Mandalay Region

Finns det vänligare folk ?
torsdag 22 mars 2018 - Mandalay, Mandalay Region, Myanmar (a)

Det finns väl kvar en hel del konstiga saker, så som att utlänningar bara får hyra e-bikes. I huvudstaden får icke utlänningar bo på guesthouse, utan måste bo på hotell för 70 dollar natten. Och den nya huvudstaden lär vara byggd från noll ute i öknen. Men vad jag förstår kommer

Pellebeman i Indokina
Restricted areas
onsdag 14 mars 2018 - Old Bagan, Mandalay Region, Myanmar (a)

Namnet Myanmar togs 1989 av militärregimen. Det har varit bråk om namnet länge, och i April 2016 sade landets statskansler Aung San Suu Kyi att utlänningar själva kunde välja vilket av de två namnen de använder. Hon tillade dessutom att hon själv oftast säger Burma, då det är namnet hon

Pellebeman i Indokina
Synar leran
måndag 30 oktober 2017 - Pyin Oo Lwin, Mandalay Region, Myanmar (a)

Vi bestämde oss redan i går kväll att vi skulle ta ner till Anisikan vattenfallet idag på förmiddagen. Taxin hämta upp oss efter att tjejen i receptionen informerat oss om att det är minst 30 min gångväg mycket brant ner och att det tar minst en timme upp ibland 2. Efter en halvtimmes

Mandalay-Pyin Oo Lwin
söndag 29 oktober 2017 - Pyin Oo Lwin, Mandalay Region, Myanmar (a)

Damma, jo det är bara förnamnet när taxin kör de första milen mot Pyin Oo Lwin, en stad somligger uppe i bergen  några mil nordost om Mandalay.Vi hyrde en taxi de  4-5 milen, snabbast och lokalbussarna hade svårt att ta sig upp, tog betydlig längre tid och taxin kostade bara 7000ks/ pers.

Fotvandring i Mandalay
lördag 28 oktober 2017 - Mandalay, Mandalay Region, Myanmar (a)

Skitnatt☹️☹️☹️Ok jag har mig skälv att skylla😀😀nåja framåt förmiddagen var jag på banan igen.vandring genom gamla Mandalay, hantverkarkvarter där de bl.a. Klyver stora Jade block, primitivt är nog lindrigt sagt, men de är lika glada för det, kom in och titta, vinkar de

Barnhem
fredag 27 oktober 2017 - Mandalay, Mandalay Region, Myanmar (a)

Först ett stort tack till de som donerade pengar och annat ,från ett barnhem som ligger alldeles i utkanten av Mandalay,de hämtar barn som är nyfödda och som de får vetskap om är övergivna på "gatan". De har nu ca: 600 barn från 0-14 år. Och ofta är det nyfödda som hämtas. Barnen har

Taxi
torsdag 26 oktober 2017 - Mandalay, Mandalay Region, Myanmar (a)

Efter frukost på takvåningen med utsikt över Mandalay hoppar vi in i den dagshyrda taxin, han ska ta oss runt på stadens största sevärdheter,pagoder, och pagoder och pagoder, jo de var värda ett besök alla fem.Den i teak var väldigt imponerande. Tillverkning av bladguldet som de har och

Vilse i Mandalay
onsdag 25 oktober 2017 - Mandalay, Mandalay Region, Myanmar (a)

Vi har precis vunnit en stor Mandalay beer, det stod Mandalay under kapsylen på en av ölen vi köpte😀😀vi trycker ner den också, medan servitörerna dukar av porslinet. men resterna, servetterna, grillpinnar m.m. Sopar de bara ner på golvet, ja,ja, vi sitter ju på en inhemsk restaurang

Tempel & ballonger 🎈
lördag 25 mars 2017 - Old Bagan, Mandalay Region, Myanmar (a)

Nu har vi kommit till Bagan. Kan nog säga att det var mitt favoritställe i hela Burma.Men resan började redan på bussen när vi sitter där i 12 timmar. Vi hade ett trevligt gäng bakom oss som var från Australien och USA. När vi väl hoppade av bussen och skulle till vårt hotell så hoppade

Mellanstoppet innan Ba..n
lördag 11 mars 2017 - Mandalay, Mandalay Region, Myanmar (a)

Då har vi kommit till Mandalay efter 10h på en buss. Vi kom på eftermiddagen så vi gjorde oss iordning för att leta reda på en indisk resturang som oliver hade läst bra om. Efter en lång tid och lång väg och lite frågande så hittade vi det indiska köket. Tyvärr har jag lite svårt

Indokina

Bangkok-Mandalay-Stränder-Rangoon-Golden Rock m.m.

Vägen till Mandalay, Burma

Vägen till Mandalay, Burma

25 februari 2017 - 11 mars 2017

Dag 1. Resdag: Stockholm - Doha (Qatar) - Yangon, Burma Dag 2. Yangon Dag 3. Yangon-Golden Rock (buss) Dag 4. Golden Rock-Bagon-Yangon (buss) Dag 5. Yangon (flyg)-Loikaw-PanPae-Loikaw (buss) Dag 6. Loikaw-Damdamagyi-Loikaw (buss) Dag 7. Loikaw-Sagar-Inlesjön (buss+båttur) Dag 8 Båttur på Inlesjön Dag 9. Inlesjön (buss)-Heho (flyg)-Mandalay-U Bein Dag 10. Mandalay-Mingun (båtfärd)-Mandalay Dag 11. Mandalay- Bagan (båtfärd) Dag 12. Bagan Dag 13. Bagan Dag 14. Bagan-Yangon (Flyg) Dag 15. Resdag: Yangon, Burma - Doha, Qatar - Stockholm

Christin och Viktor

Christin och Viktor

5 januari 2017 - 30 april 2017

Vi kör så det ryker tills pengarna är slut helt enkelt! Och vi gör det grymt jäkla bra!

Vinteride bland palmer och tropisk fuktighet.

Vinteride bland palmer och tropisk fuktighet.

8 november 2016 - 16 februari 2017

Flykt från snö, kyla och stela leder på gamla kroppar.

Myanmar runt

Myanmar runt

1 mars 2015 - 15 mars 2015

Super resa två

Super resa två

6 november 2014 - 29 oktober 2015

Vi ville åka bort så bort åkte vi.

Dags för nygamla äventyr i Asien.

Dags för nygamla äventyr i Asien.

4 november 2014 - 18 februari 2015

Måndag kväll. Allt är klappat och klart. Ni som har väntat på brev från främmande länder behöver inte vara besvikna. För att glädja er sätter vi oss i morgon på planet med destination Bombay. Hoppas att ni följer med oss även denna gång och får uppleva några nya platser på resan. Hjärtligt välkomna önskar Inger o Väinö

Tandläkarresan

Christin_Viktor
Senast aktiv - från Lombok, Nusa Tenggara Barat, Indonesien
Björn & Annika Berneland
Morfarberniie
Senast aktiv - från Mandalay, Mandalay Region, Myanmar (a)
Albin Eriksson
albinn
Senast aktiv - från Mandalay, Mandalay Region, Myanmar (a)