Friesland

Punkt för 2019
tisdag 10 september 2019 - Harlingen, Friesland, Nederländerna

Vi har varit en tur i Harlingen igen, med bil, för att ordna med övervintring för Ladyn. Alltså bestämde vi oss för att låta båten stanna kvar i Nederländerna. Under den gångna veckan har vi sorterat allt som skulle med hem kontra de som kunde stanna kvar. En avvägningsfråga i mångt

Harlingen
lördag 17 augusti 2019 - Harlingen, Friesland, Nederländerna

Hej på er allaNu är vi i Harlingen igen.... En trevlig stad i Holland.Efter Den Helder kom vi hit en god seglats inomskärs med tidvattnet och vinden vilket var tur för i Den Helder fick vi propellerproblem den drev liksom inte så att det gick att segla var bra. Väl framme i Harlingen puttrade

Standing Mast Route
torsdag 19 juli 2018 - Leeuwarden, Friesland, Nederländerna

Along the canals in Netherlands you see so many different thingsCoutryside Citylife all kinds of boatsBeautiful houses and last but not leastWindmills

Open and inner

today we started off with Old sea mening big Waves and less windnew country new curticy flag as we entered Netherlands 🇳🇱 Going into the lakes we made a lock downwards 2,5 m so you realised the we now sailing below sea level 🙃

Nederländerna levererar
söndag 1 oktober 2017 - Leeuwarden, Friesland, Nederländerna

Gårdagen landade vi i Leeuwarden för natten. Som syns på bilden är inte alla ställplatser så glamorösa.Leeuwarden är en fin liten Nederländsk stad med ett lutande torn i centrum. Vi blev lite konfunderade över det stora öppna torget framför tornet, som är fyllt av mängder av plattor

Ewa Neogard
NiNeontourvilsen i Vilse i Europa
Senast aktiv - från Luxemburg
Nederländerna
söndag 28 juni 2015 - Ried, Friesland, Nederländerna

Idag vaknade vi upp till solsken! Marita promenerade med Eddie och jag tog en cykeltur, det finns cykelvägar överallt här! Och belagda sådana. Idag fortsatte färden via lite mindre vägar och ibland motorväg och målet var satt att komma in i Nederländerna och det är givetvis inga

Staffan O Marita Svensson
Fozzie i Gibraltar 2015
Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige
Hälsning från Holland
måndag 9 juli 2012 - Vlieland, Friesland, Nederländerna

Hälsning från Holland Ohoj därhemma! Sedan förra resebrevet som vi skrev i Cowes har vi varit riktigt ihärdiga och gjort långa dagsetapper. Nu ligger vi i Oostvlieland Marina och väntar ut en västlig kuling. Vi lämnar Cowes vid åttatiden på morgonen den 4 juli. Det är svag sydlig vind,

Gunilla Olsson
Kvast-Hilda i Medelhavet
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Dokkum
torsdag 28 juli 2011 - Dokkum, Friesland, Nederländerna

Torsdag morgon 28 juli, Besättning är nu utökad med Anne och Sven-Olof. Vi har gått från Groningen via kanaler, över Leuwersmeer, till Dokkum. Efter en elegant fickparkering vid en bro och en natts god sömn, är vi nu redo att tuffa vidare. Överallt ser man de mest fantastiska

Ija J-Sson
Tellina i Europas kanaler
Senast aktiv - från Isola Sacra, Lazio, Italien
Första anhalt!
lördag 30 oktober 2010 - Sneek, Friesland, Nederländerna

Ooookej, igår gav vi oss iväg..lyckliga och förväntansfulla.. Min nya Macbook Pro surfade som aldrig förr med lite hjälp av min fina iPhone. Ända tills, just precis, Nathan hällde ut en Monster rakt över tangentbordet. Sådär lycklig får jag erkänna. Anyway, första gigget med

Fredrik Svensson
MrMalone i We Rule The World Tour
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Holland, Belgien och Luxemburg
fredag 17 september 2010 - De Westereen, Friesland, Nederländerna

Nu har vi anlänt lite söder om Amsterdam där vi övernattar på en camping, tyvärr kunde vi inte stanna mer än en natt pga flygplan som passerade campingen hela natten, annars var det ett fint område och nära till staden. Vi tog Pellan in till Amsterdam och tittade runt en del, stor, bullrig

Segling på väg

Segling på väg

15 maj 2019 - 15 maj 2019

Segling

Vilse i Europa

Vilse i Europa

29 september 2017 - 13 oktober 2017

Då ingen av oss jublar över det svenska klimatet höst o vinter födde vi 2016 en idé. Vi ska prova att parkera vår husbil på sydligare breddgrader, där det är mer gynnsamt klimat. Kriterierna blev: 1 möjlighet till hyfsad värme på vintern.2 Lättillgängligt att flyga till och från destinationen. 3 inte alltför lång flygtid. Valet blev snabbt Spanien och Alicante. Hösten 2016 bar det iväg rakt ner genom Tyskland,Schweiz o Frankrike, för att landa i Alicante på det fjärde dygnet sen avresan från Sverige. Hemresan 5 månader senare gick i stort samma väg,med undantag av en mellanlandning i Montreux. Hela den grejen 2016 var så enkel och lättillgängligt och gav mersmak. Snabbt bestämde vi att 2017 göra om detta med långresa genom Europa. Valet av slutdestination blev den samma då vi inte utforskat det området klart. Samt att vi vet att det funkar då bra med parkeringen, transfer, flyg etc. Däremot blir resrutten en annan. Tanken är att ta oss från Örebro, Göteborg, Kiel till Atlantkusten och genom Holland, Belgien, Frankrike. In genom Frankrike till Andorra och sedan landa i Alicante ca 10-12 dagar senare. Några stopp har vi planerat för, vad vi vill se efter resan. Samtidigt får väder o vind avgöra en del. Vi åker till sol o hav om vädret tillåter. O är det sämre väder blir det mer sevärdheter och körsträckor. Dit näsan pekar och utan krus. 🎶🎼🎤🎵 För den som vill följa oss ska vi hålla den här dagboken uppdaterad så gott det går de här två veckorna. Kanske kan ge inspiration till någon. Eller bara bjuda på lite härliga bilder o glada skratt när vi berättar om vår vilsenhet och totala avsaknad av lokalsinne. Men fram kommer vi alltid. 🌞🌞🌞🌞🌞🌞

Gibraltar 2015

Gibraltar 2015

26 juni 2015 - 26 juli 2015

Årets resa med husbilen går till Gibraltar och vi skall vara ute i fyra hela veckor. Länderna redovisas löpande.

Europas kanaler

Europas kanaler

3 juli 2011 - 14 oktober 2011

We Rule The World Tour

We Rule The World Tour

29 oktober 2010 - 12 december 2010

På turné med Sonic Syndicate.

Höstresa sept-okt

Höstresa sept-okt

12 september 2010 - 15 oktober 2010

Höstresa med Pellan

Hollandsresan 2010

Hollandsresan 2010

8 augusti 2010 - 14 augusti 2010

SIKs tjejlag F12 och F14 åker till Holland på träningsläger. Vi bor på Hunzepark och kommer att spela sex träningsmatcher.

Holland+Danmark 2010

Holland+Danmark 2010

21 juni 2010 - 5 juli 2010

21-30 juni: Tävlingar och träning i Holland 1-4 juli: träningsläger med danska EM-laget i Slagelse.

Zuid-Afrika

Zuid-Afrika

29 januari 2010 - 24 juli 2010

Vanaf 29 zal ik naar Zuid-Afrika vertrekken. Af en toe zal ik een mail sturen of wat op deze site posten. Laat als je zin hebt een berichtje achter en hopelijk tot ziens! Liefs Erna

segling2009

segling2009

5 juni 2009 - 15 augusti 2009

Hej mina läsare, Denna resedagbok beskriver Henrik och Karins resa från Port Bannatyne på ön Bute i Firth of Clyde nära Glasgow hem till Sverige sommaren 2009.

Ewa Neogard
NiNeontourvilsen