Rotterdam

Nästan hemma
fredag 13 september 2013 - Rotterdam, Zuid-Holland, Nederländerna

Vaknade nyss i en lång säng, ofranskt alltså. Kände mig nästan hemma, för nu har den gemensamma bilresan avslutats, och i kväll flyger vi riktigt hem. Att åka bil går fint, men på motorvägen genom Belgien är det lite läskigt. Sicco kör på välkända vägar, det går i 130 km/h, det

blax i Höst 2013
Hunden minns...
måndag 2 september 2013 - Rotterdam, Zuid-Holland, Nederländerna

Hundar har luktminne! Vi attackpackade igår morse, låste, städade ur, försökte torka alla dränkta krukväxter ute, tog med några växter till Ann-Christine och Kerstin för att kunna ta skott ifrån om våra dör, tog ett djupt andetag och kände att hösten är på väg så att det är OK

blax i Höst 2013
Underbart!
fredag 7 juni 2013 - Rotterdam, Zuid-Holland, Nederländerna

Började BRA med ett fullproppat tåg in till Malmö... sen tåget till Kastrup ska vi inte snacka om. Om det finns ett ord som är snäppet ÖVER fullproppat så var det precis så. Stod som kossorna på slaktgårdarna i USA. Men sen checkade jag in och dödade tid på flygplatsen med att dricka

Emelie Johansson
Emelie_Swede i Nederländerna, ja tack.
Senast aktiv - från Skurup, Skåne län, Sverige
Rotterdam
fredag 3 augusti 2012 - Rotterdam, Zuid-Holland, Nederländerna

Hej hej, Nu är det snart dags att gå upp ur sängen, men först lite dagbok. Igår tog vi oss till station där Daniel fick fota lite innan det va dags att åka till Rotterdam. Tåget dit tog ca 1 timma, mot vårt hotell och checkade in, dock fick vi inte vårt rum då det va för tidigt. Vi gick

lång dag med mycket foto
torsdag 2 augusti 2012 - Rotterdam, Zuid-Holland, Nederländerna

jag fortsätter med igår kväll. Efter att jag hade skrivit klart så tog till slut regnet ett uppehåll. Då valde vi att gå ut igen, vi hamnade på den lilla bryggeripuben Brouwerij De Prael. Där han jag testa 7 olika sorter. Det är alltid intressant att prova utbuden. Efter det återvände

Daniel Majd
mr majd i Benelux
Senast aktiv - från Elmshorn, Schleswig-Holstein, Tyskland
Greetings from Rotterdam
måndag 30 april 2012 - Rotterdam, Zuid-Holland, Nederländerna

I've now been in Holland for a couple of days. It's been great to catch up with Katja (Finland), Filipe (Portugal), Rick (Holland) and Rodger (Holland). We've all worked in Kandersteg in various seasons. We've walked around in the city (very modern and unusual architecture!), visited wind mills,

Hemma hos Thea och Sicco
tisdag 13 september 2011 - Rotterdam, Zuid-Holland, Nederländerna

Det gick fint att ta oss fran Bretagne till Holland, det blev 78 mil, men pa snabba vagar, ofta med 130 km/h som hastighetsgrans. Sicco kor fort men sakert, han ar van vid tat trafik. Hu sa mycket tung trafik! Vi var "hemma"igen vid halv atta, lagom till trevlig middag med kinesisk hamtmat. Idag

Skoj pa hoj.
lördag 3 september 2011 - Rotterdam, Zuid-Holland, Nederländerna

Nederlanderna maste vara cyklisternas forlovade land! Och idag har vi varit med dem, en solig lordag, utan vind och med harlig varme. Tank er smaragdgront gras, betande kor, slatten genomkorsad av blablankande kanaler, ratt mycket faglar, frodig gronska i cykelbanekanten... Tank sedan att jag fick

Amsterdam by night
fredag 2 september 2011 - Rotterdam, Zuid-Holland, Nederländerna

Vi hamtades pa flygplatsen av Sicco, och korde sedan in till Amsterdam. Hemma hos deras son, Hilmar, och hans sambo Cora-Lie, drack vi te innan vi drog ut pa stan. Mycket folk, manga unga, glada, njutandes av sensommarsolen pa utestallen. Vi vandrade runt i centrum,blev sittandes, vi ocksa, med

I Rotterdam!
onsdag 3 augusti 2011 - Rotterdam, Zuid-Holland, Nederländerna

Hej! Nu har de inte blivit några inlägg på ett tag då vi inte hat haft något internet ombord. Dock har de inte hänt så mycket ombord. Vi har haft lite turer upp till Petit Couronne, vilket var en trevligt tur. Väldigt fint att färdas längs kanalen. Men mestadels har vi legat till ankars

Viktoria Gustafsson
Viktoria89 i Evinco
Senast aktiv - från Fredericia, Fredericia, Danmark
Höst 2013

Höst 2013

1 september 2013 - 10 december 2013

Efter en underbar sensommar i augusti vaknar vi den första september av att utemöblerna blåser omkull på altanen. Vinden virvlar runt gula löv och det går vita gäss på havet. Dags att påbörja hösten!

Nederländerna, ja tack.

Nederländerna, ja tack.

6 juni 2013 - 9 juni 2013

Då hälsar jag på min fina vän Anne hemma hos henne i Rotterdam. Fredagen bjuder även på Alicia Keys konsert i Amsterdam! Bring it on Holland!

Benelux

Benelux

30 juli 2012 - 12 augusti 2012

Runt i Benelux, Amsterdam, Bryssel, Luxemburg, Paris

Liten tågluff runt i Benelux

Liten tågluff runt i Benelux

30 juli 2012 - 12 augusti 2012

Start i Amsterdam och sen vidare mot Rotterdam, Bryssel, Luxemburg, paris och sen tillbaka till Amsterdam

Holidays and job hunting in Benelux

Holidays and job hunting in Benelux

27 april 2012 - 11 maj 2012

I'm heading out again. This time the destination is Benelux. My first stop will be in Holland where I'll meet up with some friends in Rotterdam and Amsterdam for some waffles, bikes, tulips and of course Queen's Day! My next stop will be Liège in Belgium. I'll stay a few days with some family friends to brush up my French before going to Brussels! There I'll meet up with an environmental consultant who will help me network in order to find a potential job or internship. I don't really know what's going to happen or what kind of people I will meet, but I'm very excited about this crazy opportunity! I hope you'll join me on my little train trip around Benelux! :)

Höst 2011

Höst 2011

1 september 2011 - 8 december 2011

Vi har en härligt fullbokad höst framför oss, och jag vill gärna ha er med på resan!

Eurotrip

Eurotrip

6 juli 2011 - 5 augusti 2011

Sebastian och Ninas tågluff genom Europa.

Evinco

Evinco

20 maj 2011 - 27 augusti 2011

Ute på praktik på tankfartyget Evinco.

Amsterdam och lite mer...

Amsterdam och lite mer...

2 juni 2011 - 6 juni 2011

Dags att upptäcka Nederländerna!

Vi hade i alla fall tur med vädret  2 - the sequel

isabelask
Taco En Nicole Wijkstra
Tacole
Senast aktiv - från Rotterdam, Zuid-Holland, Nederländerna
Daphne En Aart De Ruijter En De Zeeuw
zeevaarders
Corine Vleugel