Erongo Region

Namibia, ett stort men ödsligt land....
onsdag 20 november 2019 - Swakopmund, Erongo Region, Namibia

Kapstaden  – SwakopmundBusslivet börjar sätta sig på Bull och alla är med i matchen, härligt att man trots ganska enkla förhållanden och noll kännedom om varandra kan funka så bra ihop.Sen sist, det blev det bara halvvägs upp på Taffelberget då vinden var alltför hård för att gå

Namibia, del 2
lördag 20 februari 2016 - Swakopmund, Erongo Region, Namibia

Precis som alla andra dagar gick vi upp tiiidigt idag. Kl fem gick vi upp och halv sex vankades det frukost. Sedan hoppade vi in i bussen igen för att åka till Swakopmund. Kl 15 var vi framme och då åkte vi direkt till "the adventure centre" för info. Jag bokade in mig på tre aktiviteter

No hubbly bubbly
torsdag 1 januari 2015 - Swakopmund, Erongo Region, Namibia

Att Namibia är ett okänt land hemma i Sverige blev tydligt när vi berättade för folk var vi skulle. De flesta hade ganska svårt att placera det på kartan och kanske ännu svårare att koppla ihop det med någon händelse, person eller attraktion. Faktum är att Namibia nog inte bara är

Tommy & Marie T. Brandin - M. Antman
Brand-Man i Ökensand & Vattenfall
Senast aktiv - från Spanien
Eremiter? Näe, kanske inte ändå men kanske lite
måndag 29 december 2014 - Swakopmund, Erongo Region, Namibia

Vi är båda helt överens om att en av oss två har klara eremittendenser. Draget märks tydligast på ön. När Tommy kastar sig ned till vägen och stämmer av läget med grannarna går Marie bakom huset med en bok, eller kanske ännu hellre en Ipad. Då kan hon vara så där liiite sociala på

Tommy & Marie T. Brandin - M. Antman
Brand-Man i Ökensand & Vattenfall
Senast aktiv - från Spanien
Sossusvlei

Hej igen, Har nu spenderat ett par dagar i Sossusvlei, som ligger nästan 3,5h söderut från Swakopmund. Ja vad säger man om vägarna, kan säga att det nästan bara är raksträckor och man gör bäst i att INTE glömma att tanka, finns inte bensinmackar i överflöd men istället bjuds det på

EHRA vecka 2 - Elefanter
fredag 21 mars 2014 - Tsiseb conservancy, Erongo Region, Namibia

Hej alla, Sa har tva veckor redan gatt. Igar fredag sa var det sista dagen och vi akte tillbaka till Swakopmund. Blev med den oppna jeepen igen och ja temperaturen gick fran 40 grader till 20 nar vi kom till kusten. Pa med alla jackor och trojor igen..... Borjar med att saga att hela veckan

EHRA vecka 1 - Bygga en mur
söndag 16 mars 2014 - Tsiseb conservancy, Erongo Region, Namibia

Hej hej från en lite stad som heter Uis, Ja jösses det har redan gått en vecka. Vars skall man börja?!?!?!? Börjar väl med att vi i civilisationen :-), för prio idag är ju att komma åt nätet så man kan lyssna på Kents nya låt. OK då... sen att höra av sig till omvärlden. Vi är nu

Swakopmund
söndag 9 mars 2014 - Swakopmund, Erongo Region, Namibia

Hej alla,Framme i Namibia. Dörr till dörr tog det väl 27h. Dryg väntan i Johannesburg innan nästa plan till Walvis Bay, dryga 2h flight. När det var dags för landning såg man inget annat än sand.... Inte ens landningsbanan var "synlig". Nåväl det var verkligen mitt ute i öknen.

första veckan
måndag 4 november 2013 - Swakopmund, Erongo Region, Namibia

Vi började vår resa i cape town den 26/10. Där åt vi på restaurang ihop och klättrade upp för table mounten. Det var extremt jobbigt och min hud kokade bokstavligt talat! Nu är jag i Namibia! Har varit på öken game drive, öken vandring, paddlat kajak på orange river, sett fish river

Lotten Eliasson
Lotten.Eliasson i Afrika, Asien USA
Senast aktiv - från Kyoto, Kyoto prefektur, Japan
Swakopmund
tisdag 19 mars 2013 - Swakopmund, Erongo Region, Namibia

Dag 53 Idag har varit en jättebra dag. Vi är fortfarande i Swakopmund på Namibias västkust och imorse åkte vi hela gänget ut i öknen och åkte sand board. Det är som snow board fast på sand. Det var sjukt roligt men så jävla jobbigt att klättra upp för sanddynorna. När vi kom

Emelie Hedberg
Emelie23 i Afrika
Senast aktiv - från Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Africa on tour - Jakten på Big 5

Africa on tour - Jakten på Big 5

6 november 2019 - 3 januari 2020

...äventyrsdags igen, även denna gång med den Rosa Bussen! 55 dagar med hetta, upplevelser, nya vänner, buss-sova m.m, ja ni vet... Denna resa går till en för mig ny kontinent. Suget av Afrika har väl inte varit det största men har växt med tiden. Nu finns längtan och då är det bara att göra slag i saken! Sagt o gjort! Start i Sydafrika och slut i Kenya, däremellan ska Namibia, Botswana, Zimbabwe, Zambia, Malawi och Tanzania passeras… alla länder hyggligt lugna och utan allt för många oroshärdar. Robben Island, Godahopsudden, Etosha NP, Victoriafallen, Malawisjön, Zanzibar och Maasai Mara är bara några av de platser som ska besökas om allt går enligt plan. Jäkligt spännande! Om det blir bungyjump, vithajsdyk och andra spektakulära aktiviteter får känslor och stämning bestämma, kanske försäkringen också... Ska som vanligt försöka leverera små rapporter löpande men ibland (säger erfarenheten) är det långt mellan fungerande wifi och svårt att få iväg det man vill... Nu kör vi! 

En Smilla på vift i Afrika!

En Smilla på vift i Afrika!

11 januari 2016 - 8 mars 2016

Tänkte testa på en ny kontinent och ett nytt sätt att resa. Så nu bär det av med Rosa Bussarna från Kenya till Sydafrika i knappt två månader. Känner inte en kotte (än så länge) och det kommer att bli ganska primitivt. Sova på busstaket, ingen air-condition eller toa på bussen. Blir spännande det här! ;-)

Ökensand & Vattenfall

Ökensand & Vattenfall

22 december 2014 - 12 januari 2015

Med en stor 4X4 bil avser vi att resa från Windhoek i Namibia till Victoriafallen i Zimbabwe. Vi reser över sanddyner, genom flodbädden i Fish River Canyon i södra Namibia, vänder norr ut till och mot kusten innan vi flyger vidare till Zimbabwe och Vic falls. Besöker en stor nationalpark i Botswana före hemfärden från Johannesburg i Sydafrika. Ett äventyr på tre veckor. Avser att förboka ett och annat boende. Vi kommer inte att besöka The No. 1 Ladies' Detective Agency i Gaborone, Botswana. Tyvärr...

Namibia

Namibia

7 mars 2014 - 29 mars 2014

Dags för Afrika igen. Denna gång får färden mot Namibia. Skall delta i ett Volontärprojekt i år igen. I Namibia finns det ökenelefanter som ställer till det för lokalbefolkningen och då uppstår det lite konflikter. EHRA (Elephant Human Relation Aid)är en organisation som genom kunskap skall försöka minska konflikter mellan djur och människor. www.desertelephant.org

Afrika, Asien USA

Zambia, Malawi, Botswana, Namibia, Kenya, Tanzania, Uganda och Sydafrika

Kenya-Sydafrika

Kenya-Sydafrika

14 januari 2013 - 11 mars 2013

Jag kommer att åka med RosaBussarna genom Afrika. Resan startar i Kenya och avslutas i Kapstaden. Ett äventyr med safariparker och även lite sol och bad =) Låter det intressant? Häng med ;)

Ooooh Africa!

Ooooh Africa!

13 november 2012 - 11 januari 2013

Resa med Rosa bussarna från Sydafrika till Kenya, allt ifrån safari och dykning till sol, bad och långa dagar på bussen.

Upptäcksfärd

Upptäcksfärd

22 januari 2013 - 3 juli 2013

Dags att uppleva världen och dess olika kulturer!

Namibia 2012

Namibia 2012

5 november 2012 - 8 december 2012

Nu ska vi ta oss en tur till Afrika igen! Spela lite golf, åka bil och prova vin, titta på djur & natur i Namibia! Ola & Lotta

Gunnar Paulsson
Ego_Boy