Maputo

Mot Maputo
torsdag 19 april 2018 - Maputo, Moçambique

Torsdag 19 april.Vaken innan 5 så då går jag upp o gör i ordning sängen så tyst det går o smyger ut ur bussen. Ner på toa o sen restaurangen o ser solen gå upp runt 5.45. Benny kommer också naturligtvis o så småningom Ingrid.Laddar inlägg o bilder från igår. Ska snart återgå till

Cape Maclear,Lilongwe,Maputo
söndag 2 februari 2014 - Maputo, Moçambique

Vilka intensiva dagar,igen! Men snart är vi på väg mot 1 v avslappning. Dykning,strand och bad. Äntligen! Men först ska jag försöka sammanfatta de senaste dagarna.. Vår enda heldag i Cape Maclear var väldigt skön. Vi gjorde ingenting och det var guld värt! Man kunde åka på diverse

Alicia Rifai
alirif i Mexico + Mama Africa
Senast aktiv - från León, León, Nicaragua
Vi lever!
lördag 26 oktober 2013 - Maputo, Moçambique

Vi lever, och dyker. Det är inte särskilt varmt, men bättre än att vara i Maputo! Mattias har överlevt ett dygns matförgiftning. Väskorna är numera där vi är, och vi gick t o m ersättning från flygbolaget! Berättar mer när vi har bättre uppkoppling.

För en gångs skull en ofrivillig shoppingtur
söndag 20 oktober 2013 - Maputo, Moçambique

Två dygn efter vi åkte hemifrån sitter vi här i soffan i lägenheten vi hyrt och delar med en portugisisk kille, äter nån slags ostbågar och dricker Rom och Cola. Nyduschade är vi allesammans, och splitternya kläder. Det låter ju som en helt fantastiskt skön start på semestern, men så

Dag 4 Maputo tillbaka
torsdag 1 november 2012 - Maputo, Moçambique

Vi tog morgonplanet tillbaka till Maputo. Det kändes plötsligt som en modern storstad. Människorna hade hela kläder, det fanns höga hus. Jämfört med Chimoio var detta inte lika påtagligt fattigt. LIna och Klara har varit tappra och snälla och följt med oss hela tiden på alla starka

Dag 2 Maputo Mocambique
tisdag 30 oktober 2012 - Maputo, Moçambique

Vi vaknade tidigt. God frukost hade dukats fram i det stora gästvänliga guesthouse som fanns i Maputo barnby. Vi började dagen med en glädjande och fin rundtur runt barnbyn, hälsade på förskolan, barnens hem med sina mammor. Därefter gick vi till Skolan som var mycket väl underhållen.

Dag 1 i Maputo, Mocambique
måndag 29 oktober 2012 - Maputo, Moçambique

Vi landade efter en lång resa i Maputo, huvudstaden i Mocambique. Vi möttes utav en representant på plats Fidelis, som skjutsade oss genom staden till SOS barnby Maputo. Vägen dit var inte lång, men dagens skyfall hade skapat sjöar här och där och det var svårt för bilar att ta sig fram,

Södra Afrika
torsdag 18 oktober 2012 - Maputo, Moçambique

Då sitter man på flyget mellan Sydafrika och Indonesien till slut. Hur sammanfattar man de här tre fantastiska veckorna då? Ska försöka! Efter en lång lång resa och många timmar att döda på diverse flygplatser anlände vi tillslut till Johannesburg, där vi tog en taxi till det

Love
Love_dv i On the road again
Framme!
måndag 3 september 2012 - Maputo, Moçambique

Hej! Nu har vi kommit fram, bara en aning forsenade. Vi har i timmar forsokt att skicka sms och ringa hem for att beratta att vi kommit fram men utan framgang sa jag hoppas att ni tittar in har och ser att vi kommit fram och mar bra. Vi bor pa ett hotell dar vi delar rum och har egen dusch och

Sandra Adamsson
AdamssonS i Mocambique
Senast aktiv - från Västerås, Västmanlands län, Sverige
Tillbaka i Maputo
torsdag 22 mars 2012 - Maputo, Moçambique

Då var jag tillbaka i Maputo vilket betyder hemgång imorgon. Vi har haft nåGra riktigt bra dagar i Tofo med sol och bad. Igår var vi på ocean safari för att snorkla med valhajar. Tyvärr såg vi inga och de delfiner vi stötte på var väldigt snabba iväg så fort vi kom i vattnet. Igår

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

10 mars 2018 - 21 april 2018

Flyger ner till Kapstaden o därifrån åker vi sen med bussen utefter Sydafrikas östkust upp till Botswana, Zimbabwe o in i Mozambique där vi sen flyger hem från Maputo.

Mexico + Mama Africa

Mexico + Mama Africa

9 december 2013 - 12 februari 2014

En efterlängtad äkta backpacker resa i södra Afrika med en inklämd sista minuten tripp till Mexico. Kan inte bli bättre blandning! :)

Söder om ekvatorn - en resa till Mozambique

Söder om ekvatorn - en resa till Mozambique

19 oktober 2013 - 6 november 2013

En riktig äventyrsresa med fokus på allehanda djur, både under ytan och på savannen!

Sos Barnbyar Mocambique 2012

Sos Barnbyar Mocambique 2012

28 oktober 2012 - 2 november 2012

Sedan ett år tillbaka ger vi pengar till Chimoio barnby i Mocambique via Sos Barnbyar. Vi, Olle, jenny, Klara och Lina åkte till Mocambique slutet oktober för att få en inblick hur livet är där för de mest utsatta och vad vi kan göra för skillnad med att donera pengar till Sos Barnbyar. Vi reste med Sos representanter Görel Zingmark och Annika Billing som tog väl hand om oss. Följ här de dagar vi var där, vilka intryck det gav och bilderna talar för sig själva.

On the road again

On the road again

18 september 2012 - 18 januari 2013

Mocambique

Mocambique

2 september 2012 - 3 januari 2013

Den 2 september packar jag väskan och låter Mocambique bli mitt nya hem för fyra månader framöver. Resan kommer att ske genom Svenska kyrkan och Sidas praktikantprogram. Här kommer jag att dela med mig av mina tankar och upplevelser, både innan, under och efter resan. Trevlig läsning!

Sydafrika och Mocambique

Sydafrika och Mocambique

1 mars 2012 - 24 mars 2012

Moa, Claire och jag beger oss söderut för att turista i Sydafrika, Mocambique och ev. Swaziland. Vi kommer till Kapstaden den 1 mars och jag åker hem från Maputo den 23 mars. De andra tjejerna fortsätter dock vidare utan mig.

roadtrip in south africa

24 november 2011 - 20 april 2012

En liten bit av stora stora Afrika

En liten bit av stora stora Afrika

11 oktober 2011 - 10 december 2011

Till Kenya, Tanzania, Mozambique i tva manader for att halsa pa vanner, gora ett par jobb och se mig omkring! Pappa och Robert ar med varsin bit pa vagen.

Elin Bernerson
Skylark