Isla Holbox

Hängmatta,solnedgång, storm och en tallefjant 🐿 🐾
tisdag 31 januari 2017 - Avenida Damero, Isla Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Den som uppfann hängmattan är ett geni så Trump har inte kunnat komma på en sån enkel genial ide'. Den löser sömnproblem, torkar supersnabbt vid regn, kan användas till att hänga tvätt på, att vifta bort flugor med och mycket mer. Den har använts flitigt efter badet när man bara vill

Bird Island & Passion Island 😌. 🌴
söndag 29 januari 2017 - Isla Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Man får säga vad man vill om fåglar, men de är intressanta och väldigt personliga. Man ser skillnad i temperament fast det är samma art.Idag hade vi sån tur att en båtkille skjutsade oss så vi kom först av alla till den skyddade ön, Bird Island. Där satt fregattfåglar, brun och vit

Bara lugnt
lördag 28 januari 2017 - Avenida Damero, Isla Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Det finns sand .....och så finns det riktigt fin sand.....här !!!Den är så finkornig att den känns som mjöl. Så himla skön att gå barfota i. Det kommer man definitivt att sakna hemma .Konstnärer finns det gott om som målar fint på väggarna utanpå alla pastellmålade hus. Kanske är

God öl och fina solnedgångar 🌅 🌴 🐈 🍻
fredag 27 januari 2017 - Isla Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Här dricker man öl med en lime till. Det är mycket godare än man kan tro. Ölen är också helt godkänd, iskall och dricks alltid direkt ur flaskan. Ekotänk, man sparar på vatten och diskmedel, dessurom är det gott .....idag har det varit en riktig slappadag. Kollar in golfbilarna som kör

PARADISÖN HOLBOX 🌎 🏖 🌅
torsdag 26 januari 2017 - Isla Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Snacka om lugnt !!! Vilken fantastisk ö. Inga höga hotellkomplex, inga bilar, bara små golfbilar, vägarna är som i Sverige på 1800 talet alltså små, smala guppiga  och endast av tillplattad sand. Små gulliga hus eller hyddor, en del i pastellfärger som lyser upp bland palmerna. Hela ön,

Stranddag 🌴
tisdag 24 januari 2017 - Isla Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Häääj idag vart det äntligen lite mindre blåst men vägarna var fortfarande lite översvämmade så vi vandrade ut på den västra sidan av ön där vi hittade världens finaste lilla udde att mysa vid 🌴☀️

Isabella Carlman Sanne Hall Isa Sundholm
tripletroubleontour i Triple trouble on tour
Senast aktiv - från Panama City, Panama
Isla holbox
tisdag 24 januari 2017 - Isla Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Förutom att Sanne har blivit av med sin mobil och isa formaterat om sitt minneskort så alla bilder försvann på kameran så har dem senaste 48 h varit bra ;) idag hyrde vi en golfbil på vår lilla ö som vi kommit till. Isla holbox är en stillsam ö med endast golfbilar och små mopeder som

Isabella Carlman Sanne Hall Isa Sundholm
tripletroubleontour i Triple trouble on tour
Senast aktiv - från Panama City, Panama
Isla Holbox
söndag 1 mars 2015 - Isla Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Skickar igen för de som skrivit att de inte fått inlägget :) I vanlig ordning så funkar det inte att lägga in bider så ni får hålla tillgodo med texten tillsvidare för dom som e intresserade. ANNE.....du som har mac. den vill inte godkänna att jag lägger in bilder ??? e de nått du

Sista dagarna i Tulum, nu Isla Holbox
lördag 9 augusti 2014 - Isla Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Hej igen! Nu har vi lämnat Tulum och är på väg norrut mot ön holbox som vi har hört mycket gott om. Tog lokalbuss först till playa del Carmen, bytte buss till cancun och i cancun hade vi precis missat sista bussen till chinquila (där färjan till holbox går ifrån).. Vi tog till slut en

Första dagen - äntligen på plats
lördag 17 maj 2014 - Isla Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Ännu en tidig morgon, lite problem med jet lag kan man ju säga. Såg nu att första inlägget av någon anledning är borta. Funkar tyvärr inte att göra nya inlägg för tillfället. Kommer fler så småningom. Det var ju en lååååång historia kring flygresan hit. Det händer ju som bekant

Pernilla Vidberg
PernillaV i Mexico
Senast aktiv - från Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko
Mexico 2017

Mexico 2017

6 januari 2017 - 2 februari 2017

MEXICO ett land med många kontraster, fina stränder, maiaindianer, ruiner, öar i världsklass, cowboys, fantastiskt djurliv, färgstark indiankultur med urgammalt hantverk, och en massa annat som får utforskas på plats. Här pratas ett otal olika indianspråk men även spanska, som man nu måste uppdatera !! Hoppas det är värt den långa flygresan från lilla Sverige.

Triple trouble on tour

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

23 februari 2015 - 19 mars 2015

Rundresa Ycatanhalvön

Mexico och USA 2014

Mexico och USA 2014

31 juli 2014 - 18 september 2014

Nu är det dags för en långresa för mig och Phillip. Det blir Mexicos öst- och västkust följt av San Diego, LA och San Fransisco innan vi stannar i Chicago på vägen hem. Vår plan är att hinna med både slappa och sola tillsammans med äventyr och roadtrip.

16 maj 2014 - 2 juni 2014

25 januari 2014 - 16 februari 2014

Vår resa börjar med Air France lördagen 25/1, vi åker från Landvetter, mellanlandar i Paris och sedan direkt över till Cancun. Resan beräknas ta ca 16 timmar. Första natten sover vi i Cancun på hotell El Rey del Caribe. På söndagen beger vi oss till Isla de Holbox och hotell Casa de las Tortugas. Där stannar vi till lördag 1/2 då vi förflyttar oss till Tulum och hotell Posada Lamar. I Tulum stannar vi en vecka. Därefter tar vi oss ut till cozumel och Hotel B i tre nätter och resterande dagar tillbringar vi i Playa del Carmen, Hotel Aventura Mexicana. Hemresan är lördag 15/2 och det är Air France som tar hos hem via Paris och resan beräknas ta ca 13 timmar

Mexico igen februari 2013

Mexico igen februari 2013

10 februari 2013 - 4 mars 2013

Tre veckor, en vecka på Isla Hollbox, en vecka i Playa del Carmen och en vecka ett par mil söder om Playa del Carmen.

Mexiko

Mexiko

26 november 2012 - 11 december 2012

Årets andra resa utanför Europa tar oss till Mexiko och Yucatánhalvön där vi ska tillbringa drygt två veckor på Isla de Holbox samt Playa del Carmen. Ser fram emot vita stränder, god mat och utflykter till Chichen Itza och Tulum. Hoppas dessutom på snorkling i Cenotes samt möjligen att få simma med delfiner. Hanna och Henke möter oss i Playa del Carmen men först en vecka på Holbox bara vi två :D

På resande fot

På resande fot

4 november 2012 - 4 november 2013

Spanska resan 2013-14

Spanska resan 2013-14

15 december 2012 - 30 maj 2014

Under några månader skall vi studera spanska i olika delar av världen:-) Resplanen har ändrats radikalt: Kambodja 15 dec- 3 mars Vietnamn 4 mars - 4 april Laos 5 april - typ 20 april Thailand, Malaysia ->19 maj Singapore 20-22 maj Borneo 22 maj- typ 12 Juni Resten är öppet än så länge Hemresa 21 augusti från Bkk hem o jobba 23 august - 28 oktober 2013 Columbia- 7 nov - 15 jan typ 2014 övriga centralamerika feb - mars typ USA april - maj typ hemresa från New York 21 maj.

Sofia Och Jocke Holmnordstrom
SofiaochJocke