Cancún

Nästa land!
lördag 21 januari 2017 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Efter att ha köat till en rekommenderad resturang i en över en timme sista kvällen i Havanna, kom vi till sist in vid 8 tiden och fick äta :) va döhungriga men fett värt blev ordentligt uppvaktade med god mat och trevlig personal. Alla kvinnor som kom till resurangen fick en röd ros till

30 grader .....
måndag 9 januari 2017 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Bad.....Pool....Mexican flod.....

Maiken Lindberg
PVfantasten
Senast aktiv - från Valladolid, Yucatán, Mexiko
Så var man äntligen i Cancun!
söndag 8 januari 2017 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Hola!Så var man äntligen i Cancun, Mexico. Det var ett blåsigt Mexico vi möttes av igår när vi flög in över Yucatanhalvön. Flygresan var skakig och bumling och kräkpåsen fanns nära till hands. Kanske var vi fortfarande påverkade av händelsen på Fort Lauderdale airport som ni alla har

Cecilia Corfitsen
Cissiochjonaspavift
Senast aktiv - från Mérida, Yucatán, Mexiko
Sista inlägget
onsdag 7 december 2016 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

När jag skriver detta sitter jag på bussen på väg mot Cancun. De senaste två dagarna har jag spenderat på stranden på Isla Holbox, delvis med Dane och det amerikanska paret Kellyann och Matt som jag träffade på Isla Mujeres. Förutom att ha badat, druckit rekordmånga margaritas i röda

4 dagar senare
söndag 13 november 2016 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Hej allihopa! Efter att ha stannat 2 dagar extra i Cancun ar det snart dags att bege sig vidare. Den ursprungliga planen var att ta bat ut till Isla Mujeres som ligger precis utanfor Cancun men efter att ha blivit overtalad att folja med mitt gang (japp ni laste ratt, jag skaffade ett eget gang 2

Hola!
onsdag 9 november 2016 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Efter typ 24 h resande är jag äntligen framme i Cancun, Mexiko. Resan gick finfint förutom att jag fick springa för livet på Frankfurts flygplats, väntade på Torontos flygplats i 10 h och fick ca 5 h sömn totalt.Har konstaterat några saker redan:- kanadensare är fantastiska. 'An blir

Fredag den 4 november 2016
fredag 4 november 2016 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Sov iallafall 4 timmar innan Växjödyksports bussen kom och hämtade mej vid 2.50 och vi började färden mot Kastrup. Vid incheckningen uppstod en smärre komplikation. Automaten där man brukar checka in ville inte samarbeta så istället fick man stå i en milslång kö som medförde att vi

Camilla Petersson
g3cko
Torsdag
torsdag 5 november 2015 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

De senaste dagarna har varit slappa. Jag åkte ju till stranden i tisdags som sagt. När jag kom tillbaks till hostelet ("Orquídeas") var jag så trött att jag somnade i en hängmatta ute på innergården mitt ibland en massa folk. Ganska jetlaggad skulle jag tro, sen hade jag heller inte fått i

Om detta vill jag berätta
tisdag 3 november 2015 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Landade 7PM (EST) i Mexiko som väntat. 18 underskrifter, fyra mexikaner, två timmar och en stor facepalm senare hade tullen i Mexiko konfiskerat 36 dosor snus framför mina ögon. Ja ni hör, jag går direkt på.. Fattar ni vad det sved?! :') Fem rullar hade jag släpat med mig och jag fick bara

Del: 4
tisdag 6 januari 2015 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Dag: 4 6/1-15 Cancún – Isla Mujeres Ny dag, ny skribent. Nä, men det är la väldigt roligt att dela på detta ansvar för vi får allt tänka på framtiden när vi sitter där och är gamla och kan ta fram detta och läsa vad vi gjorde när vi var unga. Då var det då dags för en sådan

Mitt i mellan i Americas

Mitt i mellan i Americas

3 januari 2017 - 3 april 2017

På tur i Mellanamerika. Vi är två journalister som är på jakt efter kulturkrockar, naturliv, trevliga människor, bad (Cissi) och lära sig några spanska ord eller två.

Mexico 2017

Mexico 2017

6 januari 2017 - 2 februari 2017

MEXICO ett land med många kontraster, fina stränder, maiaindianer, ruiner, öar i världsklass, cowboys, fantastiskt djurliv, färgstark indiankultur med urgammalt hantverk, och en massa annat som får utforskas på plats. Här pratas ett otal olika indianspråk men även spanska, som man nu måste uppdatera !! Hoppas det är värt den långa flygresan från lilla Sverige.

Triple trouble on tour

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

Dykresa i Mexico, Cancun, Playa del Carmen

Dykresa i Mexico, Cancun, Playa del Carmen

4 november 2016 - 15 november 2016

Mexiko (utan mina två amigos)

Mexiko (utan mina två amigos)

8 november 2016 - 8 december 2016

Efter drygt 9 år är det nu dags att återvända till Mexiko, men denna gång utan mamma och syster. Jag ser fram emot en månad med äventyr, stränder, dykning, en hel del tacos och kanske en gnutta tequila!

Mexiko 2015

3 januari 2015 - 7 februari 2015

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

30 augusti 2014 - 11 januari 2015

Woop woop, tar oss från Mexiko till Colombia med allt vad det innebär (tequila, dykning, guacamole, surf, salsa, partey, äventyr). Flyger sedan till Hawaii, Fiji (där vi möter upp Christofer) och avslutar med Nya Zeeland där även Jerra möter upp oss. Sämre kan man ha det!

Mexico och USA 2014

Mexico och USA 2014

31 juli 2014 - 18 september 2014

Nu är det dags för en långresa för mig och Phillip. Det blir Mexicos öst- och västkust följt av San Diego, LA och San Fransisco innan vi stannar i Chicago på vägen hem. Vår plan är att hinna med både slappa och sola tillsammans med äventyr och roadtrip.

Mexico + Kuba

Malin Persson
Malooj

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!