter och äter och äter. Det slinker ner någon cerveza då och då men annars lever vi fram till nästa måltid. Det mexikanska köket har verkligen varit en positiv överraskning med favoriter som ceviche, mojcajete, tacos och såklart guacamole!

Mexico, Yucatanhalvön.

Mexico, Yucatanhalvön.

6 april 2018 - 23 april 2018

Ett smakprov på Mexikos stränder, grottor, historia, yoga och hetta.

Ekstrands äventyr 2018

Ekstrands äventyr 2018

8 februari 2018 - 24 februari 2018

Följ oss på vårt äventyr med familjen till USA och Mexico 2018.

TequillaShotsUtvärdering

TequillaShotsUtvärdering

13 januari 2018 - 28 januari 2018

Årets Vinter tripp går väster ut. 2 veckors TUI charter på ön Holbox utanför Cancun i Mexico med hopp om god mat, mycket avkoppling å en å annan skvätt av de inhemska dryckerna skall vi hinna avnjuta

Mexiko 2017

Kombinationsresa, Playa del Carmen och Puerto Morelos

Mexico

Mexico

14 november 2017 - 28 november 2017

Vi ska på två veckors semester till Mexico. Vi har sett fram emot att bada i poolen och havet, äta glass och mysa med familjen.

Att resa med hypotyreos

Att resa med hypotyreos

8 oktober 2017 - 20 februari 2019

Jorden runt

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

25 januari 2017 - 11 mars 2017

Vi tar vårt pick och pack, med varsin kid på ryggen, och utforskar världen. Denna gång riktas våra näsor mot Cuba, Mexico och Dominikanska Republiken där vi hoppas att kunna fylla sju veckor med äventyr och lek.

Petra Amri Holmqvist
petraamri