Den Helder

Uppvaktad av passpolisen
onsdag 7 augusti 2019 - Den Helder, Noord-Holland, Nederländerna

När vi kom till den Ost Friesiska ön Den Helder möttes vi av en hel hamn full av gråmålade marinfartyg. Ja hela flottan verkade vara samlad här. På bryggan stod en energisk hamnfogde och ville absolut att vi skulle upp och anmäla oss så fort vi fått båten på plats. Lars tog hand om

Från England Lovwest till Holland Den Helderi -Amsterdam
söndag 19 juli 2009 - Den Helder, Noord-Holland, Nederländerna

Hej! Kära vänner vi ligger i en trevlig liten ort som heter Lowestoft föredetta en stor hamn för fisket i England i Doggers Bankar....Lasse Dahlquist sjöng om dessa vatten....Kryssarklubbens Gratitud kommer i från denna gamla anrika hamn. Marinan är shysst vi ligger på en trevlig

Nancy Magnusson
spindrift i Segling
Senast aktiv - från Preveza, Ipiros Ditiki Makedonia, Grekland
Längs Frisiska öarna
lördag 26 juli 2008 - Den Helder, Noord-Holland, Nederländerna

Vi började närma oss under tidig förmiddag och funderade på om vi skulle gå vidare eftersom Borkum är ett tråkigt ställe att ligga och infarten är lång. Vädret var strålande men utan vind så motorn fick arbeta. Vi fortsatte söderut och upptäckte att nästa hamn låg längre bort än

Genom Kielkanalen och längs Frisiska öarna
fredag 25 juli 2008 - Den Helder, Noord-Holland, Nederländerna

Vi hade ingen tidtabell eller upplysning om när slussarna öppnade men bestämde oss för att kasta loss och lägga oss utanför och vänta. Där låg redan flera som ville in i kanalen så vi förstod att tiden var rätt att fixa båten för kanalfärd. Kielkanalen är 96 km lång och det tog oss

Vilodag paa Vlieland, Vaestfrisiska Oearna, Holland
måndag 1 september 2008 - Den Helder, Noord-Holland, Nederländerna

Ohoj! Kvast-Hilda med besaettning har idag en vaelbehoevlig vilodag i Ost Vlielands flashiga marina. Sedan sist har vi passerat Kielkanalen och blivit sedvanligt hunsade av den extremt oartiga personalen, men det kaende vi till sedan tidigare. Vi aer foervaanade att saa maanga baatar aer i

Gunilla Olsson
Kvast-Hilda i Medelhavet
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Rapport från Scheveningen
torsdag 28 augusti 2008 - Den Helder, Noord-Holland, Nederländerna

Rapport från Scheveningen 28 augusti 2008 Vi ligger nu i hamn och vilar. Har seglat 12-14 timmar de senaste dagarna i kuling12-16 m/s och ganska höga vågor. Nu tänkte vi ta lite om vår utrustning ombord. Vårt fina vindroder (Hydrovane) fungerar utmärkt. Vi har också installerat en

Första hamnen i Holland
fredag 22 augusti 2008 - Den Helder, Noord-Holland, Nederländerna

Reasebrev nr 3 ”Tema Västindien” 2008-08-22 Resan på Danmarks västkust var en spännande upplevelse. Mycket vind, lite vind, fel vind, och glest med hamnar. Det är en sammanfattning av fem dagars segling. Nu tror ni att vi bara klagar men lite sanning ligger i våra påståenden. Första

Vem kan segla förutan vind.........
fredag 15 augusti 2008 - Den Helder, Noord-Holland, Nederländerna

Vinden stillade sig och kl. 0700 gick vi vidare med motor mot Borkum, sista tyska utposten mot Holland. En ca 8-9 timmars resa. Vid Borkum var vädret strålande och vi bestämde oss för att gå vidare över natten. Natten var åter stjärnklar med en stor måne. När mörkret fallit började

Storm
onsdag 13 augusti 2008 - Den Helder, Noord-Holland, Nederländerna

Under onsdagen ökade vinden ytterligare. Vindriktningen var syd och vi låg och pressade "Fish Finder" mot bryggan. Holländaren klagade på nätet (som förre grannen Harriet virkade till Ohana) på våra fendrar och menade att de skavde på hans lack. Både vi och grannen inhandlade fler

Nu är vi i Holland
söndag 27 juli 2008 - Den Helder, Noord-Holland, Nederländerna

Nu har vi äntligen kommit till Holland anlände till campingen kl 15oo och det fanns en plats kvar som vi får ha tills i morgon, om det är någon som chekar ut kan vi få den platsen annars får vi åka till någon annan camping för här är det knökafullt på allla campingar. Lars tog sig ner

Segling på väg

Segling på väg

15 maj 2019 - 15 maj 2019

18 juni 2009 - 10 augusti 2009

Spindrift gör klart för start första målet Danmark

Le Tour Sans Fini

Le Tour Sans Fini

23 juli 2008 - 31 december 2020

Första etappen planeras gå till Spanien och Portugal

Medelhavet

Medelhavet

30 juli 2008 - 31 augusti 2012

Med Kvast-Hilda "utsidan" till Medelhavet via Svarta Havet, Donau, Main och Rhen till Holland och sedan en extrasväng till Bretagne

Världsseglats Leg1: Skälderviken -- Kanarieöarna/Cap Verde

Världsseglats Leg1: Skälderviken -- Kanarieöarna/Cap Verde

30 juni 2008 - 30 december 2008

Ulf och Karin seglar ut fullt utrustade då de påbörjar sin drömmars resa med Ohana, med utgångshamn Skälderviken SKÅNE. planerad rutt i stora drag detta året 2008 är råå, söder om københavn och sjælland, kielkanalen, holland, england portsmouth ner över biscayabukten norra spanien portugal kanarieöarna capverde-öarna..

Semesterresa 2008

Semesterresa 2008

21 juli 2008 - 10 augusti 2008

Vi tänker åka söderut mot Holland

Utblidning comercial diver

Utblidning comercial diver

22 juni 2008 - 7 september 2008

Vecka 26 och 27 i Holland för läkarutlåtande och en 3 dagars "Offshore safety and emergency response training". Vecka 28 till v36 i Skottland på The underwater Centre i Fort Williams för utbildning till "comercial diver".

Tågluff i östeuropa

Tågluff i östeuropa

23 juni 2008 - 23 juli 2008

Vi byter ut en månad av den svenska sommaren mot en månad i europa!

Segling till Västindien

Segling till Västindien

2 augusti 2008 - 25 juni 2009

Jag tillsammans med en kompis planerar nu en seglingsresa till Västindien. Vi kommer att starta den 2 augusti från Gryt i Valdemarsviks kommun. Resan kommer att gå till Göteborg, runt Danmark, Engelska kanalen Biscaya ner till Portugal sedan till Kanarieöarna. Den 23 november startar vi i ARC med mål i St: Lucia. Sedan kommer vi att segla runt i Västindien under några månader för att på vårkanten segla hem via Azorerna.

Helsingborg-Albufeira

Helsingborg-Albufeira