Noord-Holland

Uppvaktad av passpolisen
onsdag 7 augusti 2019 - Den Helder, Noord-Holland, Nederländerna

När vi kom till den Ost Friesiska ön Den Helder möttes vi av en hel hamn full av gråmålade marinfartyg. Ja hela flottan verkade vara samlad här. På bryggan stod en energisk hamnfogde och ville absolut att vi skulle upp och anmäla oss så fort vi fått båten på plats. Lars tog hand om

Modeller för en dag
onsdag 24 juli 2019 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Från det svala hotellrummet ut i heta Amsterdamssolen var det som gällde idag. En fotosession med oss som modeller och olika delar av staden som bakgrund följdes först av en egen vandring för att besöka sevärda platser och sedan av en kanalkryssning med ost, kex, rosevin och

Anlänt till Amsterdam
tisdag 23 juli 2019 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Vi inledde dagen med en lyxig frukost i Wiesbaden som inkluderade hembakt bröd och egen chilimarmelad. Lokaltåg till Frankfurt flygplats följdes efter viss vilsenhet vid bytet mellan tågstationerna där av ett fjärrtåg mot Amsterdam. Vi fick trevligt resesällskap på vägen av två

Mitt i smeten
lördag 6 juli 2019 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Som ni kanske redan förstått fick vi en ny besättningsman för några dagar sedan, Isak, som också gjort ett inlägg på resdagboken. Som vi tidigare antydde seglade vi "innerskärs" till Amsterdam. Inga strömmar, inget tidvatten bara en och annan sluss att hantera. I Amsterdam hamnade vi

1-0 Damfotboll>Herrfotboll
torsdag 4 juli 2019 - Enkhuizen, Noord-Holland, Nederländerna

Jag anlände igår(onsdag) till Harlingen Haven efter 24h resa. Segelbåten avgick direkt med högvattnet till en liten 1700-tals by vid namn Einkhuzen efter 3-4h och en väldigt smidig slussning. Där gick vi en rundtur i byn och landade på en tjusig restarurang med fantastisk teriyaki

Mellanlandning i Amsterdam.
måndag 20 maj 2019 - Schiphol, Noord-Holland, Nederländerna

Nu har vi landat i Amsterdam. Här skall vi vänta tills 14.45 svensk tid innan flyget lyfter mot Orlando.  Vi skall fördriva tiden med fika och Uno spel.

Johan
Orlando2019 i Orlando 2019
Senast aktiv - från Orlando, Florida, USA
Amsterdam
söndag 5 maj 2019 - Schiphol, Noord-Holland, Nederländerna

Sitter nu och väntar på nästa plan till Milan. Blev stressigt eftersom dom byt ut gate i sista minuten.Har träffat ett par som ska med på samma kryssning.

Lennart Lundström
Charlielelu i Kryssning
Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal
I love Amsterdam!
söndag 12 juli 2015 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Jag vet inte riktigt hur vi bestämde oss för just Amsterdam, men jag är väldigt glad för att det blev så. Jag är totalt förälskad i staden med dess kanaler, vackra hus, blommor, skiftande stadsdelar, kultur, uteserveringar och frånvaron av tung trafik.Redan taxiresan från flygplatsen

Helena Rosenqvist
HumlanR i Holland, Amsterdam
Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
Amsterdam
lördag 21 juli 2018 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

after a small jump we arrive to Amsterdam Excotic mega city full of tourists But as well some similarities to hometown Trams canals (but much more) and free ferry across the river

Water way
fredag 20 juli 2018 - Enkhuizen, Noord-Holland, Nederländerna

"drivning" on the inner european waterways reminds you of driving on a roadsigns, traffic lights ,road under construction , junctions and queuesAfter the canal we had "champagne sailing" meaning right wind and you can listen to the bubbles along the hull 🥂Now just sit back and enjoy all

Dag 3 Heldag i Warszawa

18 juli 2019 - 5 augusti 2019

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del består av tågresande så fötterna får vila. Fyllda av intryck hälsar vi godnatt från Warzawa.

Orlando 2019

20 maj 2019 - 3 juni 2019

Orlando 2019.

Segling på väg

15 maj 2019 - 15 maj 2019

Segling

Kryssning

2 maj 2019 - 2 maj 2019

Genova - Tarragona - Cadiz - Lissabon - Vigo - Cherbourg - Harwich - Amsterdam - Stockholm.

Holland, Amsterdam

6 juli 2015 - 10 juli 2015

Weekend i Amsterdam med Maria.

Portugal summer of 2018

19 juni 2018 - 13 juli 2018

Vi upptäcker Portugal fr Porto till Sydkusten

Tanzania-Zanzibar 2018

16 mars 2018 - 2 april 2018

Safari i 4 st nationalparker i Tanzania under 7 dgr sedan ut till Zanzibar för sol o bad i 9 dgr.

Costa Rica och Dominikanska Rep

22 februari 2018 - 23 mars 2018

Snart är det dax för vår efterlängtade resa till Karibien.Stora förväntningar,packningsbestyr och resfeber känns väl nu.