Zuid-Holland

Strandpromenad, valar och poffertje
torsdag 11 juli 2019 - Scheveningen, Haag, Zuid-Holland, Nederländerna

I måndags nådde vi fram till Scheveningen i Holland, där jag och fader konungen gick en lång runda på en gigantisk strandanläggning. Med riktning mot pariserhjul och bungee-jump torn, träffade vi på ett intressant konstverk i form av en val helt gjord i pantflaskor. Massor av sand och en

Noah's ark
tisdag 24 juli 2018 - Dordrecht, Zuid-Holland, Nederländerna

If you wounder where Noah's ark is its close to Rotterdam Oldest city in Netherlands Dotrecht has a 2 m wide and 3 stories high houseVincent Van Gogh lived part of hit all too short life here

Toalett tömning
tisdag 4 augusti 2015 - Ouddorp, Zuid-Holland, Nederländerna

Här kommer de utlovade bilderna på toalett tömningen OBS ingen klädnypa i näsan och inga spyor

Pelle Andersson
PelleochLotta i Husbilssemester
Senast aktiv - från Løkken, Region Nordjylland, Danmark
Underbara värdar
fredag 29 augusti 2014 - Haaglanden, Zuid-Holland, Nederländerna

Vägen från Delfzijl över atlantvallen var helt underbar! Jag övar fortfarande på att läsa kartan, men det är inte alltid lätt nät vägarna heter något annat i verkligheten ;) Tanken var små vägar men slutade med fyrfilig motorväg rakt genom Amsterdam ;) Atlantvallen var helt otrolig,

Camilla Broberg
Packe51 i Bröllopsresa
Senast aktiv - från Calafell, Katalonien, Spanien
Rapport från Bodegraven...
torsdag 31 juli 2014 - Bodegraven, Zuid-Holland, Nederländerna

Hejsan, Nu känns det verkligen att man är på upploppet. Nu är man verkligen på väg hem. Dagen började med att lämna Amsterdam vid 8, jag skulle byta tåg i Utrecht och valde ett längre byte och skyndade mig till hotellet och checkade in och blev av med väskan. Sen åkte jag till

Daniel Majd
mr majd i Interrail 2014
Senast aktiv - från Elmshorn, Schleswig-Holstein, Tyskland
Nästan hemma
fredag 13 september 2013 - Rotterdam, Zuid-Holland, Nederländerna

Vaknade nyss i en lång säng, ofranskt alltså. Kände mig nästan hemma, för nu har den gemensamma bilresan avslutats, och i kväll flyger vi riktigt hem. Att åka bil går fint, men på motorvägen genom Belgien är det lite läskigt. Sicco kör på välkända vägar, det går i 130 km/h, det

Birgitta Axelsson
blax i Höst 2013
Senast aktiv - från Centralgatan 9, Nynäshamn, Stockholms län, Sverige
Hunden minns...
måndag 2 september 2013 - Rotterdam, Zuid-Holland, Nederländerna

Hundar har luktminne! Vi attackpackade igår morse, låste, städade ur, försökte torka alla dränkta krukväxter ute, tog med några växter till Ann-Christine och Kerstin för att kunna ta skott ifrån om våra dör, tog ett djupt andetag och kände att hösten är på väg så att det är OK

Birgitta Axelsson
blax i Höst 2013
Senast aktiv - från Centralgatan 9, Nynäshamn, Stockholms län, Sverige
Fortfarande Holland
torsdag 27 juni 2013 - Haaglanden, Zuid-Holland, Nederländerna

Vi la Groninger bakom oss och akte efter den Hollanska kusten och sag flera fina platser och det ser kul ut da batarna kommer seglande over angarna. Vi stannade vid ett par gamla byar efter kusten och solen sken och sa mycket vackra gamla bater dar lag. Vi fortsatte over en bro som var flera mil

Susanne Svensson
Mcresa i Mc Resa 2013
Senast aktiv - från Nässjö, Jönköpings län, Sverige
Underbart!
fredag 7 juni 2013 - Rotterdam, Zuid-Holland, Nederländerna

Började BRA med ett fullproppat tåg in till Malmö... sen tåget till Kastrup ska vi inte snacka om. Om det finns ett ord som är snäppet ÖVER fullproppat så var det precis så. Stod som kossorna på slaktgårdarna i USA. Men sen checkade jag in och dödade tid på flygplatsen med att dricka

Emelie Johansson
Emelie_Swede i Nederländerna, ja tack.
Senast aktiv - från Skurup, Skåne län, Sverige
Rotterdam
fredag 3 augusti 2012 - Rotterdam, Zuid-Holland, Nederländerna

Hej hej, Nu är det snart dags att gå upp ur sängen, men först lite dagbok. Igår tog vi oss till station där Daniel fick fota lite innan det va dags att åka till Rotterdam. Tåget dit tog ca 1 timma, mot vårt hotell och checkade in, dock fick vi inte vårt rum då det va för tidigt. Vi gick

Segling på väg

Segling på väg

15 maj 2019 - 15 maj 2019

Segling

Husbilssemester

Husbilssemester

26 juli 2015 - 16 augusti 2015

En roadtripp i norra delen av Europa Resan kommer gå till Tyskland sedan Belgien därefter Holland och Danmark

Bröllopsresa

Bröllopsresa

25 augusti 2014 - 25 september 2014

Roadtrip in europe

Interrail 2014

Interrail 2014

17 juli 2014 - 3 augusti 2014

Lite drygt 2 veckors Interrail med besök i Danmark, Italien, Österrike, Slovenien, Tyskland, Belgien och sist Holland.

Höst 2013

Höst 2013

1 september 2013 - 10 december 2013

Efter en underbar sensommar i augusti vaknar vi den första september av att utemöblerna blåser omkull på altanen. Vinden virvlar runt gula löv och det går vita gäss på havet. Dags att påbörja hösten!

Mc Resa 2013

Mc Resa 2013

22 juni 2013 - 14 juli 2013

Äntligen semester!!!! Vi lämnar Nässjö bakom oss och vårt första stopp blir Göteborg o midsommarfirande. Efter det Kiel med Stena Line efter det dit näsan pekar.

Nederländerna, ja tack.

Nederländerna, ja tack.

6 juni 2013 - 9 juni 2013

Då hälsar jag på min fina vän Anne hemma hos henne i Rotterdam. Fredagen bjuder även på Alicia Keys konsert i Amsterdam! Bring it on Holland!

Benelux

Benelux

30 juli 2012 - 12 augusti 2012

Runt i Benelux, Amsterdam, Bryssel, Luxemburg, Paris

Liten tågluff runt i Benelux

Liten tågluff runt i Benelux

30 juli 2012 - 12 augusti 2012

Start i Amsterdam och sen vidare mot Rotterdam, Bryssel, Luxemburg, paris och sen tillbaka till Amsterdam

Holidays and job hunting in Benelux

Holidays and job hunting in Benelux

27 april 2012 - 11 maj 2012

I'm heading out again. This time the destination is Benelux. My first stop will be in Holland where I'll meet up with some friends in Rotterdam and Amsterdam for some waffles, bikes, tulips and of course Queen's Day! My next stop will be Liège in Belgium. I'll stay a few days with some family friends to brush up my French before going to Brussels! There I'll meet up with an environmental consultant who will help me network in order to find a potential job or internship. I don't really know what's going to happen or what kind of people I will meet, but I'm very excited about this crazy opportunity! I hope you'll join me on my little train trip around Benelux! :)

Emma Pettersson
SILENTSHOUT