Mérida

Mexicos kust och Yucatanhalvön!
torsdag 19 januari 2017 - Mérida, Yucatán, Mexiko

Hola chichos!Nu har vi varit på resande fot i Mexico under cirka 1,5 vecka och det var länge sedan jag skrev här. Att resa, att ständigt läsa på vart och hur en ska ta sig vidare tar mycket tid och kraft och dygnets alla timmar räcker inte till för allt man vill hinna göra..Mexico i sin

Efter ännu ett födelsedagsfirande
måndag 28 november 2016 - Mérida, Yucatán, Mexiko

Igår fyllde Alex år (tredje födelsedagen jag varit med och firat på drygt två veckor) och vi spenderade dagen på stranden i Cancun. Vi åkte nämligen från Cozumel i förrgår efter att ha ägnat sista dagen med att åka runt ön i vår hyrbil Gringo Starr. Innan jag berättar om

Petra Amri Holmqvist
petraamri
Senast aktiv - från Cancún, Quintana Roo, Mexiko
Mérida
torsdag 1 november 2012 - Mérida, Yucatán, Mexiko

Vi åkte till Mérida. Där var vi på de dödas dag. Vi såg på en procession där de gick på led. Först gick barnen som hade klätt ut sig till döda, efter det kom dom som bodde i byn och sedan fler döda. På den dagen så visar de maten som de ger som en gåva till deras döda släktingar.

Iris Marklund
irmar
Senast aktiv - från Tulum, Quintana Roo, Mexiko
Resa till Mexiko
lördag 27 oktober 2012 - Mérida, Yucatán, Mexiko

Den 27 oktober åkte jag till Mexiko. Det var en lång resa, från Sverige flög jag till London, från London till Miami och från Miami till Cancun som ligger i Mexiko.

Iris Marklund
irmar
Senast aktiv - från Tulum, Quintana Roo, Mexiko
Chichen Itza och Merida 4-5 okt
fredag 5 oktober 2012 - Mérida, Yucatán, Mexiko

Hej dar hemma! Igar kvall kom vi antligen fram till kulturens huvudstad Merida, efter 2,5 timmes skumpig bussfard dar Sofie fragar efter en timme hur lang tid det ar kvar da hon holl pa att kissa pa sig.. Men val framme vid buustrminalen skulle ju hotellet ligga NARA katrdralen vid "calle" gata

Chichén Itzá och Mérida
fredag 10 februari 2012 - Mérida, Yucatán, Mexiko

Igår besökte vi ett av de sju underverken, nämligen pyramiden Chichén Itzá. Det var ett väldigt stort område, trodde att det bara skulle vara typ pyramiden och lite till, men det var väldigt mycket att se, och eftersom vi hade 5 timmar tills bussen skulle gå var vi där ett bra tag. Det

Anna Ingelström
ingelstrom91
Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru
Hemma hos Ismael och Elia i Mexico
fredag 13 januari 2012 - Mérida, Yucatán, Mexiko

Hola!!! Nu har vi varit vid Chichen Itza, som är ett av världens sju nya underverk. Det var jättefint. Vi har varit på ett zoo. Där såg vi olika roliga fåglar, tigrar, lejon, giraffer och sköldpaddor. Sedan åkte vi hem till Ismael och Elia, som är pappas kompisar. Vi har badat i fyra

Belle Alsterskog
Belle02
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Äntligen värme - Mecixo
fredag 13 januari 2012 - Mérida, Yucatán, Mexiko

Hola Amigos!!! Mexico är jättefint. Det är minst 30 grader varmt och det är ändå vinter här!!! Först var vi i Cancun som ligger nära Kuba. Där tog vi årets första dopp. Efter några dagar tog vi en buss till Valladolid. Det fanns många herrelösa hundar där. Valladolid är den staden

Linnéa Alsterskog
Linnea99
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Campeche-Uxmal-Mérida
torsdag 5 januari 2012 - Mérida, Yucatán, Mexiko

I går morse lämnade vi Campeche. Verkligen en fin stad. Allt såg så frächt ut, nymålat, väl renoverat och inte ett skräp på gatan. Inga tiggare (bara 1 såg vi), få försäljare. Staden renoverades tydligen under senare delan av 1900-talet, och blev fredad av Unesco 1999. Vi körde nu

Henrik Wallsten
henrikochgunilla
Senast aktiv - från Hongkong, Hongkong
Min himmel finns under jord
onsdag 20 juli 2011 - Mérida, Yucatán, Mexiko

Caliente!! Hot hot hot. Det är så varmt (och skönt) här. Så min roomie här i Mexiko är lagom virriga 3-barnsmamman Katherine från Liverpool. Det är fantastiskt hur jag alltid känner att jag måste barnvakta mina rumskompisar på dessa resor. Kanske behöver jobba lite på min

Ingrid Walter
InkaW
Mitt i mellan i Americas

Mitt i mellan i Americas

3 januari 2017 - 3 april 2017

På tur i Mellanamerika. Vi är två journalister som är på jakt efter kulturkrockar, naturliv, trevliga människor, bad (Cissi) och lära sig några spanska ord eller två.

Mexiko (utan mina två amigos)

Mexiko (utan mina två amigos)

8 november 2016 - 8 december 2016

Efter drygt 9 år är det nu dags att återvända till Mexiko, men denna gång utan mamma och syster. Jag ser fram emot en månad med äventyr, stränder, dykning, en hel del tacos och kanske en gnutta tequila!

Yukatan, Mexiko

Mexico, LA, Fiji, Nya Zeeland, Thailand, Kambodja, Vietnam, Laos

Adventure spring 2012

Adventure spring 2012

6 februari 2012 - 19 maj 2012

Äntligen bär det av genom Latinamerika och Sydamerika!

Jorden runt med Belle

Jorden runt med Belle

25 december 2011 - 1 juni 2012

Att resa är kul!

Jorden runt

Jorden runt

25 december 2011 - 1 juni 2012

Min resa jorden runt!!! 1. New York, USA 2. Kanada 3. Mexico 4. Los Angeles, USA 5. Fiji, Söderhavet 6. Nya Zeeland 7. Australien 8. Thailand 9. Kina (och fler länder i Asien).

Mexico

Mexico

12 december 2011 - 7 januari 2012

Vi åker till Mexico City den 13:e från Stockholm via München och Chicago. Kommer att var i MC i 3 dagar därefter en vecka i Acapulco, åter till MC för att åka i minibussar ned mot Yucatán och besöka kultur och sevärdheter. Vi kommer hem den 7.e januari.

Central America 2011

Avril Alvarez
Cynthia

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!