Tofo Beach

Städa bussen
onsdag 18 april 2018 - Tofo Beach, Inhambane, Moçambique

Onsdag 18 april.Ja, de andra kom nog kanske runt 01.30 o innan de var klara o lagt sig så var kl över 02. Sen var det några som grejade o pratade så det var inte tyst förrän efter 04.Var vaken o pigg i vanlig tid så vid 6 var jag uppe o klar. La upp inlägg o bilder från igår. Jag, Benny,

Pinkfest
tisdag 17 april 2018 - Tofo Beach, Inhambane, Moçambique

Tisdag 17 april.Gud vad jag har kliat på mina myggbett runt anklar o underben i natt! Man vet att man inte ska klia samtidigt som det känns så skönt o riva.Lite molnigt på fm o det kom enstaka regnstänk idag med. Åt frukost där vi bor o tog det lugnt. Större delen av gänget skulle ut o

Vad bra vi har det!!
måndag 16 april 2018 - Tofo Beach, Inhambane, Moçambique

Måndag 16 april.Sovit i säng i sovsal o det var väl sådär. Myggnätet i ansiktet om man skulle få plats raklång o brädor som kändes genom madrassen. För o inte tala om toorna med vatten på golvet. Blir bussen resterande nätter.Uppe innan 6 o ner till restaurangen. Jag o Benny fick

Mot Tofo
söndag 15 april 2018 - Tofo Beach, Inhambane, Moçambique

Söndag 15 april.Uppe o packade ihop sängen runt 5.30 o ner till baren för lite eifi. Fungerade inte från början men kom sen igång. Fick lagt upp bilder så nu är jag i fas.Frukost runt 7 o 8.30 kom vi iväg. Nu drar vi mot Tofo. Sjunger o hurrar för Johan som fyller år idag.Några

Extrem tur i oturen
måndag 14 maj 2012 - Tofo Beach, Inhambane, Moçambique

I lördagskväll var jag med i en bussolycka. Jag och Jenny satt i bussen mellan Napula och Inhambane. Det var en vanlig stor buss och den körde direkt. Sammanlagt skulle vi komma att sitta i den bussen 23 timmar och 30 minuter innan den kraschade. Det gjorde även busschauffören. Det var mörkt,

Vilanculos
fredag 4 maj 2012 - Tofo Beach, Inhambane, Moçambique

Igår tog jag en paus från bekvämligheten och åkte till Vilanculos för att möta upp några som jag mötte i Tofo. Fick skjuts av en granne till de jag bor med, in till hamnen i Inhambane. Där tog jag en båt till Maxix [machich], och därifrån en chapa till Vilanculos. Allt som allt gick

Alfalfa i Sydafrika - en värld full av liv
Change of plans
onsdag 2 maj 2012 - Tofo Beach, Inhambane, Moçambique

Forst och framst: Grattis farmor pa fodelsedagen! Mozambique is awesome, man! Spenderar forfarande dagarna med att sitta pa stranden, simma i vattnet, snorkla, dricka kokosvatten direkt fran kokosen som jag sen ater, ata annan frukt och big ass avokados. Jag klagar verkligen inte, att gora det

Senast aktiv - från Prag, Tjeckien
Nere på botten där är det toppen
fredag 27 april 2012 - Tofo Beach, Inhambane, Moçambique

Alltså. Tofo är så himlans underbart! Jag är inte alls redo att åka härifrån, trots att jag varit här i en vecka nu. Det är paradiset man sitter och drömmer om när det är kallt och eländigt hemma. Varför skulle jag vara så dum och lämna det? Några dagar till stannar jag nog, innan

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

10 mars 2018 - 21 april 2018

Flyger ner till Kapstaden o därifrån åker vi sen med bussen utefter Sydafrikas östkust upp till Botswana, Zimbabwe o in i Mozambique där vi sen flyger hem från Maputo.

AAAAAAfrika!

AAAAAAfrika!

21 april 2012 - 4 juni 2012

Resar går vidare genom denna fantastiska kontinent, ett litet tag till iallafall!

Sydafrika - en värld full av liv

Sydafrika - en värld full av liv

12 mars 2012 - 20 april 2012

Nu har det äntligen blitt dags för mig att påbörja min världen runt-resa, med första stopp i Sydafrika. Här ska jag till att börja med volontärjobba i utkanten av Hoedspruit, Limpopo, i ett reservat som heter Balule Private Reserve.  Här kan du läsa om allt (förhoppningsvis och troligtvis) intressant jag kommer vara med om! Prenumerera med en gång så att du inte missar en enda uppdatering!

Inga resenärer