Nederländerna

Anlänt till Amsterdam
tisdag 23 juli 2019 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Vi inledde dagen med en lyxig frukost i Wiesbaden som inkluderade hembakt bröd och egen chilimarmelad. Lokaltåg till Frankfurt flygplats följdes efter viss vilsenhet vid bytet mellan tågstationerna där av ett fjärrtåg mot Amsterdam. Vi fick trevligt resesällskap på vägen av två

Strandpromenad, valar och poffertje
torsdag 11 juli 2019 - Scheveningen, Haag, Zuid-Holland, Nederländerna

I måndags nådde vi fram till Scheveningen i Holland, där jag och fader konungen gick en lång runda på en gigantisk strandanläggning. Med riktning mot pariserhjul och bungee-jump torn, träffade vi på ett intressant konstverk i form av en val helt gjord i pantflaskor. Massor av sand och en

Mitt i smeten
lördag 6 juli 2019 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Som ni kanske redan förstått fick vi en ny besättningsman för några dagar sedan, Isak, som också gjort ett inlägg på resdagboken. Som vi tidigare antydde seglade vi "innerskärs" till Amsterdam. Inga strömmar, inget tidvatten bara en och annan sluss att hantera. I Amsterdam hamnade vi

1-0 Damfotboll>Herrfotboll
torsdag 4 juli 2019 - Enkhuizen, Noord-Holland, Nederländerna

Jag anlände igår(onsdag) till Harlingen Haven efter 24h resa. Segelbåten avgick direkt med högvattnet till en liten 1700-tals by vid namn Einkhuzen efter 3-4h och en väldigt smidig slussning. Där gick vi en rundtur i byn och landade på en tjusig restarurang med fantastisk teriyaki

↖ωωωヘUUop4ヘCom↘ 접견 익산오피 ☞유유닷컴☜ 익산opあ익산룸싸롱|익산휴게텔∪익산립카페↘익산풀싸롱♠익산안마방
fredag 14 juni 2019 - Zwolle, Overijssel, Nederländerna

↖ωωωヘUUop4ヘCom↘ 접견 익산오피 ☞유유닷컴☜ 익산opあ익산룸싸롱|익산휴게텔∪익산립카페↘익산풀싸롱♠익산안마방↖ωωωヘUUop4ヘCom↘ 접견 익산오피 ☞유유닷컴☜

Dag 3 Heldag i Warszawa

18 juli 2019 - 5 augusti 2019

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del består av tågresande så fötterna får vila. Fyllda av intryck hälsar vi godnatt från Warzawa.

↖ωωωヘUUop4ヘCom↘ 접견 익산오피 ☞유유닷컴☜ 익산opあ익산룸싸롱|익산휴게텔∪익산립카페↘익산풀싸롱♠익산안마방

Segling

Kryssning

2 maj 2019 - 2 maj 2019

Genova - Tarragona - Cadiz - Lissabon - Vigo - Cherbourg - Harwich - Amsterdam - Stockholm.

Holland, Amsterdam

6 juli 2015 - 10 juli 2015

Weekend i Amsterdam med Maria.

Tulpaner tulpaner och trappistöl

27 april 2019 - 12 maj 2019

Nijmegenmarschen 2018

14 juli 2018 - 21 juli 2018

Min 27:e 4-dagarsmarsch i Nijmegen ( Nederländerna ). Detta året har jag lyckats rekrytera Peter Swartling från Hemvärnets Musikkår Eslöv som ska gå för första gången.

Portugal summer of 2018

19 juni 2018 - 13 juli 2018

Vi upptäcker Portugal fr Porto till Sydkusten

Tanzania-Zanzibar 2018

16 mars 2018 - 2 april 2018

Safari i 4 st nationalparker i Tanzania under 7 dgr sedan ut till Zanzibar för sol o bad i 9 dgr.