Nederländerna

Punkt för 2019
tisdag 10 september 2019 - Harlingen, Friesland, Nederländerna

Vi har varit en tur i Harlingen igen, med bil, för att ordna med övervintring för Ladyn. Alltså bestämde vi oss för att låta båten stanna kvar i Nederländerna. Under den gångna veckan har vi sorterat allt som skulle med hem kontra de som kunde stanna kvar. En avvägningsfråga i mångt

Harlingen
lördag 17 augusti 2019 - Harlingen, Friesland, Nederländerna

Hej på er allaNu är vi i Harlingen igen.... En trevlig stad i Holland.Efter Den Helder kom vi hit en god seglats inomskärs med tidvattnet och vinden vilket var tur för i Den Helder fick vi propellerproblem den drev liksom inte så att det gick att segla var bra. Väl framme i Harlingen puttrade

Uppvaktad av passpolisen
onsdag 7 augusti 2019 - Den Helder, Noord-Holland, Nederländerna

När vi kom till den Ost Friesiska ön Den Helder möttes vi av en hel hamn full av gråmålade marinfartyg. Ja hela flottan verkade vara samlad här. På bryggan stod en energisk hamnfogde och ville absolut att vi skulle upp och anmäla oss så fort vi fått båten på plats. Lars tog hand om

Modeller för en dag
onsdag 24 juli 2019 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Från det svala hotellrummet ut i heta Amsterdamssolen var det som gällde idag. En fotosession med oss som modeller och olika delar av staden som bakgrund följdes först av en egen vandring för att besöka sevärda platser och sedan av en kanalkryssning med ost, kex, rosevin och

Anlänt till Amsterdam
tisdag 23 juli 2019 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Vi inledde dagen med en lyxig frukost i Wiesbaden som inkluderade hembakt bröd och egen chilimarmelad. Lokaltåg till Frankfurt flygplats följdes efter viss vilsenhet vid bytet mellan tågstationerna där av ett fjärrtåg mot Amsterdam. Vi fick trevligt resesällskap på vägen av två

Hemåt det bär för varje minut

Ja, så sitter man här igen på campen och väntar på hemfärden. Logementskamraterna började bege sig redan igår. En blandad kompott av hotell, flyg och tåg. Det är uppbrottets tid och svårt att hinna ta farväl av alla. Det här är en av mina familjer, fast den bästa är därhemma !

Dag 4

Så var årets marsch äntligen över. Roligt, men ansträngande. Många trevliga människor på logementet och en marschkamrat ( yrkesmilitär ) från Småland som jobbar och bor i Stockholm. Blir det en marsch även nästa år ? Ja, det tror jag.

Dag 3

Lite varmare idag och några till har brutit, backarna brukar ta sin tribut. I övrigt har det gått bra, några blåsor till men de klipper jag hål på och går med imorgon. Då är det ju sista dagen, så det spelar inte så stor roll.

Dag 2

Även idag skönt gåväder, men sol och lite mer värme kom på eftermiddagen. Börje & Agneta Persson och Leif-Inge Nordström besökte en rastplats idag. De ska komma till campen imorgon också.Facit av dagen är att det känns bra, bara en liten blåsa på sidan av en stortå.Alla har

Dag 1

En dag med perfekt marschväder: knappt 20 grader på morgonen och molnigt. Detta underbara väder höll sig till eftermiddagen då solen kröp fram och det blev lite varmare. Vad jag hört har alla svenska militärer kommit in. Personligen är symptomen lätt igenkännbara, trötta ben och ömma

Dag 3 Heldag i Warszawa

Dag 3 Heldag i Warszawa

18 juli 2019 - 5 augusti 2019

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del består av tågresande så fötterna får vila. Fyllda av intryck hälsar vi godnatt från Warzawa.

Nijmegenmarschen 2019

Nijmegenmarschen 2019

13 juli 2019 - 20 juli 2019

Min 28:e marsch. Kanske kommer jag att gå som ensam enskild denna gång, men det har jag ju försökt med förr och misslyckats. Gå ensam alltså.

Orlando 2019

Segling

Kryssning

Kryssning

2 maj 2019 - 2 maj 2019

Genova - Tarragona - Cadiz - Lissabon - Vigo - Cherbourg - Harwich - Amsterdam - Stockholm.

Holland, Amsterdam

Holland, Amsterdam

6 juli 2015 - 10 juli 2015

Weekend i Amsterdam med Maria.

Tulpaner tulpaner och trappistöl

Tulpaner tulpaner och trappistöl

27 april 2019 - 12 maj 2019

Nijmegenmarschen 2018

Nijmegenmarschen 2018

14 juli 2018 - 21 juli 2018

Min 27:e 4-dagarsmarsch i Nijmegen ( Nederländerna ). Detta året har jag lyckats rekrytera Peter Swartling från Hemvärnets Musikkår Eslöv som ska gå för första gången.

Portugal summer of 2018

Portugal summer of 2018

19 juni 2018 - 13 juli 2018

Vi upptäcker Portugal fr Porto till Sydkusten

Tanzania-Zanzibar 2018

Tanzania-Zanzibar 2018

16 mars 2018 - 2 april 2018

Safari i 4 st nationalparker i Tanzania under 7 dgr sedan ut till Zanzibar för sol o bad i 9 dgr.

Jonny Persson
Malte