Holbox

Sista dagarna innan hemresa
söndag 4 december 2016 - Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Igår kom jag, Dane och paret Kelly och Matt från Alaska fram till Isla Holbox. Resan från Isla Mujeres hit bestod av två båtturer, en taxiresa samt en bussfärd och tog ungefär 6 timmar. Vi var alla väldigt trötta och det blev bara ett snabbt dopp i havet medan vi tittade på solnedgången

Petra Amri Holmqvist
petraamri i Mexiko (utan mina två amigos)
Senast aktiv - från Cancún, Quintana Roo, Mexiko
2014-01-27 Isla de Holbox dag 2
måndag 27 januari 2014 - Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Första dagen utan resa! Jetlagen gör sig fortfarande gällande och vaknade första gången kl 04.00 :-( lyckades tillslut somna om och vaknade sedan kvart över sju. Låg och snooza lite för frukosten serverades inte förän kl åtta. Trodde inte att jag som är tröttmössa nr1 skulle ha svårt

josefin77
Josefin77 i Mexico
Senast aktiv - från Kungsbacka S, Hallands län, Sverige
Dag 8 Lämnade Holbox och åkte till Tulum
måndag 28 januari 2013 - Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Har tyvärr haft problem med det tröga nätet, och därför inte lyckats fullt ut med inlägg och bilder. Idag lämnade vi Holbox på förmiddagen för färd till Tulum på fastlandet. Först färja på 25 min och därefter minibuss i 2,5 timmar. Bussåkandet var otroligt segt. Vid varje

Dag 7
söndag 27 januari 2013 - Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Sista dagen på Holbox fortsatten med sol och bad. Kvällen avslutades med full moone party på pooldäcket. Riktigt lyckat med fullmånen lysande över oss.Vi blev serverade 7 olika mexicanska rätter, och det var riktigt gott.

Dag 6 Holbox
lördag 26 januari 2013 - Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Kanonfin dag i solstolarna.När det i kvällningen var dags för att gå ut och äta middag och var på väg ned för trapporna från våran balkong, möttes vi av en tvättbjörn som var på väg åt motsatt håll. Den vände dock illa kvickt, men så fort vi lämnat tappaan så smet den snabbt

Dag 4 Holbox
torsdag 24 januari 2013 - Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Idag drabbades Mexicanska golfen av ett utbrott kan man säga. Vilket helveteskt oväder som drog fram över oss, så solsängarna var det ingen trängsel om. Orkan skulle jag kalla det för, möjligen döpt till Rose-Marie eller Ulla, men hotellpersonalen bara flinade och tog det lugnt. Regnet

Dag 3 Holbox
onsdag 23 januari 2013 - Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Lite mulet idag, så vi tog en promenad in till Holbox by.

Dag 2 Isla De Holbox
tisdag 22 januari 2013 - Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Idag blev det bara lättja i solstolarna. Vi bor med havsutsikt intill stranden. Vid lunchen tog vi en promenad på stranden bort till hotellet Villa Paraiso Del Mar som våra grannar UllaoBo tipsat oss om. Åt en mycket god buffe där. Förstår att dom trivdes där. Tyvärr var inte Kjell

Dag 1 Isla De Holbox
måndag 21 januari 2013 - Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Skrives 22 jan Resan gick bra trots nästan 12 timmars flygtid. Därefter 2 timmar i minibuss och 30 minuters båtfärd, innan vi avslutningsvis fick åka i någon typ av jeeptaxi till vårat hotell. Efter att vi bara kort installerat oss i bungaloven åt vi utmattade middag,och sedan stupade vi i

Solstormar och utflykter
måndag 30 januari 2012 - Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Internet har inte fungerat så bra här på ön. Det var tydligen någon solstorm som gjorde att allt blev lite konstigt. Dessutom verkar receptionisten suga all bandbredd (på YouTube..) så nätet är sjukt segt här på hotellet. Nu är han inte där så jag passar på att uppdatera lite. Sen

Mexiko (utan mina två amigos)

Mexiko (utan mina två amigos)

8 november 2016 - 8 december 2016

Efter drygt 9 år är det nu dags att återvända till Mexiko, men denna gång utan mamma och syster. Jag ser fram emot en månad med äventyr, stränder, dykning, en hel del tacos och kanske en gnutta tequila!

Mexico

Mexico

25 januari 2014 - 16 februari 2014

Vår resa börjar med Air France lördagen 25/1, vi åker från Landvetter, mellanlandar i Paris och sedan direkt över till Cancun. Resan beräknas ta ca 16 timmar. Första natten sover vi i Cancun på hotell El Rey del Caribe. På söndagen beger vi oss till Isla de Holbox och hotell Casa de las Tortugas. Där stannar vi till lördag 1/2 då vi förflyttar oss till Tulum och hotell Posada Lamar. I Tulum stannar vi en vecka. Därefter tar vi oss ut till cozumel och Hotel B i tre nätter och resterande dagar tillbringar vi i Playa del Carmen, Hotel Aventura Mexicana. Hemresan är lördag 15/2 och det är Air France som tar hos hem via Paris och resan beräknas ta ca 13 timmar

Mexico 2013

Mexico 2013

21 januari 2013 - 12 februari 2013

Vi börjar med en vecka på Isla de Holbox och hotell Villas Flamingos. Därefter ska vi vara två veckor i Tulum på S & S Hip hotell. Vi hoppas att vi kommer att få njuta av sol, värme, varma bad, god mat och dryck.

Isla de Holbox, Mexiko

Isla de Holbox, Mexiko

21 januari 2012 - 5 februari 2012

Miami, Mexico sol bad och goa drinkar

Miami, Mexico sol bad och goa drinkar

24 februari 2011 - 25 mars 2011

Här ska det njutas av sol bad och diverse drinkar. Samt annat tjafs

Syd och Centralamerika 2010/2011

Syd och Centralamerika 2010/2011

4 oktober 2010 - 5 april 2011

Efter att ha pluggat hårt på universitetet i Umeå under tre år är det dags för min andra långresa och att fortsätta utforska världen! Målet med resan är äventyr, lära sig mer spanska, ta del av latinamerikansk kultur, adrenalin kickar, kulinariska upplevelser, upptäcka sevärdheter, möten med människor och mycket mycket mer. Resan tar sin början i Rio de Janerio och avslutas sex månader senare i Mexico city. Det som sker däremellan får ni läsa om här på resedagboken men några hållpunkter är: Iguazu falls, Påskön, Salar de Uyuni, Titicacasjön, Machu Picchu, Galapagosöarna, Tenochtitlán mfl. Resan kommer att delas med min vän Rikard och över jul+nyår kommer flickvännen Linn ned på besök i en månad. Jag hoppas kunna skriva ofta, lägga upp mycket bilder samt att det är många här hemma som hänger med på resan!

Smekmånad

Smekmånad

12 juli 2010 - 5 augusti 2010

Då var det dags för smekmånaden som vi planerat i ett år. Storstad, paradisstränder och dykning. Allt från äventyr till sollapande och shopping, en resa som passar oss heeelt perfekt, favoritställena som ändå alltid känns aktuella men med detaljer och nya upplevelser runt hörnet.

Petra Amri Holmqvist
petraamri