Playa del Carmen

Strandhäng 🏖 🍍 😎
måndag 23 januari 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Idag blev det inköp av maffiosohattar och sedan bad i havet + strandhäng. Bartendern har fått lära sig att blanda en drink som vi intog på Barbados för en massa år sen och blev intresserade om de kunde fixa här fast jag inte kommer ihåg alla ingredienser. GIssa om han lyckades. Jodå,

Näsbjörn och skumtomtar

🌝🐾I morse blev vi varse att det rör sig vilda djur runt hyddan. Det kom en näsbjörn smygande när vi skulle gå iväg. Den rotade efter mask och insekter, troligen, för den hade inte tid med oss. Plötsligt klättrade den med lätthet upp i en palm och krafsade, sedan ner igen. Som tur

Senast aktiv - från Valladolid, Yucatán, Mexiko
New plans for tomorrow ....
torsdag 19 januari 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Jag sager som Sickan I Jonssonligan: Jag had en plan....Planerar att resa ca 20 mil 🚍 med buss till  Ett av de nya 7 underverk, som kom till 2008, namligen Chitzen Itza, vid Merida. Gamla Mayaruiner som ar intressanta. Ska aven finnas ett tequiladestilleri en bit darifranHar varit vid 2 andra

Tråkigt med dödsskjutningarna
måndag 16 januari 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

I närheten där vi vistas just nu finns Blue Parrot där det var dödsskjutningar inatt. Någon galning började skjuta på två nattklubbar samtidigt. HIttills har fem döda och ca nio till tio blivit skadade, men borgmästaren är lite förtegen. Den tiden på dygnet som detta hände låg vi och

Varmt i havet !!
torsdag 12 januari 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Idag blev det slappadag vid havet på förmiddagen. 30 grader i havet gör att det inte hjälper speciellt mycket för att svalka sig, men i solen är det mycket varmare.Har hittat en flowerpowerbil bland annan bråte i en affär, den skulle vara häftig att ha hemma. Synd att frakten är så dyr

Vid havet....
onsdag 11 januari 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Poolen vid havet är fantastisk. Det fläktar precis lagom idag....

Hola ......

Tropiskt djungelboende i fantastiska hyddor. Alldeles för god mexikansk mat och otroligt trevliga människor.Utforskar omgivningarna som är väldigt ovanliga med mycket naturkonst och ekologiskt tänkande.

Söndag 13 november
söndag 13 november 2016 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Idag var det utflyktsdag till Hubiku och Chichén Itzá med buss. Trots att vi fortfarande var i Mexico så var det en tidsskillnad på 1 timme framåt.Reseguiden berätta om Mayakulturen på bussen dit. Mayfolket var väldigt tidiga med Mayakalendern, astrologi och nummer. Det finns en Solkalender

Camilla Petersson
g3cko
Turisternas paradis
tisdag 22 november 2016 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Hej alla!Har egentligen inte supermycket att dela med mig av då jag befinner mig i Playa del Carmen som i sig är ganska ointressant (stor shoppinggata med märkesaffärer, souvenirbutiker och italienska restauranger), men ändå härligt (sol, bad och Corona). Vi kom hit i söndags och

Petra Amri Holmqvist
petraamri
Lördag 12 november
lördag 12 november 2016 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Sista bad och soldagen.Sista dykdagen.Dyk på eftermiddagen idag så njöt verkligen av solen och stranden på förmiddagen.I början var det lite nervöst att ta sej i vattnet från båten men nu har man fått in en rutin på allt. Att få med sej alla saker till båten, bakåtrullningen ner i

Camilla Petersson
g3cko
Mexico 2017

Mexico 2017

6 januari 2017 - 2 februari 2017

MEXICO ett land med många kontraster, fina stränder, maiaindianer, ruiner, öar i världsklass, cowboys, fantastiskt djurliv, färgstark indiankultur med urgammalt hantverk, och en massa annat som får utforskas på plats. Här pratas ett otal olika indianspråk men även spanska, som man nu måste uppdatera !! Hoppas det är värt den långa flygresan från lilla Sverige.

Dykresa i Mexico, Cancun, Playa del Carmen

Dykresa i Mexico, Cancun, Playa del Carmen

4 november 2016 - 15 november 2016

Mexiko (utan mina två amigos)

Mexiko (utan mina två amigos)

8 november 2016 - 8 december 2016

Efter drygt 9 år är det nu dags att återvända till Mexiko, men denna gång utan mamma och syster. Jag ser fram emot en månad med äventyr, stränder, dykning, en hel del tacos och kanske en gnutta tequila!

Central America Journey

Central America Journey

13 oktober 2015 - 25 november 2015

Äventyrsresa Mexico-Costa Rica. 32 dagars tur med G Adventures. Surf 8 dgr i Santa Teresa.

Mexico, Beliz och Guatemala

Mexico, Beliz och Guatemala

3 januari 2015 - 7 februari 2015

Mexico 2015

Mexico 2015

15 januari 2015 - 30 januari 2015

Jippie! Nu ger vi oss ut igen, denna gång blir det "bara" 2 veckor charter till Mexico - Playa del Carmen. Sol, bad & dyk står på schemat!

Mexiko & Belize

Mexiko & Belize

9 november 2014 - 1 december 2014

Dykning, dykning, dykning o så lite sol, bad o mayaruiner på det - det är ju smekmånad för bövelen!

Kryssning + USA

Kryssning + USA

25 oktober 2014 - 9 november 2014

Så var det höstlov och dags för lite semester. Resan inleds med en veckas kryssning söderut från Tampa till Honduras, Belize och Mexico.

Mexico

Mexico

16 maj 2014 - 2 juni 2014

Mexiko - Cancun

Mexiko - Cancun

12 mars 2014 - 4 april 2014

Charterresa till Playa del Carmen. Sol och badresa samt utforska Cancun och maya-templen runt-omkring.

Cecilia Corfitsen
Jessica Moström
Jaymoo

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!