Playa del Carmen

Utforskningen av playa del carmen
måndag 2 mars 2020 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

1:a natten gick ovanligt bra att sova; vaknade någongång av ett fyllegäng som skrek. Och en polisbil som pratade i högtalarna. Vi har en klubb bara 1 kvarter bort Cocobongo eller vad den nu heter. Men inget hörs från den till vårt hotellrum. När jag imorse hade legat vaken i 1,5h medans

Jenny Julin
Jenjul i Viva la Mexico
Senast aktiv - från Prag, Tjeckien
Äntligen framme
söndag 1 mars 2020 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Nu var det äntligen dags att komma iväg! Vi har bott 3 dagar på v-gatan hos mapa (johanvar jättenöjd med 10 min till jobbet) för att vänja sissi lite, medans mapa var på sportlov i lofsdalen och hälsade på skidloffe. Japp, ni har förstått rätt mapa skall vara kattvakt och Leia 4 år

Jenny Julin
Jenjul i Viva la Mexico
Senast aktiv - från Prag, Tjeckien
Bad med besvikelse
lördag 20 juli 2019 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Detta var en dag som inte finns så mycket att berätta om. Och så måste ju också semestern vara ibland!Eftersom vi har ett fint kök till vår bungalow började Henrik o jag dagen med en promenad till en stor supermarket där vi handlade in lite frukost. Efter frukost tillbringade vi en stund

Kontraster
fredag 19 juli 2019 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

19 juliTill att börja med några ord om gårdagens show, Buena vista social club. Det var mycket riktigt en massa glad, lokal musik, delvis framförd av ganska "vuxna" artister, troligen 80+. Vi förstod att flera varit med i den dokumentär som för ca 20 år sen vann en massa priser. Tog en

Latinamerikas största Zipline - Xplor Park
fredag 6 juli 2012 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Ett sätt att avsluta ziplinefärden :-)Åka zipline från torn till tornHur många torn som helst :-)43 meter ovan mark -wieeee :-)En av attraktionerna var även att köra amfibiebil :-)

Viva la Mexico!
tisdag 24 december 2013 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Brorsan och hans tjej, deras son, brorsans svärmor och vår mamma bokade en resa till Mexico tillsammans. När de kom hem och började visa bilder på hotellet blev jag såklart sjukt avundsjuk, och fick då tillåtelse att boka in mig i extrabädd i ett av rummen. Så firade vi plötsligt

Helena Rosenqvist
HumlanR i Mexico, Playa del Carmen
Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
Hello Amerika't and Viva México!
fredag 18 januari 2019 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Halloj! Detta blir mitt första inlägg för denna resa. Har ju hunnit vara ute en vecka redan fast det nånstans känns som längre. Började ju med att flyga från Göteborg tidig torsdags morgon där snälla Mickan släppte av mig. En kort mellanlandning i London sen väntade långflygningen på

Konst i Playa del Carmen
lördag 21 april 2018 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

De sista dagarna innan hemfärd till Sverige, tillbringades i livfulla och pulserande Playa del Carmen. Typisk turiststad men ändå med en skön puls. Jag som älskar stenar, hoppades på att kunna göra ett fynd. Men efter att ha sprungit i nästan alla sten- och smyckesbutiker, konstaterade jag

Linda Palm
Sniven i Mexico, Yucatanhalvön.
Festbåt av misstag
tisdag 10 april 2018 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Efter avkopplande dagar i vår oas på Diamantika K, tog vi oss in till Playa del Carmen. En härlig och livfull stad och lätt att tycka om. Vi tog in på Fiesta Inn med terass och pool på taket. Rätt skönt, då vi insåg att Carmens strand inte var den bästa och full med folk.Från Playa del

Linda Palm
Sniven i Mexico, Yucatanhalvön.
Från Mexico till USA
tisdag 20 februari 2018 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Nu lämnar vi underbart härliga Mexico för att bege oss till Miami för nya upplevelser. Känns spännande att få se lite av Florida och samtidigt lite vemodigt att lämna det här fantastiska landet!

Viva la Mexico

Viva la Mexico

29 februari 2020 - 15 mars 2020

Denna gång till Mexico vi far Det är något vi kommer minnas i alla våra dar. Playa del carmen och Holbox Med flera Hoppas vi slipper corona inhalera

Kuba & Mexiko

Kuba & Mexiko

9 juli 2019 - 2 augusti 2019

Fam Jakobsson-Hansson gör en kombo-resa bestående av 10 dgr på Kuba, följt av 14 dgr i Mexiko. Häng med oss!

Isla Mujeres Mexico Sommaren 2012

Isla Mujeres Mexico Sommaren 2012

1 juli 2012 - 16 juli 2012

Mexico, Playa del Carmen

Mexico, Playa del Carmen

10 december 2013 - 24 december 2013

Två veckor i Mexicos Playa del Carmen tillsammans med min mamma, bror, svägerska, brorson samt brorsans svärmor.

Amerika't från nord till syd

Amerika't från nord till syd

10 januari 2019 - 2 april 2019

Halloj kära resedagboken! Tänka sig, jag är tillbaka. Länderna börjar fyllas på men jag har fortsatt mycket kvar. Och efter ett par år på resande fot nu både i nöje och jobb kände jag att jag borde passa på att göra en sista långresa. (Vi kan ju tro att det blir så iallafall). Inget jobb och ingen lägenhet när jag kom hem så tänkte jag lika bra att köra på denna tripp också. Så nu startar jag med ett kort stopp i USA och Fort Lauderdale innan jag åker vidare till Cancun i Mexico. Därefter är pappret blankt för denna resa ska gå i flexibilitetens tecken och bli som det blir. Målet är att lära mig spanska och dansa salsa, i övrigt bara se och upptäcka så mycket som möjligt. Med blandade känslor lämnade jag kära Sverige bakom mig återigen, och det blir aldrig lättare att säga hejdå till nära och kära. Speciellt inte till min älskade mormor som jag inte vet om jag får se vid liv igen. Men jag vet att hon kämpar på så länge hon orkar! Så jag hoppas att de som vill är med och läser om mitt nästa äventyr så ska jag försöka uppdatera så ofta jag hinner!

Mexico, Yucatanhalvön.

Mexico, Yucatanhalvön.

6 april 2018 - 23 april 2018

Ett smakprov på Mexikos stränder, grottor, historia, yoga och hetta.

Ekstrands äventyr 2018

Ekstrands äventyr 2018

8 februari 2018 - 24 februari 2018

Följ oss på vårt äventyr med familjen till USA och Mexico 2018.

Mexico fam Lundberg

Mexico fam Lundberg

29 november 2017 - 14 december 2017

Kombinationsresa, Playa del Carmen och Puerto Morelos

Mexico

Mexico

14 november 2017 - 28 november 2017

Vi ska på två veckors semester till Mexico. Vi har sett fram emot att bada i poolen och havet, äta glass och mysa med familjen.

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

25 januari 2017 - 11 mars 2017

Vi tar vårt pick och pack, med varsin kid på ryggen, och utforskar världen. Denna gång riktas våra näsor mot Cuba, Mexico och Dominikanska Republiken där vi hoppas att kunna fylla sju veckor med äventyr och lek.

T & C V
ToniochCissi