Ciudad Darío

Vi hade iaf wifi
måndag 3 juli 2017 - Ciudad Darío, Matagalpa, Nicaragua

Trots tröttheten var det ingen vidare kvalitet på sömnen, många ljud trängde igenom öronpropparna, tuppen på bakgården, den mekaniska verkstaden i grannhuset, trafiken på gatan o.s.v.Egentligen skulle vi inte sovit hos Ansa, utan på hotellet, men då mannen som skulle jobbat kväll hade

i98frieg i Nicavaca med lite NYC
Första intrycken
söndag 2 juli 2017 - Ciudad Darío, Matagalpa, Nicaragua

Etapp 4: Houston - Managua, flygFlygresan gick bra även om jag var ordentligt trött. Lite komiskt att jag fick sällskap på min rad av två andra skandinaver, ett danskt par. Vi pratade lite grann med varandra, men eftersom både de och jag hade rest sedan tidigt på morgonen så försökte vi

i98frieg i Nicavaca med lite NYC
Sébaco, Ciudad Dario
fredag 25 februari 2011 - Ciudad Darío, Matagalpa, Nicaragua

Hola! Gårdagen började med ett varmt välkomnande av La Vida. Det bestod av musik, dans, tacktal, inbjudan till annan skola, presenter och arbete med barnen. Det blev en känslochock för oss och en upplevelse vi sent kommer glömma. De har jobbat på detta länge och vi uppskattade de

Nicavaca med lite NYC

Nicavaca med lite NYC

2 juli 2017 - 14 juli 2017

Nicaragua och New York City - resan är nästan helt oplanerad förutom Ansas bröllop

Gullmarsskolan till Nicaragua 2011

Gullmarsskolan till Nicaragua 2011

20 februari 2011 - 5 mars 2011

Vi börjar få resfeber nu, imorgon bär det av till Nicaragua! Maria, Monica, Lovisa, Sara och Marcus.

i98frieg