Mikronesiens federerade stater

Vattenfall, Koror och HAJAR!

Den 2 mars: Upp lite tidigare idag, väckta av regnet eller klockan..? Dags för en utflykt till Palau ”eco theme park”. Arlene och hennes personal tar verkligen hand om oss och idag körde (visserligen inte gratis) Arlene oss till denna park där huvudattraktionen är ett vackert vattenfall

Snorkling

Den 1 mars: Åter igen en dag i avkopplingens tecken. Det känns som vi flytt verkligheten på något sätt... Ganska ensamma men ändock uppassade lever vi här med bara djungeln och havet som grannar. Perfekt ställe att börja sin semester med. Dagen har dels innehållet en lång promenad längs

Äntligen
lördag 28 februari 2015 - Pelau Island, Yap, Mikronesiens federerade stater

Den 27-28 februari På en terrass omgiven av alla sorters tropisk grönska och vackra fjärilar sitter vi nu och dricker en inhemsk öl (red rooster beer) samtidigt som vi njuter av den behagliga värmen. Vi börjar ”komma ifatt” efter vår långa resa hit och det känns såå bra. Den sista

fredag 23 december 2011 - Pelau Island, Yap, Mikronesiens federerade stater

Idag har vi dykt vårat första dyk och allting gick jättebra. Det är sol regn om vartannat och temperaturen ligger stadigt på 28 grader... på 20 meters djup. Skriver mer snart igen. God jul allihopa!

Thomas Myrbäck
myrback i Palau
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Avskedsmiddag på The Village
onsdag 19 oktober 2011 - Pohnpei, Mikronesiens federerade stater

Middag på Village Hotell På onsdag kväll var vi bjudna på avskedsmiddag på The Village Hotell. Tyvärr var Anders helt slut. Han var förkyld redan när vi gjorde turen till de 6 vattenfallen .... och turen till Nan Madol gjorde honom inte friskare, bara ännu tröttare. Så han stannade

Nan Madol
måndag 17 oktober 2011 - Pohnpei, Mikronesiens federerade stater

Nan Madol med Carolyn, Imo, Tanya och Brenda. För att kunna få med oss kajakerna, som Scott och Nic lånat oss, var vi tvungna ha en bil med takräcke. David och Hyuen, våra grannar, har två brädor fastknutna på biltaket, och lånade ut sin jättefina Jeep till oss. Vi åkte till Davids jobb

Vandring till 6 vattenfall / 6 waterfalls
söndag 16 oktober 2011 - Pohnpei, Mikronesiens federerade stater

Söndagen den 16e Oktober var det dags för långtur i djungeln, för att besöka 6 av de vackraste vattenfallen på Pohnpei. Vi visste i stort sett bara att vi skulle hämta upp Rick Herman, att vi skulle ha bra skor och mycket mat o vatten, samt att vi skulle vara beredda att bli blöta. När

Mantha Road
lördag 15 oktober 2011 - Pohnpei, Mikronesiens federerade stater

Tidig morgon! I 8-snåret åkte vi med Scott, Nick deras barn Jackson och Indiana, Brenda - som skulle vara barnvakt, och Caroline, ut i motorbåten. Det var fyra som dök. Jag, Solveig, nöjde mig med att snorkla, har haft lite problem med astman. Men jag såg i alla fall en manta, även om det

Bergsklättring - Sokehs Rock
onsdag 12 oktober 2011 - Pohnpei, Mikronesiens federerade stater

Igår klättrade vi upp till Sokehs Rock, som är en mycket brant klippa som sticker upp alldeles vid havet väster om Kolonia. Totalt är höjdskillnaden c:a 225 m. 150 m består av en mycket brant djungelstig med ömsom stenblock, ömsom jord och ruttnande växtdelar, som det är i djungeln.

Ant Atoll
onsdag 12 oktober 2011 - Pohnpei, Mikronesiens federerade stater

Nu ligger vi lite efter i rapporteringen, men här kommer en uppdatering. I lördags (8/10)fick vi chansen att åka med Scott, hans fru Nick och Caroline till Ant Atoll. Det är en atoll som ligger en dryg tim, med båt, väster om Pohnpei. Ant Atoll är en helt obebodd atoll. Vi hade en vit

Mattila-kul och Palau-äventyr

Mattila-kul och Palau-äventyr

14 februari 2015 - 22 mars 2015

En tudelad resa som kommer att innehålla både skidåkning och snorkling! Vi börjar med att njuta av Sveriges snövita skönhet i Mattila (Värmland)v.8 och åker därefter till Palau för att njuta av Stilla Havets klarblåa skönhet, 26/2-22/3. Följ oss gärna…

18 december 2011 - 8 januari 2012

Jorden Runt på 80 dagar

Jorden Runt på 80 dagar

14 september 2011 - 3 december 2011

Skall i stort sett bara hälsa på gamla vänner, endel som vi inte sett på över 30 år. Resrutt: Stockholm, London, Halifax, Seattle, Hawaii, Fiji, Cairns (Australien), Pohnpei (Micronesien), Adelaide, Pune (Indien), London, Stockholm.

Äntligen ett varv till!

Äntligen ett varv till!

9 juli 2011 - 6 augusti 2011

Slappa, shoppa, dyka, läsa och mysa

Öar!

Öar!

24 februari 2009 - 13 juli 2009

:D

Till Korea och Mikronesien

Till Korea och Mikronesien

28 december 2007 - 19 januari 2008

Vi åker till Seoul och hälsar på familjen Larsson. Vi tar även en egen avstickare till Saipan för att lapa sol, bada och njuta i största allmänhet.

Join the Joyride - Crewing S/Y Keturah

Join the Joyride - Crewing S/Y Keturah

1 januari 2008 - 26 juni 2008

Segling från Salomonöarna via Mikronesiens oexploaterade atoller till Cebu i Filippinerna. Hårt arbete, sol, bad, dykning, nya människor, platser och upplevelse. Och ett glittrande minne för livet.

158
137