Lo Manthang

Upp i bergen
måndag 17 november 2014 - Lo Manthang, Mid-Western Development Region, Nepal

Vi vaknade tidigt och tog väskan och checkade ut. Ner till Olive och åt frukost och drack en riktigt god kaffe, sedan åkte vi. Planen var att komma så nära Muktinath som möjligt, en stad med två tempel inne i Annapurna. Kvällen innan hade vi googlat lite om hur vägarna dit skulle vara.

Fabian Mossberg
filt i Mot Nepal
Dag 5 - Larjung / Kokhethanti / Lete / Ghasa

På vägen mellan Larjung och Kokhethanti mötte vi en Indisk helig man som besöker olika tempel. Han pratade bra engelska som vi hade sällskap i några timmar. Vi bjöd honom på te i Kokhethanti. Under den här delen såg vi många vackra vyer. När vi skulle ha lunch tog det 2 timmar innan vi

Dag 4 - Jomsom / Marpha / Larjung

Första delen av vandringen gick till Marpha på 6 km. Sen gick vi vidare mot Tukutche där vi åt lunch. Vi hann precis dit innan det började att regna. Det fortsatte att regna hela vägen till Larjung. På den norra delen av trekkingen har vi inte mött många turister. I Larjung gick vi runt i

Dag 1 - Phokara / Jomsom / Kagbeni

Vi tog flyget tillsammans med vår guide Dal, från Phokara till Jomsom 06:00.Dom små propellerplanen för 12 personer flyger bara på morgonen och förmiddagen för senare blir det för blåsigt. Flygresan tog 45 minuter med fin utsikt över bergen. Jomsom ligger på 2.713 m över havet. Vi gick

Mot Nepal

Mot Nepal

13 november 2014 - 23 november 2014

Nepal och Indien

Nepal och Indien

21 mars 2012 - 13 april 2012

Det blir 2 veckor i Nepal med vandring på Jomsom leden, en del av Anapurna. Sen flyger vi till Indien och Goa för avkoppling och sol

Senaste aktivitet
Senaste svar