Nicaragua

Playan...
måndag 8 januari 2018 - Granada, Nicaragua

Fredagen den 5/1 Vi åker till en Masaya marknad lite längre bort där dom säljer massa olika saker så jag och David köper faktiskt var sin hängmatta, riktigt nöjd med den. Sedan åker vi vidare till en krater sjö som heter Lago de Apoyo. Vattnet var varmt det var mysigt att ligga i

Idamarta
IdaMarta i Familjen Kaos On Trip
Senast aktiv - från Quepos, Puntarenas, Costa Rica
Vi har bytt land...
torsdag 4 januari 2018 - Granada, Nicaragua

20181!!!!Måndagen den 1/1Idag var vi trötta så det blev en hemmadag med youtube och efter lunch så tog vi en promenad och åt glass för att sedan gå hem och fortsätta slappa.Tisdagen den 2/1Vi fick gå upp tidigt för att hinna med att ta en taxibåt till grannbyn West Bay för att återigen

Idamarta
IdaMarta i Familjen Kaos On Trip
Senast aktiv - från Quepos, Puntarenas, Costa Rica
Nica

Vi passade på att dyka ytterligare fyra dyk innan vi lämnade Utila för denna gång. Dykcentret vi dök med var rätt awesome och vi hann träffa en hel del roliga människor (bland annat en dansk herre på runt 50 år som skulle spendera de kommande två åren på resande fot, bland annat skulle

Mikael Söderberg
MikalS i The here we go again TOUR
Senast aktiv - från Sörby, Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Guppig båtfärd
fredag 10 november 2017 - Unnamed Road, El Llano, Managua, Nicaragua

Idag har vi ankrat upp utanför San Jose del Sur och beslutat oss för att ta "tenderbåten" in till land. Lite problem för båtarna att lägga till vid fartyget så det tog lite tid att komma ombord och in i land. Liten trevlig by, mycket kommers, köpa, köpa! vill dom att vi ska, men "som

Vi hade iaf wifi
måndag 3 juli 2017 - Ciudad Darío, Matagalpa, Nicaragua

Trots tröttheten var det ingen vidare kvalitet på sömnen, många ljud trängde igenom öronpropparna, tuppen på bakgården, den mekaniska verkstaden i grannhuset, trafiken på gatan o.s.v.Egentligen skulle vi inte sovit hos Ansa, utan på hotellet, men då mannen som skulle jobbat kväll hade

i98frieg i Nicavaca med lite NYC
Första intrycken
söndag 2 juli 2017 - Ciudad Darío, Matagalpa, Nicaragua

Etapp 4: Houston - Managua, flygFlygresan gick bra även om jag var ordentligt trött. Lite komiskt att jag fick sällskap på min rad av två andra skandinaver, ett danskt par. Vi pratade lite grann med varandra, men eftersom både de och jag hade rest sedan tidigt på morgonen så försökte vi

i98frieg i Nicavaca med lite NYC
Granada
tisdag 14 februari 2017 - Granada, Nicaragua

Hejhej.Vi har haft några lunga dagar (men ändå gjort så mycket) i granada.Första dagen fick vi ta lite planeringstid. Ni vet allt tråkigt försöka boka hostel, mejla om dyk i panama, kolla upp saker... tog en lätt (superduper varm) promenad till "tica busstation" för att boka vår biljett

Lava 🌋😲
fredag 10 februari 2017 - Masaya, Masaya, Nicaragua

Igår tog vi oss från vår lilla vulkan ö till fastlandet och staden Granada! Kom till ett mysigt hostel med pool o palmer och hängmattor! De "uppgraderade" oss till ett rum med bara fyra sängar eftersom vi var tre stycken och skulle vara här så pass länge.... men nä, vi fick ju såklart

Ometepe!
torsdag 9 februari 2017 - Ometepe, Rivas, Nicaragua

6/2idag hyrde vi två stycken fyrhjulingar för att ta oss på en liten upptäcksfärd mot andra sidan av den högsta vulkanen conception! Tog ett tag att ta sig hela vägen och var ganska blåsigt. Det enda som är lite krabbigt men o köra här är att deras farthinder är väldigt höga och

Senast aktiv - från Panama City, Panama
Triple trouble on three day bus tour
måndag 6 februari 2017 - Moyogalpa, Rivas, Nicaragua

Hejhopp jag tror nästan ingen har missat vår händelserika resa från Caye caulker till ometepe i Nicaragua men här kommer vår historia!Vi började med att åka färjan till fastlandet i Belize och tog en taxi direkt till busstationen för att kolla enklaste vägen (hade fått så många olika

Familjen Kaos On Trip

30 november 2017 - 10 februari 2018

Hola! Jag ska åka med min familj på resa. Vi ska åka till Kalifornien, Honduras, Costa Rica och New York.

Panamakanalen

30 oktober 2017 - 20 november 2017

Denna gång åker vi till USA, stannar ett par dagar i Los Angeles innan vi går på Norwegian Sun som kommer att ta oss längt Amerikas västkust genom Panamakanalen och sedan upp till Miami. Efter ett par dagar i Fort Lauderdale åker vi hemåt.

The here we go again TOUR

3 augusti 2017 - 22 december 2017

Nicavaca med lite NYC

2 juli 2017 - 14 juli 2017

Nicaragua och New York City - resan är nästan helt oplanerad förutom Ansas bröllop

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

Central America Journey

13 oktober 2015 - 25 november 2015

Äventyrsresa Mexico-Costa Rica. 32 dagars tur med G Adventures. Surf 8 dgr i Santa Teresa.

Centralamerika!

15 januari 2015 - 20 februari 2015

Reslusten går inte att dämpa! Nicaragua, Costa Rica, Belize och Guatemala. Vamos!

This is the end of the beginning

29 oktober 2014 - 30 maj 2015

You can't get to one place without going to another place.

Do you know the way to San José?

8 september 2014 - 19 december 2014

Två riktiga tangopartners-in-crime packar ryggsäckarna på nytt och far till kontinenten de drömt om under alla pluggår: América! Detta är belöningen efter fem år av flitigt (?) studerande och ett år fullmatat av hjärntrötthet på våra respektive PTP-tjänster. På schemat: natur & kultur, strandhäng, vandring, kanske en och annan kittlande aktivitet (surfing, rafting..?), god mat, gott vin och dans dans dans! Färden går genom Nicaragua, Costa Rica, Panama, Colombia och Argentina. På vägen hoppas vi sammanstråla med några goda vänner på olika håll. Det är väl ungefär det som är bestämt....bladet är oskrivet, vi ses till jul!

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

30 augusti 2014 - 11 januari 2015

Woop woop, tar oss från Mexiko till Colombia med allt vad det innebär (tequila, dykning, guacamole, surf, salsa, partey, äventyr). Flyger sedan till Hawaii, Fiji (där vi möter upp Christofer) och avslutar med Nya Zeeland där även Jerra möter upp oss. Sämre kan man ha det!