Inhambane

Sista dagarna... del 2
torsdag 13 februari 2014 - Inhambane, Maxixe, Moçambique

Som jag tidigare skrivit är Maputo väldigt dyrt men vi ville under inga omständigheter tillbaka till det hostel vi bodde på när vi kom. Vi chansade och åkte till ett budgethotell vi läst om i guideboken. Vi blev positivt överraskade, för 400 kr fick vi ett stort luftigt rum med AIRCON!

Sista dagarna i Tofo... del 1
torsdag 13 februari 2014 - Inhambane, Maxixe, Moçambique

Tiden går alldeles för fort. Har jag verkligen varit borta i 10 v?? Sist jag skrev skulle jag göra mitt navigationsdyk och jag var som sagt väldigt nervös. Advanced-kursen består av 5 delmoment. 2 obligatoriska: Deep Dive och Navigation,sen 3 valbara. Om man vill kan man göra 3 moment och

Underbara Tofo!!
lördag 8 februari 2014 - Inhambane, Maxixe, Moçambique

Nu skriver jag i realtid igen. Ursäkta röran! Jag sitter på verandan på vårt urgulliga hotell,en liten vit trästuga, med bästa ursikten över hela stranden i Tofo. Vågorna rullar,surfarna försöker fånga dem och jag försöker fånga ögonblicken. Det har varit fantastiskt hittills.

Tofo
tisdag 21 januari 2014 - Inhambane, Maxixe, Moçambique

Jag ligger på en madrass på vår veranda, utanför rummet som vi hyr. Från den platsen ser jag hela Tofo- bukten. Vågorna slår in mot stranden, men i övrigt är allt helt stilla. Inatt var ett oväder över oss med åska och vind som nästan piskade vågorna ända upp till vår trappavsats,

superesset i Moçambique
38 C
fredag 11 januari 2013 - Inhambane, Maxixe, Moçambique

De två sista dagarna fick vi flytta in i en casitas. Väggarna på en casita är byggda av ihopbunden vass och taket av flätade palmblad. Så den enda svalkan blir då en vanlig fläkt och inte en AC som vi hade i den andra bungalowen. Oturligt nog var de här två sista dagarna också de

Dykning
lördag 5 januari 2013 - Inhambane, Maxixe, Moçambique

Efter att ha sovit en natt i Johannesburg så flög vi till Mozanbique. Det var inte det lättaste att få visum vid gränsen. Väldigt byråkratiskt. Kort och fingeravtryck. Kortet sattes även i i passet väl igenom( tog över 1 timme) så väntade en taxi som tog oss till Lodgen . Det är

Dags att se valhaj!
tisdag 17 april 2012 - Inhambane, Maxixe, Moçambique

Hej! Det är inte så många dar sen jag skrev sist men jag misstänker att detta kanske blir mitt sista inlägg, så jag passar på! Vi befinner oss nu Tofo (Mozambique) och det är vårt sista "riktiga" stopp. Vi är här tre dar och sen far vi via Xai xai (bara snabbstopp) till Maputo där vi

Caroline Svensson
Kakan_tv i Sydöstafrika!
Senast aktiv - från Motala, Östergötlands län, Sverige
Tofo beach
måndag 19 mars 2012 - Inhambane, Maxixe, Moçambique

Nu befinner vi oss i Tofo strax utanfor Inhambane i Mocambique. Idag har vi legat pa stranden och eftersom vi inte gjort det knappt nagonting, plus att solen ar stark som tusan har, ar vi ganska roda. Stranden ar hur fin som helst och manniskorna pa den idag var lattraknade. Vi kom hit igar fran

Vecka 3
tisdag 25 oktober 2011 - Inhambane, Maxixe, Moçambique

Vilken vecka, den borjade hur bra som helst med 3 dyk pa 3 dagar, det forsta var hur bra som helst. En flock med kingfish, 50-60 mobulas (tydligen mycket ovanligt att se sa manga pa en gang nufortiden), potato bass o hur mycket andra coola fiskar som helst. Sen tva helt ok dyk och ett ocean safari.

emmalarsson89 i Volontär i Mocambique
14 oktober.
fredag 14 oktober 2011 - Inhambane, Maxixe, Moçambique

Nu har det snart gatt tva veckor har nere. Tiden gar sa jakla fort. Denna veckan har allt borjat komma igang pa riktigt. Mandag & tisdag gjorde jag mina 4 open water dyk i havet sa ny har jag mitt dykcertifikat ner till 18 meter. Det var riktigt roligt att antligen fa dyka i havet efter att ha

emmalarsson89 i Volontär i Mocambique
Moçambique

Moçambique

13 januari 2014 - 30 januari 2014

Mexico + Mama Africa

Mexico + Mama Africa

9 december 2013 - 12 februari 2014

En efterlängtad äkta backpacker resa i södra Afrika med en inklämd sista minuten tripp till Mexico. Kan inte bli bättre blandning! :)

Uganda, Botswana, Mozambique

Uganda, Botswana, Mozambique

13 december 2012 - 13 januari 2013

Sydöstafrika!

Sydöstafrika!

11 mars 2012 - 23 april 2012

En spännande resa som under 6 veckor kommer ta mig runt i Sydöstafrikas länder. Under färden passerar jag genom Sydafrika, Lesotho, Swaziland, Mozambique, Botswana och Zimbabwe och kommer se många nya saker!

Sydafrika och Mocambique

Sydafrika och Mocambique

1 mars 2012 - 24 mars 2012

Moa, Claire och jag beger oss söderut för att turista i Sydafrika, Mocambique och ev. Swaziland. Vi kommer till Kapstaden den 1 mars och jag åker hem från Maputo den 23 mars. De andra tjejerna fortsätter dock vidare utan mig.

Volontär i Mocambique

Volontär i Mocambique

2 oktober 2011 - 30 november 2011

Viva Africa

Viva Africa

9 februari 2011 - 10 mars 2011

Dax för lite waka waka, Sydafrika och Mozambique!

Afrika

Afrika

30 december 2010 - 20 juni 2011

Egypten och sedan rundresa i Afrika med rosa bussarna.

Det stora äventyret

Det stora äventyret

30 oktober 2010 - 15 april 2011

Från Stenbockens koloniområde börjar vår resa den 30 oktober.

Kapstaden - Nairobi och tillbaka

Kapstaden - Nairobi och tillbaka

22 september 2010 - 20 december 2010

Overlanding till Nairobi och sedan via stranderna i Mocambique till Sydafrika och tillbaka till Kapstaden!

emmalarsson89
Anna Hämberg