I love Amsterdam!
söndag 12 juli 2015 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Jag vet inte riktigt hur vi bestämde oss för just Amsterdam, men jag är väldigt glad för att det blev så. Jag är totalt förälskad i staden med dess kanaler, vackra hus, blommor, skiftande stadsdelar, kultur, uteserveringar och frånvaron av tung trafik.Redan taxiresan från flygplatsen

Helena Rosenqvist
HumlanR i Holland, Amsterdam
Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
lördag 21 juli 2018 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

after a small jump we arrive to Amsterdam Excotic mega city full of tourists But as well some similarities to hometown Trams canals (but much more) and free ferry across the river

På gggggg.........
fredag 23 februari 2018 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Laddar batterierna först på Landvetter och nu i  Amsterdam 🍷🍷🍷🍷

Fortsättning på Buenos Aires
fredag 24 november 2017 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Hej!Dag två var vi på en kyrkogård med massor av kryptor.  Många familjer har sina gravar där. Det fanns både jättegamla och nya. Evita Peron har sin grav där. Annars var det mycket italienska familjer. Kusligt ställe. Det var höga stenar och smala gångar som gick härs och tvärs

Buenos Aires
fredag 24 november 2017 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Hej!Vi kom till hotellet halv elva på kvällen. Hotell vestibulen såg jättefin ut. Lite lyxig. Det här bådar gott tänkte vi. Men ack vad vi bedrog oss. Rummet var stort med en hemsk heltäckningsmatta som hade sett sina bästa där. Fläck på fläck som man ej ville fundera på vad det hade

Fortsättningen i Mendoza
fredag 24 november 2017 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Hej!Nu skriver jag från flygplatsen i Amsterdam. Vårt plan hem går inte förrän 14.35 och givetvis var vi 50 minuter tidigare här pga medvind.Fortsättningen från Mendoza.Vi åt en jättegod middag på kvällen. Sedan var det besök på vingården dagen därpå, som Susana Balbo grundade.

Kanaltur och Lookout!
måndag 18 september 2017 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Godmorning igen!Hop On-Hop Off motsvarade förväntningarna. Med Buss och Båt fick vi uppleva mycket. Amsterdam har ca 165 kanaler som fördelar vattenflödet mellan hav och land.Arkitekter och konstruktörer har fått utlopp för sin kreativitet och kunskaper när de byggt/skapat de nyare hus och

Tänk att få göra en "teknik-resa" med kompetenta guider!
söndag 17 september 2017 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Goodmorning alla mina Följare!Resan till Amsterdam gick med flyg från Arlanda med flygbolaget KLM. En bekväm 2 timmarsresa med en väldigt serviceminded och glad personal. På Schiphol möttes Ola och jag av en erfaren kille som heter Per. Han har gjort Amsterdam ca 20 ggr och besökt Mässan

Amsterdam i dur och skur
tisdag 11 juli 2017 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

10-11/7 AMSTERDAM DAG 1Vi passerade Belgien med god fart eller nja förresten, plötsligt såg vi en IKEA skylt och längtan efter köttbullar och potatismos med lingonsylt blev helt omotståndlig så vi svängde in för det i Antwerpen. Efter denna "kulinariska" måltid så fortsatte vi oavbrutet

Mariette Björk
marbj10 i Europa tvärtom 2017
Väntar på nästa flyg!
torsdag 18 maj 2017 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Inte helt ovanligt för oss med någon form av oväntad situation. Efter knappt två timmars försening kom vi tillslut iväg och väntar nu till kl.21.20 på nästa plan!  Vi hoppas på en god natts sömn när det blir så dags, sen får vi se när vi hörs imorgon igen! Natti natti

Annelie Oberg
Familjen Oberg i Återresa till Sydkorea
Senast aktiv - från Norje, Blekinge län, Sverige
Holland, Amsterdam

Holland, Amsterdam

6 juli 2015 - 10 juli 2015

Weekend i Amsterdam med Maria.

Costa Rica och Dominikanska Rep

Costa Rica och Dominikanska Rep

22 februari 2018 - 23 mars 2018

Snart är det dax för vår efterlängtade resa till Karibien.Stora förväntningar,packningsbestyr och resfeber känns väl nu.

Anderna - en drömresa till Sydamerika

Anderna - en drömresa till Sydamerika

6 november 2017 - 24 november 2017

Vi besöker i tur och ordning: Peru Bolivia Chile Argentina

Teknikmässa i  http://www.rai.nl/en/   Amsterdam

Teknikmässa i http://www.rai.nl/en/ Amsterdam

15 september 2017 - 18 september 2017

Mitt livs första besök i Amsterdam...gör jag tillsammans med sonen Ola Bäccman. På Mässan visas de senaste tekniska innovationerna..The World’s Leading Media, Entertainment & Technology Show. Ni får gärna tipsa mig om vad man mer kan göra i Stan!!! Är det någon av Er som cyklat där? Välkomna att följa med!

Europa tvärtom 2017

Europa tvärtom 2017

14 juni 2017 - 14 juli 2017

Åter dags för en trip ut i vackra Europa. Denna gång tar vi dock och åker tvärtom emot jämfört mot de andra 3 gångerna (12, 14 och 16). Vi börjar dock som vanligt med att ta färjan i Göteborg mot Kiel. 1-a målet är södra Tyskland och att kolla in Neuschwanstein - slottet som är förebilden för Disneys Törnrosaslott. Därefter blir det Österrike och naturligtvis Italien som vi bara älskar. I Italien hämtar vi upp Bitten och Tony på Treviso flygplats. De kommer att vara med oss en vecka där vi verkligen hoppas att vi kan överföra vår kärlek till Italien till dem. Efter nästan 2 veckor i Italien åker vi vidare mot Franska Rivieran och vidare upp genom Frankrike över Lyon till Paris där vi äntligen får se det "äkta" Törnrosaslottet på Disneyland. Sista anhalten är Holland och Amsterdam där det ska inhandlas lökar och blommor för att förgylla trädgården här hemma till nästa vår. Färjan mot Sverige och Trelleborg avgår 13/7 och då hoppas vi att vi åter är uppfyllda med nya minnen och bilder som vi kan ta fram under den mörka och kalla vintern.

Återresa till Sydkorea

Återresa till Sydkorea

18 maj 2017 - 26 maj 2017

Simons återresa 2017

Tulpanernas land

Tulpanernas land

9 april 2017 - 14 april 2017

I födelsedagspresent fick jag denna resa. Det ska bli häftigt att komma iväg och förhoppningsvis får vi se några tulpaner. 🌷

Uganda & Kenya

Uganda & Kenya

16 mars 2017 - 27 april 2017

Min vän Linnea och jag åker till Östafrika för att praktisera som blivande barnsjuksköterskor på ett sjukhus i Kampala, Uganda i 4 veckor och därefter 2 veckors äventyr i Uganda och Kenya! Ska äntligen få uppleva Afrika, galet :-) Också hoppas vi att denna resdagbok faktiskt har blivit bättre och kommer att fungera hela resan..!

4 maj 2017 - 8 maj 2017

Med jobbet till Amsterdam.

Bilresa igenom Europa och upp vidare genom England och norr!

Bilresa igenom Europa och upp vidare genom England och norr!

14 juni 2017 - 25 augusti 2017

Nu åker jag och min vän Emil iväg på en bilresa med bara backpacks! Vi ska köpt en billig skåpbil och ska hämta den nu, sen så ska vi köra ner till Lübeck, Berlin, Amsterdam, London, Manchester, Liverpool, Isle of man till Douglas, sedan Dublin i irlan, köra längs kusten till baka sedan till Glasgow där vi Tar och ger bort bilen till någon som behöver en bil, kanske en hemlös eller till välgörenhet, och flyger hem till Köpenhamn där vi tar en buss hem till Malmö! Wish us luck! :)

Ewa Och Magnus Sten
esmj