Montenegro

Semesterresorten Budva
söndag 16 juni 2019 - Bečići, Budva Municipality, Montenegro

I Herceg Novi bestämde vi oss för att hyra egen bil för resten av resan. När vi började reka priser insåg vi att det nog skulle ha varit det mest prisvärda att ha haft redan från början, men det är lätt att vara efterklok. Vi är ju inte den mest planerande familjen direkt. Att vi hade

uuop『2』닷컴 대전오피 【유유닷컴】 【굴곡바디】 대전풀싸롱▶대전립카페∈대전안마방●대전스파∃대전유흥
fredag 14 juni 2019 - Sveti Stefan, Budva Municipality, Montenegro

uuop『2』닷컴 대전오피 【유유닷컴】 【굴곡바디】 대전풀싸롱▶대전립카페∈대전안마방●대전스파∃대전유흥uuop『2』닷컴 대전오피 【유유닷컴】 【굴곡바디】

Branta städer
torsdag 13 juni 2019 - Herceg Novi, Montenegro

Boende 200 m från havet kan ju låta soft, men i Herceg Novi var  hemfärden samma sak som backträning. Ingen vits att tänka att man ska ner till havet för att svalka sig. Kroppstempersturen var betydligt högre när man kom tillbaka motför när man gick. Med staden vackert belägen i

Äntligen sol!!
måndag 10 juni 2019 - Kotor, Kotor Municipality, Montenegro

Vi lämnade Europas regnigaste stad Cetinje, med en årsmedelnederbörd som är 10 gånger mer än Sveriges, och anlände till kusten där solen och värmen äntligen valde att komma till oss!!Vår första dag i Kotor var dock molnig och tur var väl kanske det. Från gamla stan kan man klättra en

En svajig start
tisdag 4 juni 2019 - Cetinje, Montenegro

Min välplanerande make, som är familjens absolut bäste researrangör, hade sett ut en fantastiskt bra resväg som skulle passa vår otålige minstings behov. Vi skulle lyfta kl 10 lagom till förmiddagsvilan, mellanlanda lagom till lunchdags för att sedan anlända slutdestinationen i lagom tid

Högt över Sveti Stafan
torsdag 30 augusti 2018 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Sista vandringsdagen! Jag hade gärna stannat en vecka till i detta fina land. Idag blev det ytterligare en bergsvandring. Planerade en bra tur i berget. Men faaaan, kartan var såpass gammal så leden var igenvuxen. Blev så irriterad. Har man planerat en rutt och den inte stämmer enligt kartan,

Bergsvandring i Kotor
onsdag 29 augusti 2018 - Kotor, Kotor Municipality, Montenegro

Vandrig idag i 33 graders värme uppför toppen av berget i Kotor. Jag tror att det är samma berg som jag tog igår, bara att distansen var längre. Det tog två timmar att ta sig upp till toppen. Varmt och en massa ”kringelikrokvägar”. (Jag är inte så bra på det svenska språket, så det

San Giovanni Fortress + Kustvandring
tisdag 28 augusti 2018 - Kotor, Kotor Municipality, Montenegro

Sov i elva timmar i natt utan att vakna. Utvilad men mör. Det är otroligt vackert i Kotor och idag har det varit 31 grader varmt. Idag besteg jag berget San Giovanni som är ett brant berg med trappor hela vägen upp till ett fort som byggdes år 532. "Fan Helena, hade du varit med så hade du

Budva Top Hills Spas
måndag 27 augusti 2018 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Budva Top Hills SpasVaknade idag utvilad och kände mig redo för en rejäl utmaning. Humöret är betydligt bättre idag än för några dagar sedan. Frukostbuffén var inte så god men åt det jag mest tyckte om. Planerade en tuff vandring idag så kalorier behövdes. Phu, vilken dag. Det blev 14

BUDVA till SVETI STEFAN
söndag 26 augusti 2018 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Gick upp kl. 06:00 i morse. Frukost serverades vid 07-tiden. Ingen go frukost men fick tvinga mig i lite kalorier innan resan till Budva. Inga bussar som gick, inte heller tåg från denna by.Jag blev tvungen att ta en taxi till Budvar och det blev ca 3.5 mil med bil och taxichauffören var riktigt

En tripp till Montenegro

En tripp till Montenegro

1 juni 2019 - 18 juni 2019

Efter att länge burit på en dröm om att åka till Kroatien så hamnade vi nu i Montenegro. På jakt efter storslagen natur. Vackra vyer.

Vandringsresa i Montonegro

Vandringsresa i Montonegro

25 augusti 2018 - 25 augusti 2018

Ja, man behöver inte bara cykla :-). Dax för en vandringsresa vid Adriatiska havet. Så underbart ljuvliga bilder jag sett. Naturen ser underbar ut och därför valde jag att utföra en vandring i de vackra landet Montenegro.

Kroatien

Kroatien

18 juli 2018 - 2 augusti 2018

Ett par veckor i Kroatien med Dubrovnik som bas. Vi tillbringar först några nätter i Mlini, strax utanför Dubrovnik. Sedan bilar vi till nationalparken Krka några dagar, och avslutar på Babin Kuk (jo, halvön heter så) med sol o bad.

Montenegro 2018

Montenegro 2018

30 maj 2018 - 6 juni 2018

Grekland 2018

Grekland 2018

19 juli 2018 - 19 juli 2018

En expedition genom Europas östligaste berg på grus och asfalt

Europa med interrail

Europa med interrail

10 september 2017 - 8 oktober 2017

Med tåg till västra balkan. Mat, dryck, bad, snorkling, nationalparker, grottor, berg och vandring.

Tågluff Östeuropa

Tågluff Östeuropa

26 juni 2017 - 28 juli 2017

Några veckors (minst 3 men snarare 4-5) tågluff i Östeuropa med bl.a. Prag, Budapest, Rumänien, Moldavien, Albanien och Montenegro.

Albanien och Montenegro i höst

Albanien och Montenegro i höst

16 oktober 2015 - 25 oktober 2015

En höstresa för att upptäcka några nya länder! Börjar i Tirana med omnejd innan vi upptäcker Montenegro.

Balkantour Maj 2015

Balkantour Maj 2015

22 maj 2015 - 31 maj 2015

En resa med familjen till Balkan där vi hyr bil i Split , Kroatien för att sedan ta oss in i Bosnien Hercegovina och upp till Sarajevo. färden går sedan vidare ner längs Tara dalen in i Montenegro, ner till Budva. Därefter följer Dubrovnik och till sist Split.

Sommarresan 2015

Sommarresan 2015