4 131 Bilder & 1 304 Dagböcker
Dags för Bull att rulla vidare till Namibia där vi ska vara i två veckor. Första campingen vi hamnade på var Ngepi Camp, en lite annorlunda camping. Vi gick på toalettsafari en dag. De hade byggt/ satt upp toaletter och duschar och badkar i en massa olika spännande miljöer. Typ med utsikt
Strax efter fem står vi i mörkret på en parkeringsplats och väntar. Två jeepar kommer och vi får kliva på. Guiden försöker genast dämpa våra spända förväntan. Det är regnperiod. Djuren stannar i snåren. Jag ska göra så gott jag kan men vänta er inte för mycket. Han suckar tungt
Hej, Idag är det torsdag, tidig morgon. I morgon fortsätter vår resa norrut i Namibia. Det är osäkert om vi då kommer att ha tillgång till internet. Igår var det 34 grader, idag ska det bli varmare. Med nödvändighet tar vi det således ganska lugnt. Katutura betyder "platsen där ingen
God morgon, Det är tidig tisdagmorgon. Sedan i går eftermiddag är vi i Windhoek. Men först en liten tillbakablick. Johannesburg har ca 4,5 milj. inv och ligger på drygt 1700 meters höjd. Det är Sydafrikas största finansiella, kommersiella och industriella centrum. Det var guldfyndigheter
Hej alla, Kom alltså till huvudstaden Windhoek i tisdags och ja det var ju inte såååå mycket att göra där, men nu fick man faktiskt lite tid att ta det LUGNT! Faktum var ju ändå att i torsdags kunde jag ligga lite vid poolen och lyssna lite på en ljudbok. Fattar inte varför jag alltid
Siste helgen her. Søndag... De fleste er på søndagstur til byen, og vi som er igjen fordeler oss i en morgen- og ettermiddagsgruppe som mater dyrene på gården. Jeg satte meg på ettermiddag og håpet på å sove litt lenger. Dessverre er ikke det mulig; jeg har ikke sovet én hel natt i noen
Nå er jeg i Namibia. I morgen begynner jeg på min femte uke her. Nest siste - heldigvis. I morgen kommer også Yasmin som jeg ble kjent med i Ecuador, og det gleder jeg meg veldig til! Det er mye her som er veldig gøy og spennende, og så er det en del som jeg er skeptisk til eller bare synes
Hej familjen! Dag 43 Idag åkte vi vidare till en stad som heter Maun som är vårt sista stopp innan vi åker ut till deltat. Vi hade en nästan hela dagen på oss att bara slappa i campet så vi badade och solade vid poolen och på kvällen hade Ed förberett ett quiz med massa olika delar som
Hej på er! Då var jag på plats i Windhoek i Namibia, helt plötsligt känns det som. Här ska jag spendera de kommande femton veckorna för att göra min studiepraktik. Allt inför resan har gått så otroligt fort och jag har inte riktigt hunnit ta in att jag faktiskt ska hit, men jodå. Nu
Have A Real Namibian Animal Story! (HARNAS) Efter 15 timmar i luften, 4 timmar i bil och många timmars av väntande. Är jag nu äntligen framme i Namibia, Harna, Noak’s Ark. Det var en tuff resa med trängsel i flygplats, bil och flygplan. Det är nu man skulle vilja resa i förstaklass,
Tänkte testa på en ny kontinent och ett nytt sätt att resa. Så nu bär det av med Rosa Bussarna från Kenya till Sydafrika i knappt två månader. Känner inte en kotte (än så länge) och det kommer att bli ganska primitivt. Sova på busstaket, ingen air-condition eller toa på bussen. Blir spännande det här! ;-)
Med en stor 4X4 bil avser vi att resa från Windhoek i Namibia till Victoriafallen i Zimbabwe. Vi reser över sanddyner, genom flodbädden i Fish River Canyon i södra Namibia, vänder norr ut till och mot kusten innan vi flyger vidare till Zimbabwe och Vic falls. Besöker en stor nationalpark i Botswana före hemfärden från Johannesburg i Sydafrika. Ett äventyr på tre veckor. Avser att förboka ett och annat boende. Vi kommer inte att besöka The No. 1 Ladies' Detective Agency i Gaborone, Botswana. Tyvärr...
Resan börjar och slutar i Johannesburg. Däremellan har vi varit i Namibia, norra Botswana och Zimbabwe.
Dags för Afrika igen. Denna gång får färden mot Namibia. Skall delta i ett Volontärprojekt i år igen. I Namibia finns det ökenelefanter som ställer till det för lokalbefolkningen och då uppstår det lite konflikter. EHRA (Elephant Human Relation Aid)är en organisation som genom kunskap skall försöka minska konflikter mellan djur och människor. www.desertelephant.org
Ecuador, tre uker, Animal Rescue Center. Thailand, to uker, Soi Dog. Namibia, seks uker, Naankuse Wildlife Sanctuary. !!!
Då var det dags för att resa och uppleva lite nytt igen. Denna gång bär det av till Windhoek i Namibia för att göra studiepraktik i femton veckor på en skola för barn med intellektuella funktionshinder. Spännande minst sagt! Följ mig gärna, och kommentera än mer gärna! :)
Zambia, Malawi, Botswana, Namibia, Kenya, Tanzania, Uganda och Sydafrika
Tänker skriva om mitt liv och mina upplevelser under min tid i Namibia när jag skriver C-uppsats om ungdomsarbetslöshet i Windhoek.