Mot Maputo
torsdag 19 april 2018 - Maputo, Moçambique

Torsdag 19 april.Vaken innan 5 så då går jag upp o gör i ordning sängen så tyst det går o smyger ut ur bussen. Ner på toa o sen restaurangen o ser solen gå upp runt 5.45. Benny kommer också naturligtvis o så småningom Ingrid.Laddar inlägg o bilder från igår. Ska snart återgå till

Städa bussen
onsdag 18 april 2018 - Tofo Beach, Inhambane, Moçambique

Onsdag 18 april.Ja, de andra kom nog kanske runt 01.30 o innan de var klara o lagt sig så var kl över 02. Sen var det några som grejade o pratade så det var inte tyst förrän efter 04.Var vaken o pigg i vanlig tid så vid 6 var jag uppe o klar. La upp inlägg o bilder från igår. Jag, Benny,

Pinkfest
tisdag 17 april 2018 - Tofo Beach, Inhambane, Moçambique

Tisdag 17 april.Gud vad jag har kliat på mina myggbett runt anklar o underben i natt! Man vet att man inte ska klia samtidigt som det känns så skönt o riva.Lite molnigt på fm o det kom enstaka regnstänk idag med. Åt frukost där vi bor o tog det lugnt. Större delen av gänget skulle ut o

Vad bra vi har det!!
måndag 16 april 2018 - Tofo Beach, Inhambane, Moçambique

Måndag 16 april.Sovit i säng i sovsal o det var väl sådär. Myggnätet i ansiktet om man skulle få plats raklång o brädor som kändes genom madrassen. För o inte tala om toorna med vatten på golvet. Blir bussen resterande nätter.Uppe innan 6 o ner till restaurangen. Jag o Benny fick

Mot Tofo
söndag 15 april 2018 - Tofo Beach, Inhambane, Moçambique

Söndag 15 april.Uppe o packade ihop sängen runt 5.30 o ner till baren för lite eifi. Fungerade inte från början men kom sen igång. Fick lagt upp bilder så nu är jag i fas.Frukost runt 7 o 8.30 kom vi iväg. Nu drar vi mot Tofo. Sjunger o hurrar för Johan som fyller år idag.Några

Bara 1 v kvar :(
fredag 13 april 2018 - Vilankulos, Inhambane, Moçambique

Fredag 13 april.Vaknar återigen tidigt o till en härlig dag. Inget wifi idag heller :(  Beställer frukost vid 7.Strax efter 10 så går jag med Anneli, Thomas (chauffören), Monica, Ida o Thomas ner till den lokala marknaden i byn. Först gick vi lite längre bort till en restaurang för de

Promenad till byn
torsdag 12 april 2018 - Vilankulos, Inhambane, Moçambique

Torsdag 12 april.Ingen tid o passa men vaknar tidigt som vanligt ändå. Gick upp runt 5. Ner till stranden o kollade alla fiskarna som var på väg ut. Fullt av liv o rörelse i vattnet. Träffar på Benny som naturligtvis också är uppe.Satt o la upp foton på fb o när klockan blev drygt 7 så

Äntligen vid havet!
onsdag 11 april 2018 - Vilankulos, Inhambane, Moçambique

Onsdag 11 april.Inte mkt sömn i natt inte. Långtradare som kom/åkte o folk i rörelse. Bar bredvid. Glädjeflickor (?) utanför vid 3-tiden. Gick i alla fall upp runt 5 o in på den sk toan. Golvet var i alla fall torkat sen igår. Tvättat av mig med baby wipes o sen dags o göra frukost, mitt

Bushcamp på bensinstation
tisdag 10 april 2018 - Moçambique

Tisdag 10 april.Morgon igen. Vi har ätit frukost o fått passa på alla apor som vill stjäla mat o annat. I te är de speciellt rädda heller. Annelie fick din macka stulen ur handen!Genom Masvingo o vidare. Över en bro över Save River. Kontroll med vägning innan.Stannar vid vägen o äter

Nästa boende
torsdag 10 november 2016 - Moçambique

Efter ett svettigt cykelpass på gymmet var det dax å checka ut från Bahia Mar. Vi blev skjutsade till nästa boende : Casa cabana. Dom ha också pool men mindre än förra, dock bara 10 meter till havet. Men eftersom vi handlat så mycket på Bahia Mar så var vi välkomna tillbaka även denna

Lina  Millis
LinaOMillis i Wild life in Africa
Senast aktiv - från Moçambique, Moçambique
Sydöstafrika med Rosa Bussarna

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

10 mars 2018 - 21 april 2018

Flyger ner till Kapstaden o därifrån åker vi sen med bussen utefter Sydafrikas östkust upp till Botswana, Zimbabwe o in i Mozambique där vi sen flyger hem från Maputo.

Wild life in Africa

Wild life in Africa

17 oktober 2016 - 19 november 2016

Sydafrika - Zimbabwe - Mozambique

Gamla kärringar ny världsdel..

Gamla kärringar ny världsdel..

11 februari 2016 - 11 mars 2016

Med tält o förhoppningsvis gott sällskap genom 6 länder. Zimbabwe,Namibia,Botswana,South Africa,Swaziland,Mozambique

13 januari 2014 - 30 januari 2014

Mexico + Mama Africa

Mexico + Mama Africa

9 december 2013 - 12 februari 2014

En efterlängtad äkta backpacker resa i södra Afrika med en inklämd sista minuten tripp till Mexico. Kan inte bli bättre blandning! :)

Söder om ekvatorn - en resa till Mozambique

Söder om ekvatorn - en resa till Mozambique

19 oktober 2013 - 6 november 2013

En riktig äventyrsresa med fokus på allehanda djur, både under ytan och på savannen!

Med bil genom södra Afrika

Med bil genom södra Afrika

27 juli 2013 - 31 augusti 2013

Bil genom Botswana, Zambia, Malawi, Moçambique och Swaziland.

Sos Barnbyar Mocambique 2012

Sos Barnbyar Mocambique 2012

28 oktober 2012 - 2 november 2012

Sedan ett år tillbaka ger vi pengar till Chimoio barnby i Mocambique via Sos Barnbyar. Vi, Olle, jenny, Klara och Lina åkte till Mocambique slutet oktober för att få en inblick hur livet är där för de mest utsatta och vad vi kan göra för skillnad med att donera pengar till Sos Barnbyar. Vi reste med Sos representanter Görel Zingmark och Annika Billing som tog väl hand om oss. Följ här de dagar vi var där, vilka intryck det gav och bilderna talar för sig själva.

Uganda, Botswana, Mozambique

Uganda, Botswana, Mozambique