Hatgal

Wow, what a day!
lördag 22 juli 2017 - Hatgal, Chövsgöl, Mongoliet

Dag 4: Lake Hövsgöl nationalparkWow, what a day!!!Vaknade till strålande sol, klar luft, men något mörbultad, eftersom min säng var ganska hård att ligga på, mot vad jag är van vid. För övrigt var det helt OK och jag har inte heller frusit. Efter frukosten vandrade vi genom den vilda

Faludalkullan i Äventyrsresa i Mongoliet
Nu har äventyret börjat
fredag 21 juli 2017 - Hatgal, Chövsgöl, Mongoliet

Dag 3: Lake Hövsgöl nationalparkEfter en natts underbart skön sömn (även om den var kort) vaknade jag till att det stack lite i halsen. Utanför fönstret var det helt grått och det luktade stark brand-rök. Det var alltså återigen röken från skogsbränderna, som svept in över

Faludalkullan i Äventyrsresa i Mongoliet
Äventyrsresa i Mongoliet

Äventyrsresa i Mongoliet

14 juli 2017 - 28 juli 2017

Dag 1. Resdag Flyg från Stockholm-Istanbul-Bishkek (Kirgizistan)- Dag 2. Landar under fm i Ulaabaatar (Mongoliet). Efter lunch upptäcka huvudstaden. Dag 3. Flyg Ulaabaatar- Mörön. Därefter jeep till Hatgat Village o båt på Lake Hövsgöl (systersjö till Baikalsjön) till halvön Ardavhar. Övernattning i "Jurtor". Dag 4. Vandring i omgivningen Dag 5. Vandring över bergen till Havsgöls kanjon Dag 6-7. Vandring o flodäventyr Dag 8. Jeep tillbaka till Mörön. Flyg till Ulaabaatar. Dag 9. Fortsätter att upptäcka huvudstaden Dag 10. Heldagsfärd med tåg på sträckan Ulaabaatar-Shiveegobi på transibiriska järnvägen. Därefter jeep till Red Rock Ger Camp i östra Gobiöknen Dag 11-12. Vandring i öken- o stepplandskapet Dag 13. Bil Ikh Nart-Ulaanbaartar Dag 14. Återfärd till Arlanda, samma rutt som jag kom.

Faludalkullan