Mid-Western Development Region

Running up that hill
lördag 11 november 2017 - Pokhara, Mid-Western Development Region, Nepal

Torsdagen avslutades med lite fest på hostelet. Tillsammans med några australiensare, engelskor och tyskor delades några öl, resesnack och skitsnack. Som alltid när det gäller unga män från australien, england eller staterna så är droger det föredras. På fredagen så var mitt mål att

Kakihara i From Yeti to Rama Setu
Where Eagles Dare
torsdag 9 november 2017 - Pokhara, Mid-Western Development Region, Nepal

Chitwan lämnades på onsdagsmorgonen i sällskap med nederländskan som jag träffat på hotellet. En resa påbörjades vid halv åtta och några stopp, en väldigt massa studsande i sätet så var vi framme åtta timmar senare i Pokhara (88 km bort fågelvägen). Den lokala maten kvällen innan

Kakihara i From Yeti to Rama Setu
Vandring dag 3
lördag 7 november 2015 - Namarjung, Mid-Western Development Region, Nepal

Dagens vandring bjöd på mycket tallskog och vacker utsikt. Under hela dagen har vi kunnat se snöklädda Annapurna II som är 7991 meter högt. Under dagen vandrade vi förbi Nepals största äppelfarm med 60 000 träd. Vi köpte på oss en påse och dessa äpplen satt väldigt fint efter en

Måns Andersson
mara1991 i Arvidz äventyr
Senast aktiv - från Katmandu, Central Development Region, Nepal
Pokhara
onsdag 28 oktober 2015 - Pokhara, Mid-Western Development Region, Nepal

Under resan från Indien slås man av vilken förändring som sker när man kommer till Nepal. Husen är grant målade och dekorerade. Allt är renare och bra skött. Klädseln ändrar helt på kvinnorna från sari till mera västerländsk klädsel. Kvinnor sköter olika arbetsuppgifter.

OffeB i Indien Nepal
Chitwan dag
onsdag 28 oktober 2015 - Pokhara, Mid-Western Development Region, Nepal

Nu var det en elefantritt som väntade. Vi skulle ut för att titta på pansar noshörning. Ingen noshörning såg vi. Men vi hade att par vilda elefanter som ibland sprang amok i djungeln. Förarna lyckades inte hålla dem helt under kontroll utan dom stormade fram över stock och sten. Jag satt

OffeB i Indien Nepal
Världens länsgsta MC-tur
tisdag 18 november 2014 - Jhong, Mid-Western Development Region, Nepal

Natten var kall. Iskall. Och madrassen stenhård. Men det var en mysig lodge, utan värme. Första gången jag vaknade var klockan lite i 1 på natten. Jag hade hoppats att den skulle vara mer så att vi kunde gå upp och åka vidare. Ungefär dem femtionde gången jag vaknade var det faktiskt

Upp i bergen
måndag 17 november 2014 - Lo Manthang, Mid-Western Development Region, Nepal

Vi vaknade tidigt och tog väskan och checkade ut. Ner till Olive och åt frukost och drack en riktigt god kaffe, sedan åkte vi. Planen var att komma så nära Muktinath som möjligt, en stad med två tempel inne i Annapurna. Kvällen innan hade vi googlat lite om hur vägarna dit skulle vara.

Slapp söndag i Pokhara
söndag 16 november 2014 - Pokhara, Mid-Western Development Region, Nepal

Söndagen var en lugn dag. Vi funderade på att paraglida men eftersom det var så molnigt så tänkte jag att vi lika gärna kan göra det om några dagar. Antingen är det fortfarande molnigt, eller så har det spruckit upp. Istället försökte vi åka runt sjön men hamnade på en liten väg

Mot Pokhara
lördag 15 november 2014 - Pokhara, Mid-Western Development Region, Nepal

Klockan ringde 07.30. Vi gick upp nästan direkt, packade ihop sakerna och checkade ut. Med hjälp av google maps navigator fick vi en superbra ofrivillig sightseeing av Kathmandus smågator. Vi hamnade till slut på cafét vi bestämt oss för att käka på, Northfield Cafe, det var helt okej,

Rekreation i Pokhara, Nepal
fredag 17 oktober 2014 - Pokhara, Mid-Western Development Region, Nepal

Otroligt skönt med några dagars rekreation! Efter 2 intensiva och påfrestande resdagar med tåg och lokalbussar tog vi oss över gränsen till Nepal. Det regnade (skyfall och stormvindar) i 2 dygn vilket gjorde vägarna ännu sämre och ryggorna med all packning genomvåt efter att ha packats om

From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

Arvidz äventyr

Arvidz äventyr

1 november 2015 - 16 januari 2016

Det dansbandsliknande paret Måns Arvid Ragnar och Arvid Emanuel tar sig ett par trevande danssteg i Asien.

Indien Nepal

Indien Nepal

9 oktober 2015 - 11 november 2015

Igen en Rosabussresa till mastodonten Indien och landet mellan två stora jättenationer, Nepal.

Mot Nepal

16 september 2014 - 31 mars 2015

Nepal, rhododendronvandring, 2014

Nepal, rhododendronvandring, 2014

23 mars 2014 - 9 april 2014

Min syster Eva och jag ska iväg igen! Denna gång till Nepal och en rhododendronvandring. Vi åker en organiserad resa med Världens Resor tillsammans med 16 andra personer. Denna gång ska jag testa modern teknik, en iPad! Jag hoppas kunna sköta uppdateringen när vi har kontakt med nät och el. Vi får väl se hur det går! Kram M

Hitta sig själv i Nepal.

Hitta sig själv i Nepal.

10 mars 2014 - 5 april 2014

Vandring i Himalaya och lite runtresande i Nepal.

Nepal

Nepal

19 november 2013 - 21 december 2013

Åter i Nepal

Åter i Nepal

2 oktober 2013 - 27 oktober 2013

Jag ska åter resa till Nepal. Även denna gång tillsammans med kollegan PG Öhrn och nu även barnmorskan Lena Bäckdahl. Vi ska besöka Anandabans leprasjukhus, Kathmandu, Tansen Mission Hospital, Pokhara, där vi hälsar på missionärer som vi understöder, göra en 4-dagars trekking och sedan åter Kathmandu. Nepal har funnits kvar i mitt hjärta de senaste 2 åren och jag åker med glädje tillbaka.

Asien och Sydamerika

Asien och Sydamerika