Playa del Carmen

Turistklämma
fredag 10 februari 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Efter fyra dagar i Playa har vi börjat acklimatisera oss. Det tar alltid lite tid att lokalisera sej på ett nytt ställe men nu finner vi fram överallt och blivit stammisar på mataffären som ligger ett par kvarter (blokker) bort. Jag har varit här innan, år 2008, men har lite svårt att

Mexico - Fra 1960 til 2017
onsdag 8 februari 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Tilbake til 2017!Cuba har vært vel og bra. På Cuba har vi hatt flotte opplevelser og opplevd en spennende kultur. Etter 1 time i fly er vi nå i Mexico der vi ankom i går. Vi hadde ikke veldig "tur" med flyreisen dessverre, da begge kidsa var grinete og trøtte og skulle nok helst slippe å

Strandhäng 🏖 🍍 😎
måndag 23 januari 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Idag blev det inköp av maffiosohattar och sedan bad i havet + strandhäng. Bartendern har fått lära sig att blanda en drink som vi intog på Barbados för en massa år sen och blev intresserade om de kunde fixa här fast jag inte kommer ihåg alla ingredienser. GIssa om han lyckades. Jodå,

Näsbjörn och skumtomtar

🌝🐾I morse blev vi varse att det rör sig vilda djur runt hyddan. Det kom en näsbjörn smygande när vi skulle gå iväg. Den rotade efter mask och insekter, troligen, för den hade inte tid med oss. Plötsligt klättrade den med lätthet upp i en palm och krafsade, sedan ner igen. Som tur

PVfantasten i Mexico 2017
New plans for tomorrow ....
torsdag 19 januari 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Jag sager som Sickan I Jonssonligan: Jag had en plan....Planerar att resa ca 20 mil 🚍 med buss till  Ett av de nya 7 underverk, som kom till 2008, namligen Chitzen Itza, vid Merida. Gamla Mayaruiner som ar intressanta. Ska aven finnas ett tequiladestilleri en bit darifranHar varit vid 2 andra

Tråkigt med dödsskjutningarna
måndag 16 januari 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

I närheten där vi vistas just nu finns Blue Parrot där det var dödsskjutningar inatt. Någon galning började skjuta på två nattklubbar samtidigt. HIttills har fem döda och ca nio till tio blivit skadade, men borgmästaren är lite förtegen. Den tiden på dygnet som detta hände låg vi och

Varmt i havet !!
torsdag 12 januari 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Idag blev det slappadag vid havet på förmiddagen. 30 grader i havet gör att det inte hjälper speciellt mycket för att svalka sig, men i solen är det mycket varmare.Har hittat en flowerpowerbil bland annan bråte i en affär, den skulle vara häftig att ha hemma. Synd att frakten är så dyr

Vid havet....
onsdag 11 januari 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Poolen vid havet är fantastisk. Det fläktar precis lagom idag....

Hola ......

Tropiskt djungelboende i fantastiska hyddor. Alldeles för god mexikansk mat och otroligt trevliga människor.Utforskar omgivningarna som är väldigt ovanliga med mycket naturkonst och ekologiskt tänkande.

Söndag 13 november
söndag 13 november 2016 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Idag var det utflyktsdag till Hubiku och Chichén Itzá med buss. Trots att vi fortfarande var i Mexico så var det en tidsskillnad på 1 timme framåt.Reseguiden berätta om Mayakulturen på bussen dit. Mayfolket var väldigt tidiga med Mayakalendern, astrologi och nummer. Det finns en Solkalender

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

25 januari 2017 - 11 mars 2017

Vi tar vårt pick och pack, med varsin kid på ryggen, och utforskar världen. Denna gång riktas våra näsor mot Cuba, Mexico och Dominikanska Republiken där vi hoppas att kunna fylla sju veckor med äventyr och lek.

Mexico 2017

Mexico 2017

6 januari 2017 - 2 februari 2017

MEXICO ett land med många kontraster, fina stränder, maiaindianer, ruiner, öar i världsklass, cowboys, fantastiskt djurliv, färgstark indiankultur med urgammalt hantverk, och en massa annat som får utforskas på plats. Här pratas ett otal olika indianspråk men även spanska, som man nu måste uppdatera !! Hoppas det är värt den långa flygresan från lilla Sverige.

Dykresa i Mexico, Cancun, Playa del Carmen

Dykresa i Mexico, Cancun, Playa del Carmen

4 november 2016 - 15 november 2016

Mexiko (utan mina två amigos)

Mexiko (utan mina två amigos)

8 november 2016 - 8 december 2016

Efter drygt 9 år är det nu dags att återvända till Mexiko, men denna gång utan mamma och syster. Jag ser fram emot en månad med äventyr, stränder, dykning, en hel del tacos och kanske en gnutta tequila!

Central America Journey

Central America Journey

13 oktober 2015 - 25 november 2015

Äventyrsresa Mexico-Costa Rica. 32 dagars tur med G Adventures. Surf 8 dgr i Santa Teresa.

Mexico, Beliz och Guatemala

Mexico, Beliz och Guatemala

3 januari 2015 - 7 februari 2015

Mexico 2015

Mexico 2015

15 januari 2015 - 30 januari 2015

Jippie! Nu ger vi oss ut igen, denna gång blir det "bara" 2 veckor charter till Mexico - Playa del Carmen. Sol, bad & dyk står på schemat!

Mexiko & Belize

Mexiko & Belize

9 november 2014 - 1 december 2014

Dykning, dykning, dykning o så lite sol, bad o mayaruiner på det - det är ju smekmånad för bövelen!

Kryssning + USA

Kryssning + USA

25 oktober 2014 - 9 november 2014

Så var det höstlov och dags för lite semester. Resan inleds med en veckas kryssning söderut från Tampa till Honduras, Belize och Mexico.

Mexico

Mexico