Monaco-Ville

Lyx, glamour och badstränder i Monaco
måndag 27 januari 2020 - Monte Carlo, Monaco-Ville, Monaco

För att vara ett av världens minsta länder finns det ofantligt mycket att se och göra i furstendömet Monaco. Det är en stat som är förknippad med lyx och glamour, men som även kan besökas av de med en mindre plånbok. Tack vare storleken går det att ta sig runt staten på bara en dag.

En tripp till Monaco
tisdag 8 augusti 2017 - Monte Carlo, Monaco-Ville, Monaco

Dagens utflykt efter frukost blev Monaco.Fy fasen vilket häftigt ställe med alla dess båtar 😊Tog en riktigt lång promenad längs bryggan, upp till casinot för att se allt detta lyx.Kändes riktigt overkligt att se detta i verkligheten, någon man trodde bara fanns på film förut.Tog oss

Monaco!
tisdag 8 september 2015 - Monaco-Ville, Monaco

Idag var det som sagt Monaco/Monte Carlo som stod på dagordningen. Vi åt frukost tidigt, väskan hade vi förberett igår kväll. Sedan gick vi till tågstationen, det var en promenad på ca 1,5 km. Väl där köpte vi tur- och returbiljetter med tåg. Det kostade 15.60 Euro (avrundat ca 150:-).

EM-guld!!!
onsdag 1 juli 2015 - Monaco-Ville, Monaco

Cinque Terre var jättefint och varmt! Vi vandrade en och en halvtimme längs berget. Det var svettigt värre! Sedan tog vi tåg mellan dom andra byarna. 29/6; åkte först till ett köpcentrum innan vi fortsatte till Monaco. En del läskiga vägar när vi närmade oss landet. Väldigt trånga

Robert Majd
Robocrap i Roadtrip Europe
s-art-orial
måndag 15 september 2014 - Monaco-Ville, Monaco

The principality of Monaco; tax haven, miniature country and playground for the rich and famous, is situated only a stone's throw from Nice - I was eager to explore it! The bus stopped by the famous Casino in Monte Carlo, but I realised that I wouldn't have much luck being admitted as you need to

Sanna Wiklund
charis i Nice Can with Ease
Senast aktiv - från Vasa, Finland
måndag 8 september 2014 - Monaco-Ville, Monaco

Idag tog vi tåget till Monaco. Det innebär ett nytt land för Nikki. Bara en sån sak. Drygt 20 minuter tog det, och på vägen dit såg vi den ena lyxigare orten efter den andra. Om vi gick mycket igår så var det inget mot idag. Kanske inte fler meter, men där Nice är förhållandevis platt

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Med Nikki till franska rivieran
Senast aktiv - från Madrid, Spanien
Rosévin och solsängar
måndag 28 oktober 2013 - Monaco-Ville, Monaco

Vi har haft en otrolig fortsatt tur med vädret under vår tredje dag på semesterresan! Lättare molnbanker har dragit fram över himlen, men i övrigt sol och ungefär samma oförändrade dagstemperatur på någonstans kring 22 grader. På kvällen sjunker inte temperaturen mer än bara ett par

Senast aktiv - från Tyresö, Stockholms län, Sverige
Vandring bland lyx och glamour!
söndag 27 oktober 2013 - Monaco-Ville, Monaco

Efter en allt annat än glamorös frukostbuffé på hotellet var det dags att på allvar göra Monaco! Johannes som varit här en gång tidigare för ett par år sedan visade sig vara en oumbärlig guide. Inte minst med anledning av hans utomordentliga lokalsinne, vilket varken jag eller Elisabet

Senast aktiv - från Tyresö, Stockholms län, Sverige
Plötsligt fylls kroppen av nytt liv igen…
lördag 26 oktober 2013 - Monaco-Ville, Monaco

Det är inte helt ovanligt att en härlig och efterlängtad semester börjar på ett inte fullt så förtjusande sätt. Som exempelvis när väckarklockan drar igång alarmet redan klockan tre på avresedagens morgon. Eller när man allt mer tilltagande stress irrar runt med bilen ute i obygden, i

Nice - Monaco - Cinque Terre
tisdag 16 juli 2013 - Monaco-Ville, Monaco

Peter o jag gick upp tidigt för en löptur utmed havet. Avslutade med ett dopp. Sen check-out o frukost. Fortsatte den otroligt vackra vägen till Monaco. Först stannade vi i gamla stadsdelen men maken till rörigt ställe...hissar överallt o allt bara på franska. Vi fortsatte till Monaco o

Helene Ström
sharpen i Europe Road trip
Senast aktiv - från Ljungsbro, Östergötlands län, Sverige

27 januari 2020 - 27 januari 2020

Kort resa till Monaco och södra Frankrike.

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

31 juli 2017 - 20 augusti 2017

En bilsemester med det mesta av allt under tre veckor

Franska Rivieran!

Franska Rivieran!

3 september 2015 - 10 september 2015

Nu åker vi till Nice på franska Rivieran! Sista dagen hyr vi bil och åker till Monaco och Italien! Wooohoo!!

Roadtrip Europe

Konst- och kulturresa på Rivieran med lokalkonstnär Håkan Ahlnäs som ciceron

Med Nikki till franska rivieran

Med Nikki till franska rivieran

6 september 2014 - 10 september 2014

Nikki och jag åker till Nice (och kanske Monaco) för några dagars shopping och turistande.

Monaco 2013

Monaco 2013

26 oktober 2013 - 29 oktober 2013

Elisabet, Lovisa och jag åker över en förlängd weekend till Monaco för att möta upp Johannes där.

Europe Road trip

Europe Road trip

3 juli 2013 - 20 juli 2013

Välkommen att följa vår Road trip Europe 2013. Helt gratis,galet! :) Vi ska uppdatera så ofta vi har täckning, håller sams i bilen och inte är upptagna med att njuta av utsikten! Enjoy! OK ungar, dax att hoppa in i bilen! Kram the Ströms

Frankrike 2013

Frankrike 2013

28 juni 2013 - 8 juli 2013

Italien 2013

Italien 2013

24 juni 2013 - 10 juli 2013

Resa från Mörrum till Val Gardena med vandring och Italienska rivieran.

Michaela Gunthardt
gunthardt