Inlesjön

Inle lake en dag till
måndag 11 februari 2019 - Inlesjön, Shan, Myanmar (a)

Idag började vi dagen på ett ställe där det fanns kvinnor som hade en spiral runt halsen och den var tung. Det måste vara fruktansvärt obekvämt. Därefter fortsatte vi till en silversmed, det finns en hel del av dem här. De fick silvret från bergen häromkring. Klumparna innehöll både

MonicaoJan i Burma och Kambodja
Inlesjön
söndag 10 februari 2019 - Inlesjön, Shan, Myanmar (a)

En och en halvtimmes bilresa sen kom vi fram till Nyaung Shwe, där vi besökte ett kloster helt byggt i teak, Shwe Yaunghwe Kyaung. Där var unga munkar som gick i klosterskola.Därefter åkte vi ner till en kanal, 5,5 km lång. På den åkte vi med en longtailbåt ut på Inlesjön som bebos av

MonicaoJan i Burma och Kambodja
Senast aktiv - från Lund, Skåne län, Sverige
19 dagar i Burma har passerat!
måndag 6 mars 2017 - Inlesjön, Shan, Myanmar (a)

Heeeej! Det tar tid det här att uppdatera 😅Som Viktor skrev innan så åkte vi till Inle Lake! WOW. Vilket ställe! Vårt hostel va grymt som vi bodde på! Stora fräscha sängar, min säng hade även ett citat på väggen från Bruce Springsteen ✌🏼 Grym takterass, billig mat och dryck

inle lake
lördag 14 mars 2015 - Inlesjön, Shan, Myanmar (a)

Båten kommer och vi åker och ser de flytande trädgårdarna. Fantastiskt, man odlar på sjön, tomater, bönor, ärtor och tar sig sida upp och sida ner med båt mellan de ca 1 meter breda odlingarna.Vi åker mellan byarna i sjön och alla hus på pålar ...det är venedig i kvadrat...vi är hos

Björn & Annika Berneland
Morfarberniie i Myanmar runt
Senast aktiv - från Mandalay, Mandalay Region, Myanmar (a)
två plus två blir fyra
söndag 18 januari 2015 - Inlesjön, Shan, Myanmar (a)

I Bangkok utökades vår lilla resegrupp från 2 till 4. Ingers syskon Aina och Ralf anslöt sig för att göra oss sällskap en bit på vägen. Vi agerade som guider några dagar i Bangkok innan vi satte oss på planet mot Yangon där de obligatoriska tempelbesöken avverkades i turisttempo. Sen

Från stupor/pagoder till silversmeder.
måndag 10 februari 2014 - Inlesjön, Shan, Myanmar (a)

Även i dag var vi i båtarna vid 08-tiden. Svalt, ja. Vi åkte in i ett kanalsystem, ibland var kanalerna nästan igenväxta av vattenhyacinter. Vi kom ut i en liten flod där fördämningar har gjorts för att reglera bevattningen längs med floden. Inte högre än att båten klarade att köra

Ewa Thulin
ewaleo i Ewa och Leo i Burma och Thailand
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Inle lake. båtutflykter
söndag 9 februari 2014 - Inlesjön, Shan, Myanmar (a)

Inle sjön ligger på ca 900 m.ö.h., kalla morgnar även här. Nu vet vi att det är klokt att ta på varma kläder, det gäller inte minst när vi ger oss iväg i "våra" båtar efter frukost. T.o.m. mössa behövs samt extra filt. Full fart tills vi ser några fiskare, långsamt åker vi förbi

Ewa Thulin
ewaleo i Ewa och Leo i Burma och Thailand
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
14. Inlay lake
onsdag 15 januari 2014 - Inlesjön, Shan, Myanmar (a)

15 januari Promenerade ner till flodhamnen och tog min båt vid 9-snåret. Åkte runt på sjön några timmar, stannade till vid de flytande trädgårdarna, där de oldar grönsaker på flytande bäddar mitt ute i vattnet, såg några byar som var helt byggda på styltor, lite fiskare. Men så

Christopher Såthén
ChrisFlen i Thailand & Burma
Senast aktiv - från Flen, Södermanlands län, Sverige
13. Bagan till Inle
tisdag 14 januari 2014 - Inlesjön, Shan, Myanmar (a)

14 januari Blev hämtad på mitt hotell vid 18.15 och körd till busstationen, där visade det sig att det inte var riktigt samma som den VIP buss jag tagit tidigare, den här var lite sunkigare men förövrigt helt ok. Inga filtar vilket oroade mig med tanke på hur de brukar dra på AC, men

Christopher Såthén
ChrisFlen i Thailand & Burma
Senast aktiv - från Flen, Södermanlands län, Sverige
5) A sign of life - dag 8
måndag 25 november 2013 - Inlesjön, Shan, Myanmar (a)

Hej, Detta blir världens kortaste inlägg. Sitter vid en receptionsdisk på hotellet i Inle Lake i nordöstra Myanmar på mobilen. Detta är enda stället m någon slags signal m det går inte att skriva desto mer. Har så otroligt mkt att berätta m kommer inte att ha möjlighet att skriva på

Burma och Kambodja

Burma och Kambodja

31 januari 2019 - 5 mars 2019

Christin och Viktor

Christin och Viktor

5 januari 2017 - 30 april 2017

Vi kör så det ryker tills pengarna är slut helt enkelt! Och vi gör det grymt jäkla bra!

Myanmar runt

Myanmar runt

1 mars 2015 - 15 mars 2015

Dags för nygamla äventyr i Asien.

Dags för nygamla äventyr i Asien.

4 november 2014 - 18 februari 2015

Måndag kväll. Allt är klappat och klart. Ni som har väntat på brev från främmande länder behöver inte vara besvikna. För att glädja er sätter vi oss i morgon på planet med destination Bombay. Hoppas att ni följer med oss även denna gång och får uppleva några nya platser på resan. Hjärtligt välkomna önskar Inger o Väinö

Ewa och Leo i Burma och Thailand

Ewa och Leo i Burma och Thailand

16 januari 2014 - 25 mars 2014

Sol och bad i Burma, 14 dagar. Rundresa med svensk grupp i "De gyllene pagodernas land", Burma. Vi fortsätter med gruppen till Bangkok, där våra vägar skiljs. Vi åker till sol och bad på tre olika platser i Thailand (Khao Lak, Koh Lanta, Phuket Surin.

Sydostasien 2013-2014

Sydostasien 2013-2014

17 november 2013 - 7 januari 2014

Tanken är att börja i Burma, sedan åka via Thailand till Laos, sedan Vietnam och sedan ett kort besök i Kambodia för att avsluta i Vietnam

Thailand & Burma

Thailand & Burma

23 december 2013 - 24 januari 2014

En liten rekogniseringsresa med fokus på Burma, nytt resmål för mig. Jag flyger till Bangkok först och tar några dagars förberedelse (skaffa visum och införskaffa information) och drar efter nyåret över gränsen. Flyger från Arlanda via Guangzhou i Kina med ett för mig nytt flygbolag Southern China Airlines.

ExplorewithLove#MyanmarPhilippinesMalaysia

ExplorewithLove#MyanmarPhilippinesMalaysia

24 januari 2013 - 4 mars 2013

Sjukt värda denna turen. Redan i somras var detta ett hett ämne, som vi fastnade för att fantisera om men kanske ändå inte riktigt vågade hoppas på.. Men nu är vi där. Me and my man. Vi ska ägna fem veckor åt att upptäcka spännande platser och helt nya resmål. Både för oss och lite för världen. Åtminstone känns det så:) Så let's go, häng med oss i det spännande Burma, en snabbvisit i Kuala Lumpur och sedan vidare till avslappnande vackra Filippinerna. Yeah:)

Burma-Thailand

Burma-Thailand

11 februari 2013 - 16 mars 2013

Har renoverat upp alla pengar så i år får det bli en kortresa till Thailand med 10 dagar i Burma.

Myanmar 2012

Myanmar 2012