Tulum

Maya-ruiner och leguaner
torsdag 25 juli 2019 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Igår slappade vi hela dagen, t o m såpass mycket att jag inte orkade skriva dagbok. Vi spenderade större delen av dagen vid vår egen pool. Fram på sen-eftermiddagen åkte vi till en annan anläggning med strand o pool och var där några timmar. På kvällen åkte vi till Tulum och åt middag.

Gracias México!
tisdag 22 januari 2019 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Hej på er! Dags för lite uppdatering igen. Och som vanligt hinner det hända myclet sedan sist jag skrev. Jag börjar där jag slutade. Tanken som jag skrev sist var ju att åka till Tulum dagen efter, men efter vi kommit hem från stranden den dagen så gick jag med ett gäng argentinska tjejer

Emelie Sandin
emet i Amerika't från nord till syd
Senast aktiv - från Jönköping, Jönköpings län, Sverige
Yoga i solnedgången
måndag 16 april 2018 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Det är svårt att inte tycka om Tulum. Den långa stranden med dess butiker och restauranger, där känslan skillde sig en hel del. Från enkelt till lyx. Vi lyckades hitta ytterligare ett mysigt hotell, Manglex Cenote Eco Hotel. Den bestod av bungalows på höga pålar över mangroveskogen, i

Linda Palm
Sniven i Mexico, Yucatanhalvön.
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Sac Actun (Pet cemetery cenote)
söndag 15 april 2018 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

En helt fantastisk upplevelse, var besöket i en av Mexicos många cenotes. Sac Actun, även kallad Pet cemetery, efter alla upphittade djurskelett. Just denna skillde sig mot de andra cenotes vi hade besökt. Dos ojos och den som vi några dagar senare skulle bo brevid, var öppna cenotes. Denna

Linda Palm
Sniven i Mexico, Yucatanhalvön.
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Etapp två
tisdag 13 februari 2018 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Udag bär det av till playa del Carmen för etapp två på vår resa. Vi njuter den sista dagen i paradiset av drinkar, skumparty och fantastisk mat. Äventyret fortsätter!

Semesterhjärnor
måndag 12 februari 2018 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Nu har vi tagit semester på riktigt. Avkopplande helt från tid och rum så pass att det höll på att bli en liten katastrof idag. Vi råkade boka taxi på fel dag och var på väg att checka ut en dag för tidigt. Men det gjorde ju inget att vi fick en dag till i paradiset.

Maya ruiner
söndag 11 februari 2018 - Tulum, Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Utflykt till maya ruinerna idag. Otroligt häftigt, stort, varmt och spännande. Först lite historia sedan lite svalkande drycker.

Första etappen
lördag 10 februari 2018 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

I dag är en "chilla" dag. Njuter av sol, drinkar och ledighet!

Framme i paradiset
fredag 9 februari 2018 - Dreams Tulum Resort & Spa, Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Vi har kommit till paradiset. Att vi blev uppgraderade till V.I.P utan att vi visste om det gjorde ju inget😁. Smoothies och fruktdrinkar på en öde strand känns trevligt!

Mayaruiner
söndag 17 december 2017 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Imorse gick vi upp ganska tidigt för att vi skulle besöka mayaruiner innan det blev för mycket folk. Det är som en stad där mayafolket bodde för länge sedan. Husen i staden är uppbyggda av sten. När vi hade parkerat bilen så såg vi jättefina blå fåglar. När vi kom dit så köpte vi

Elin Bygg
FamEB i Mexiko 2017
Kuba & Mexiko

Kuba & Mexiko

9 juli 2019 - 2 augusti 2019

Fam Jakobsson-Hansson gör en kombo-resa bestående av 10 dgr på Kuba, följt av 14 dgr i Mexiko. Häng med oss!

Amerika't från nord till syd

Amerika't från nord till syd

10 januari 2019 - 2 april 2019

Halloj kära resedagboken! Tänka sig, jag är tillbaka. Länderna börjar fyllas på men jag har fortsatt mycket kvar. Och efter ett par år på resande fot nu både i nöje och jobb kände jag att jag borde passa på att göra en sista långresa. (Vi kan ju tro att det blir så iallafall). Inget jobb och ingen lägenhet när jag kom hem så tänkte jag lika bra att köra på denna tripp också. Så nu startar jag med ett kort stopp i USA och Fort Lauderdale innan jag åker vidare till Cancun i Mexico. Därefter är pappret blankt för denna resa ska gå i flexibilitetens tecken och bli som det blir. Målet är att lära mig spanska och dansa salsa, i övrigt bara se och upptäcka så mycket som möjligt. Med blandade känslor lämnade jag kära Sverige bakom mig återigen, och det blir aldrig lättare att säga hejdå till nära och kära. Speciellt inte till min älskade mormor som jag inte vet om jag får se vid liv igen. Men jag vet att hon kämpar på så länge hon orkar! Så jag hoppas att de som vill är med och läser om mitt nästa äventyr så ska jag försöka uppdatera så ofta jag hinner!

Mexico, Yucatanhalvön.

Mexico, Yucatanhalvön.

6 april 2018 - 23 april 2018

Ett smakprov på Mexikos stränder, grottor, historia, yoga och hetta.

Ekstrands äventyr 2018

Ekstrands äventyr 2018

8 februari 2018 - 24 februari 2018

Följ oss på vårt äventyr med familjen till USA och Mexico 2018.

Mexiko 2017

Mexiko 2017

14 december 2017 - 14 januari 2018

Mexico

Mexico

14 november 2017 - 28 november 2017

Vi ska på två veckors semester till Mexico. Vi har sett fram emot att bada i poolen och havet, äta glass och mysa med familjen.

Att resa med hypotyreos

Att resa med hypotyreos

8 oktober 2017 - 20 februari 2019

Jorden runt

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

Triple trouble on tour

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

Vanessa Öhrström
nessaliten