Yucatán

1/7 underverk
fredag 27 januari 2017 - Chichén Itzá, Yucatán, Mexiko

Idag har vi tagit en tur med en guidebuss efter en natt med nästan ingen sömn. Hade som vanligt turen att hamna i rummet mellan engelsmän och australiernare som tycker det är jätteroligt o festa till klockan 8 på morgonen (lagom till vi skulle äta frukost). Men med lite väskeersättning i

Isabella Carlman Sanne Hall Isa Sundholm
tripletroubleontour i Triple trouble on tour
Senast aktiv - från Panama City, Panama
Tequilafabrik med provsmakning 😀😁😆🙃
fredag 20 januari 2017 - Valladolid, Yucatán, Mexiko

Har besökt Mayapan Tequila distillery i Valladolid för en intressant genomgång i hur man tillverkar tequila och odlar agave och dess frukt för just den tillverkningen.De odlar agaven alldeles utanför och använder hästar som hjälper till. Frukten pressas och får jäsa och man destillerar en

PVfantasten i Mexico 2017
Världens underverk
torsdag 19 januari 2017 - Chichén Itzá, Yucatán, Mexiko

Det var värt all möda att resa till Chitzen Itza även om det var väldigt varmt att gå runt där några timmar. Området är stort men inte som i Ankor Wat i Kambodja, som är enormt.Lärde mig mycket om mayakulturen och deras otroliga byggnadsteknik. De tänkte också tredimensinellt kan man

PVfantasten i Mexico 2017
Mexicos kust och Yucatanhalvön!
torsdag 19 januari 2017 - Mérida, Yucatán, Mexiko

Hola chichos!Nu har vi varit på resande fot i Mexico under cirka 1,5 vecka och det var länge sedan jag skrev här. Att resa, att ständigt läsa på vart och hur en ska ta sig vidare tar mycket tid och kraft och dygnets alla timmar räcker inte till för allt man vill hinna göra..Mexico i sin

Efter ännu ett födelsedagsfirande
måndag 28 november 2016 - Mérida, Yucatán, Mexiko

Igår fyllde Alex år (tredje födelsedagen jag varit med och firat på drygt två veckor) och vi spenderade dagen på stranden i Cancun. Vi åkte nämligen från Cozumel i förrgår efter att ha ägnat sista dagen med att åka runt ön i vår hyrbil Gringo Starr. Innan jag berättar om

Petra Amri Holmqvist
petraamri i Mexiko (utan mina två amigos)
Från mexikansk efterfest till Chichen Itza
lördag 19 november 2016 - Valladolid, Yucatán, Mexiko

Fyra dagar i Tulum avslutades med argentinsk bbq, tequila och en hejdundrandes fest. Vi var ett stort gäng som gick från klubb till klubb och på nån vänster lyckades jag prata till mig ett barjobb (vem vet, kanske flyttar till Tulum i några månader i vår hehehe) och hamna på en mexikansk

Petra Amri Holmqvist
petraamri i Mexiko (utan mina två amigos)
Del: 7
lördag 10 januari 2015 - Valladolid, Yucatán, Mexiko

Dag: 8 10/1-15 Valladolid Ring ring, dags att gå upp. Ja så kan det faktiskt börja en dag på resande fot, för ibland får man gå upp tidigt. Men idag är det senare än vad det kommer att bli imorgon för då kommer det bli tidigt men det tar vi då. Nu skall det bli lite kulturell

Del: 6
fredag 9 januari 2015 - Valladolid, Yucatán, Mexiko

Dag: 7 9/1-15 Isla Mujeres – Valladolid Då var det resdag igen, denna gången bär det av inåt i landet. Dels för att vädret skulle bli lite sisådär så var la ingen större idé att vara kvar vid kusten då och dit vi hade tänkt att åka till hade inte fått allt för bra betyg vid

Revdykning, Grottdykning och Chichen Itza
söndag 4 januari 2015 - Chichén Itzá, Yucatán, Mexiko

Hola! Sista dagarna har det varit fullt upp! Vi hann knappt nyktra till på nyårsdagen innan vi fräste iväg på ett litet äventyr. Vi skulle nu bege oss till den kända dykön Cozumel. Däromkring finns världens näst största barriärrev. Halvt spontant blev det ett litet backpackeräventyr

Therese Murstam
EnjoyingLife i Mexiko
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Mitt i mellan i Americas

Mitt i mellan i Americas

3 januari 2017 - 3 april 2017

På tur i Mellanamerika. Vi är två journalister som är på jakt efter kulturkrockar, naturliv, trevliga människor, bad (Cissi) och lära sig några spanska ord eller två.

Mexico 2017

Mexico 2017

6 januari 2017 - 2 februari 2017

MEXICO ett land med många kontraster, fina stränder, maiaindianer, ruiner, öar i världsklass, cowboys, fantastiskt djurliv, färgstark indiankultur med urgammalt hantverk, och en massa annat som får utforskas på plats. Här pratas ett otal olika indianspråk men även spanska, som man nu måste uppdatera !! Hoppas det är värt den långa flygresan från lilla Sverige.

Triple trouble on tour

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

Mexiko (utan mina två amigos)

Mexiko (utan mina två amigos)

8 november 2016 - 8 december 2016

Efter drygt 9 år är det nu dags att återvända till Mexiko, men denna gång utan mamma och syster. Jag ser fram emot en månad med äventyr, stränder, dykning, en hel del tacos och kanske en gnutta tequila!

Mexico, Beliz och Guatemala

Mexico, Beliz och Guatemala

3 januari 2015 - 7 februari 2015

Mexiko

Mexiko

22 december 2014 - 7 januari 2015

Slappa, dyka och fira jul & nyår på Isla Mujeres!

2 veckor i Mexico med Petra och Simon

2 veckor i Mexico med Petra och Simon

30 januari 2014 - 14 februari 2014

Jaha, det var väl inte riktigt planerat så länge ... men i morgon bitti flyger vi till Mexico för 2 veckor med sol och bad.Hoppas på skön avkoppling och go värme på efter Simons villkor. Han och Petra ville ha mormor med, och resan var billig så det det var inga större beslut innan jag bestämde mej.

Mexida 2013

Mexida 2013

6 december 2013 - 27 december 2013

Nu är turen kommen till släktingarna i Pensacola. Och när man väl är så långt bort är det lika bra att åka till nånstans där man inte kan åka skidor i djup snö - vi väljer Mexico, närmare bestämt Cancun där vår resa börjar.

Mexico

Mexico

14 februari 2013 - 2 mars 2013

Resa till Mexico för att hälsa på mina kusiners mormor och morfar.

Vanessa Öhrström
nessaliten