Myanmar (a)

Finns det vänligare folk ?
torsdag 22 mars 2018 - Mandalay, Mandalay Region, Myanmar (a)

Det finns väl kvar en hel del konstiga saker, så som att utlänningar bara får hyra e-bikes. I huvudstaden får icke utlänningar bo på guesthouse, utan måste bo på hotell för 70 dollar natten. Och den nya huvudstaden lär vara byggd från noll ute i öknen. Men vad jag förstår kommer

Pellebeman i Indokina
Restricted areas
onsdag 14 mars 2018 - Old Bagan, Mandalay Region, Myanmar (a)

Namnet Myanmar togs 1989 av militärregimen. Det har varit bråk om namnet länge, och i April 2016 sade landets statskansler Aung San Suu Kyi att utlänningar själva kunde välja vilket av de två namnen de använder. Hon tillade dessutom att hon själv oftast säger Burma, då det är namnet hon

Pellebeman i Indokina
Hsipaw - Rangoon
fredag 3 november 2017 - Rangoon, Myanmar (a)

Oh sir, vi har nattbuss direkt till Rangoon, va bra vi trodde vi skulle behöva boka tåg till Mandalay 10 Tim och en övernattning, sedan buss till Rangoon 8 Tim.17.50  hoppar vi på bussen, jättefina säten, nästan liggande++++ buss värdinna informerar oss om alla pauser, på deras språk och

Tai house resort,
torsdag 2 november 2017 - Hsipaw, Shan, Myanmar (a)

Tar en promenad ner till morgonmarknaden innan frukost, ett vimmel av allting, alla är vänliga och glada, men det är skitigt sopor och röra överallt.Tai house resort är ett hotell med sammanbyggda bungalower med mycket hög standard, även economy, mycket frodig växtlighet runt gångar och

Dåraktig cykeltur
onsdag 1 november 2017 - Hsipaw, Shan, Myanmar (a)

Med en ritad karta i handen ger vi oss av på varsin cykel, mot ett vattenfall som ska va en av sevärdheterna här, enda sättet att ta sig dit är gående eller med cykel, vi tar oss ut på huvudvägen genom Hsipaw bland stora lastbilar, bilar och motorcyklar i en mycket tät ström ingen visar

Pyin Oo Lwin - Hsipaw
tisdag 31 oktober 2017 - Hsipaw, Shan, Myanmar (a)

Upper eller ordinary class, vi väljer upper, det gör alla turister, det är bara de som åker där, fullbokat sir, ok vi tar  ordinary, vad är skillnaden? Ordinary har plastbänkar medan upper har fina fällbara stolar, men vi är framme samtidigt! Och resan tar bara 6,5 timme😀😀Plats 31

Synar leran
måndag 30 oktober 2017 - Pyin Oo Lwin, Mandalay Region, Myanmar (a)

Vi bestämde oss redan i går kväll att vi skulle ta ner till Anisikan vattenfallet idag på förmiddagen. Taxin hämta upp oss efter att tjejen i receptionen informerat oss om att det är minst 30 min gångväg mycket brant ner och att det tar minst en timme upp ibland 2. Efter en halvtimmes

Mandalay-Pyin Oo Lwin
söndag 29 oktober 2017 - Pyin Oo Lwin, Mandalay Region, Myanmar (a)

Damma, jo det är bara förnamnet när taxin kör de första milen mot Pyin Oo Lwin, en stad somligger uppe i bergen  några mil nordost om Mandalay.Vi hyrde en taxi de  4-5 milen, snabbast och lokalbussarna hade svårt att ta sig upp, tog betydlig längre tid och taxin kostade bara 7000ks/ pers.

Fotvandring i Mandalay
lördag 28 oktober 2017 - Mandalay, Mandalay Region, Myanmar (a)

Skitnatt☹️☹️☹️Ok jag har mig skälv att skylla😀😀nåja framåt förmiddagen var jag på banan igen.vandring genom gamla Mandalay, hantverkarkvarter där de bl.a. Klyver stora Jade block, primitivt är nog lindrigt sagt, men de är lika glada för det, kom in och titta, vinkar de

Barnhem
fredag 27 oktober 2017 - Mandalay, Mandalay Region, Myanmar (a)

Först ett stort tack till de som donerade pengar och annat ,från ett barnhem som ligger alldeles i utkanten av Mandalay,de hämtar barn som är nyfödda och som de får vetskap om är övergivna på "gatan". De har nu ca: 600 barn från 0-14 år. Och ofta är det nyfödda som hämtas. Barnen har

Indokina

Bangkok-Mandalay-Stränder-Rangoon-Golden Rock m.m.

Vägen till Mandalay, Burma

Vägen till Mandalay, Burma

25 februari 2017 - 11 mars 2017

Dag 1. Resdag: Stockholm - Doha (Qatar) - Yangon, Burma Dag 2. Yangon Dag 3. Yangon-Golden Rock (buss) Dag 4. Golden Rock-Bagon-Yangon (buss) Dag 5. Yangon (flyg)-Loikaw-PanPae-Loikaw (buss) Dag 6. Loikaw-Damdamagyi-Loikaw (buss) Dag 7. Loikaw-Sagar-Inlesjön (buss+båttur) Dag 8 Båttur på Inlesjön Dag 9. Inlesjön (buss)-Heho (flyg)-Mandalay-U Bein Dag 10. Mandalay-Mingun (båtfärd)-Mandalay Dag 11. Mandalay- Bagan (båtfärd) Dag 12. Bagan Dag 13. Bagan Dag 14. Bagan-Yangon (Flyg) Dag 15. Resdag: Yangon, Burma - Doha, Qatar - Stockholm

Christin och Viktor

Christin och Viktor

5 januari 2017 - 30 april 2017

Vi kör så det ryker tills pengarna är slut helt enkelt! Och vi gör det grymt jäkla bra!

Vinteride bland palmer och tropisk fuktighet.

Vinteride bland palmer och tropisk fuktighet.

8 november 2016 - 16 februari 2017

Flykt från snö, kyla och stela leder på gamla kroppar.

Burma - Myanmar

Burma - Myanmar

6 januari 2016 - 13 januari 2016

Ännu ett nytt land för oss

Myanmar runt

Myanmar runt

1 mars 2015 - 15 mars 2015

Burma och Thailand

Burma och Thailand

24 december 2014 - 14 februari 2015

En lite tripp till Burma/Mayanmar för att kolla läget och sedan drar vi till Thailand och vilar upp oss :)

Asien 2015

Asien 2015

9 januari 2015 - 5 februari 2015

Nya äventyr i Asien vinterhalvåret 2015

Super resa två

Super resa två

6 november 2014 - 29 oktober 2015

Vi ville åka bort så bort åkte vi.

Pellebeman
Christin_Viktor
Senast aktiv - från Lombok, Nusa Tenggara Barat, Indonesien
Björn & Annika Berneland
Morfarberniie
Senast aktiv - från Mandalay, Mandalay Region, Myanmar (a)
Albin Eriksson
albinn
Senast aktiv - från Mandalay, Mandalay Region, Myanmar (a)
Dau Bo Kyaw
daumen
Senast aktiv - från Rangoon, Myanmar (a)
Senaste aktivitet

Ulferik
Resa i vinter? Av Tjejmaffian,
2392

torketobbe
Från kina in i burma Av mata,
1380

david85