Isla Mujeres

Ändrade planer och nya äventyr
fredag 2 december 2016 - Isla Mujeres, Quintana Roo, Mexiko

Hej alla!Har spenderat två dagar på Isla Mujeres nu. Det är en liten ö med vackra stränder och härlig atmosfär. Bor på öns enda hostel på den mer backpackervänliga sidan och trivs bra. Igår var det dock Alexs tur att lämna (för att flyga hem till England efter tre månaders resande)

petraamri
petraamri i Mexiko (utan mina två amigos)
Senast aktiv - från Cancún, Quintana Roo, Mexiko
Del: 25
torsdag 5 februari 2015 - Isla Mujeres, Quintana Roo, Mexiko

Dag: 33 4/2-15 Isla Mujeres Gårdagen resulterade nog i den senaste hemgången för oss på den här resan, det här galna pensionärsparet svängde sina lurviga ända tills klockan var 1:) Först fick det bli lite mat som vi åt på en restaurang som hade en terrass på övervåningen ut mot

Del: 24
tisdag 3 februari 2015 - Isla Mujeres, Quintana Roo, Mexiko

Dag: 32 3/2-15 Isla Mujeres Ja god sömn är la väldigt synd att säga för fy fan vilken natt det varit. Vi kan la börja med att vi först var glada för våran balkong men ack vad vi ångrar det i dagens läge med tanke på att det då var på 2:a våningen och precis vid vägen. För vi var

Del: 23
måndag 2 februari 2015 - Isla Mujeres, Quintana Roo, Mexiko

Dag: 31 2/2-15 Playa Del Carmen – Isla Mujeres Japp, idag är sista dagen här på rehab center eller återupplivar stället vi nu har befunnit oss på för att kurera. Nu är alla friska igen HURRA!!! så då får vi dra iväg igen. Ja, ni trodde la inte att vi skulle stanna här och gro igen

Del: 5
torsdag 8 januari 2015 - Isla Mujeres, Quintana Roo, Mexiko

Dag: 5 7/1-15 Isla Mujeres Vakna tidigt är något som vi börjar bli vana vid nu, men idag har vi ju ändå sovit fram till lite efter 7 iallafall. Det är ju ett steg i rätt riktning, men alltid bra att komma upp. Får också tillägga att det är betydligt skönare att ha en fläkt i taket i

Sista dagarna i fantastiska Mexiko
tisdag 6 januari 2015 - Isla Mujeres, Quintana Roo, Mexiko

Tjolahopp! De två sista dagarna blev slappande på stranden och skaldjursätande på de restauranger som har blivit våra favoriter. Mexiko blev en perfekt kombo av slappsemester och lite äventyr. Det positiva med Mexiko är naturligtvis vädret och stränderna. Vi är oxå positivt

Nyårsafton i Mexiko
torsdag 1 januari 2015 - Isla Mujeres, Quintana Roo, Mexiko

Hola! Vi har hunnit med att avverka ett shoppingcenter i Cancún, en stad vi inte riktigt kan förstå att man vill semestra i faktiskt (all respekt för er som gillar Cancún). Stressigt, turistigt, hotell överallt och galen trafik där vi hade oturen att åka en taxiresa med en chaufför som

Julafton i Mexiko
torsdag 25 december 2014 - Isla Mujeres, Quintana Roo, Mexiko

Efter en övernattning i London så fräste vi äntligen vidare till Mexiko. Flygvärdinnorna var på julhumör, hade huvudbonader i all möjlig julutstyrsel och uppmanade till selfies tillsammans med dom. Bredvid oss fick vi, till en början, en rolig brittisk granne, Richard, som skulle till

Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Dumt att klaga - på riktigt!
onsdag 10 september 2014 - Isla Mujeres, Quintana Roo, Mexiko

Nu är vi tillbaka på fastlandet efter underbara dagar på Isla Mujeres, en paradisö utan för Cancun. Vi känner att vi behöver lite detox efter allt festande. Vi kom dit efter en riktig helvetesresa på en nattbuss och slängde oss i det turkosa havet direkt. Och sedan dess har dagarna

Tulum ->Isla Mujeres
torsdag 3 april 2014 - Isla Mujeres, Quintana Roo, Mexiko

Hejsvejs! Jag vet, jag har varit extra urusel på att uppdatera er om denna resa men; bättre sent än aldrig för att dra en gammal utsliten kliché... Jag började min tvåveckors Mexico-resa i Tulum. Någonstans hade jag läst/hört att Tulum skulle vara en fin strand och stad där hippies och

Veronika Kacz
Venona i Mexico
Senast aktiv - från Ashigarashimo District, Kanagawa prefektur, Japan
Mexiko (utan mina två amigos)

Mexiko (utan mina två amigos)

8 november 2016 - 8 december 2016

Efter drygt 9 år är det nu dags att återvända till Mexiko, men denna gång utan mamma och syster. Jag ser fram emot en månad med äventyr, stränder, dykning, en hel del tacos och kanske en gnutta tequila!

Mexico, Beliz och Guatemala

Mexico, Beliz och Guatemala

3 januari 2015 - 7 februari 2015

Mexiko

Mexiko

22 december 2014 - 7 januari 2015

Slappa, dyka och fira jul & nyår på Isla Mujeres!

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

30 augusti 2014 - 11 januari 2015

Woop woop, tar oss från Mexiko till Colombia med allt vad det innebär (tequila, dykning, guacamole, surf, salsa, partey, äventyr). Flyger sedan till Hawaii, Fiji (där vi möter upp Christofer) och avslutar med Nya Zeeland där även Jerra möter upp oss. Sämre kan man ha det!

Mexico

Mexico

23 mars 2014 - 7 april 2014

2 veckor i Mexico med Petra och Simon

2 veckor i Mexico med Petra och Simon

30 januari 2014 - 14 februari 2014

Jaha, det var väl inte riktigt planerat så länge ... men i morgon bitti flyger vi till Mexico för 2 veckor med sol och bad.Hoppas på skön avkoppling och go värme på efter Simons villkor. Han och Petra ville ha mormor med, och resan var billig så det det var inga större beslut innan jag bestämde mej.

Mexida 2013

Mexida 2013

6 december 2013 - 27 december 2013

Nu är turen kommen till släktingarna i Pensacola. Och när man väl är så långt bort är det lika bra att åka till nånstans där man inte kan åka skidor i djup snö - vi väljer Mexico, närmare bestämt Cancun där vår resa börjar.

Mexico + Mama Africa

Mexico + Mama Africa

9 december 2013 - 12 februari 2014

En efterlängtad äkta backpacker resa i södra Afrika med en inklämd sista minuten tripp till Mexico. Kan inte bli bättre blandning! :)

Rundresa i Mexico och Kuba

Rundresa i Mexico och Kuba

6 november 2013 - 7 december 2013

I goda vänners lag skall jag, Mikael och våra vänner Luna och Johan resa runt på Yucutan-halvön i Mexiko i ca tre veckors tid. Sedan är planen att flyga mot Havanna och Kuba och vara där i ca en vecka innan det är dags att bege sig hemåt igen... Vi räknar med sol, bad, snorkling, besöka tempel i djungel samt att få skaka loss på danshak i Havanna.

Panama - Costa Rica - Mexico

Panama - Costa Rica - Mexico

2 januari 2014 - 19 februari 2014

Denna gången bär det av mot Panama, Costa Rica och en snabb visit i Mexico som avslut och mina medresenärer är fem av mina favorit b-rudar! Detta kan inte bli annat än en bra tripp, Central America here we come!

hajdii
hajdii