Akumal

2 veckor i Mexico
söndag 18 december 2016 - Akumal, Quintana Roo, Mexiko

Dag 1. Flygresan. LördagPå väg till Landvetter är det glashaltoch vi ser 2 olyckor på E6an.  På radio säger de att det är 10 avkörningar i Göteborg. Vi kommer fram i god tid då får vi reda på att planet är försenat 3 Tim och och sen lite senare 1 Tim till och sedan ytterligare 15

Akumal
onsdag 19 februari 2014 - Akumal, Quintana Roo, Mexiko

Hej igen, nu ar det tatt mellan gangerna jag skriver ;) Vi ar nu i Akumal, en liten by med en motorvag igenom. Pa beach sidan ar det lite dyrare och mycket turister, inte sa manga boenden, mest stora dyra privathus som ockuperat stranderna. Men fint anda dar man kommer at stranden. Akumal town ar

Delfiner
torsdag 26 december 2013 - Akumal, Quintana Roo, Mexiko

Idag har vi varit på Delphinus och badat med delfiner. Vi fick hålla i fenan och åka med, och så fick vi kindpuss av delfinen Kux. Kux var 6 år. Det var jätteroligt och mysigt! =)

God Jul!!
tisdag 24 december 2013 - Akumal, Quintana Roo, Mexiko

Nu är det julaftonsmorgon, och solen skiner lika mycket idag! :-) God Jul till er alla från oss här i Mexico! Kram

Playa del Carmen
fredag 20 december 2013 - Akumal, Quintana Roo, Mexiko

Idag har vi varit till Playa del Carmen, åkt lokalbussen "Collectivo" dit och hem. Felicia har shoppat på Victorias secrets, så hon är lycklig!! :-) Vi hittade även en klädaffär så både jag och Felicia hittade lite smått och gott. Erik köpte en ny laddare till kameran, för den andra

Chichen Itza
måndag 16 december 2013 - Akumal, Quintana Roo, Mexiko

Idag har vi varit kulturella och besökt Chichen Itza. Ruiner från en gammal maya stad, där det bodde ca 45000 invånare. Imponerande pyramider, och observatorium där de höll koll på planeter och skapade sin Mayakalender. Vi fick även besöka en Cenote, en underjordssjö, med bara 20 grader i

Hola Suecia!
söndag 15 december 2013 - Akumal, Quintana Roo, Mexiko

Igår var vi på snorklingstur med en stor katamaran. Vi seglade ut till en plats där vi fick snorkla i stora vågor, att simma i vågorna och strömmen var som ett träningspass. Sen stannade vi för lunch på en restaurang vid en liten strand på ön Isla Mujeres. Vi seglade vidare med mer

Glad Lucia på er därhemma!
fredag 13 december 2013 - Akumal, Quintana Roo, Mexiko

Vi har det superskönt! Lite regnskurar då och då men mestadels sol och riktigt varmt. Idag har vi varit och snorklat på Akumal Beach och sett sköldpaddor :-) Hotellet Gran Bahia principe är riktigt fint, massor med matställen, barer och pooler, och allt ingår. Ett rikt djurliv, med

Akumal & transfer till Cozumel
onsdag 11 december 2013 - Akumal, Quintana Roo, Mexiko

P går upp och tar en löparrunda längs huvudvägen. Efter en utdragen frukost (konversation med andra trevliga resenärer) tar vi en "colectivo" till Akumal för dagens snorkling. Colectivo är det billigaste pch smidigaste sättet att ta sig runt i folk/turistrika trakter där dessa finns.

Pherlan Linding
Pherlah i Mexida 2013
Senast aktiv - från Storfors S, Värmlands län, Sverige
Summering
tisdag 26 mars 2013 - Akumal, Quintana Roo, Mexiko

Hola Amigos! Två veckor i sol säkra Akumal Mexico, det känns som vi varit borta i en månad då dagarna är långa och vi har gjort många aktiviteter utanför hotellet. De första dagarna var lite kyliga då det hade varit dåligt väder ett tag innan, det kändes som svensk sommar. Efter

vanillarain

En 2 veckors all inclusive

Mexico Jul 2013

Mexico Jul 2013

10 december 2013 - 1 januari 2014

Nu åker jag med familjen på nya äventyr! Tre veckor ska vi tillbringa i Akumal på Yukatan-halvön, med sol, bad och god mat..

Mexida 2013

Mexida 2013

6 december 2013 - 27 december 2013

Nu är turen kommen till släktingarna i Pensacola. Och när man väl är så långt bort är det lika bra att åka till nånstans där man inte kan åka skidor i djup snö - vi väljer Mexico, närmare bestämt Cancun där vår resa börjar.

Centralamerika 2014

Centralamerika 2014

1 februari 2014 - 12 april 2014

Nu är det snart dax för min andra långresa ;) Denna gång ska vi till Centralamerika och länderna Mexico, Belize, Nicaragua och Costa Rica.

Viva la Mexico

Viva la Mexico

11 mars 2013 - 27 mars 2013

Tropiska vindar, turkost kristallklart vatten, brännande sol, kritvita stränder, underbar smaklig mat och många härliga upplevelser. Mexico snart är vi där, längtar.

Mexico 2013

Mexico 2013

13 januari 2013 - 12 februari 2013

Skall under 1 månad resa runt på delar av Youcatan-halvön. Vi kommer att far ut till några öar, åka efter Maya-rivieran för att kolla grovleken på sandstränderna och temperaturen i vattnet. Vi skall vara både ovanför och under ytan. Ett besök till ruinerna i Chichen Itza skall det också bli.

Viva Mexico

Viva Mexico

19 mars 2012 - 3 april 2012

Äntligen en resa till Mexico. Tillsammans med "farmor & farfar" beger vi oss mot varmare breddgrader, landar i Cancun och sen börjar äventyret.

Mexiko

Mexiko