Región Autónoma del Atlántico Sur

Nica

Vi passade på att dyka ytterligare fyra dyk innan vi lämnade Utila för denna gång. Dykcentret vi dök med var rätt awesome och vi hann träffa en hel del roliga människor (bland annat en dansk herre på runt 50 år som skulle spendera de kommande två åren på resande fot, bland annat skulle

mikals
MikalS i The here we go again TOUR
Senast aktiv - från Sörby, Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Tainted hearts heal with time

[i][b]”…Inatt finns ingen väg tillbaks…[/b][/i] Det gick en ung man utmed vägen från Hotel Best View i Corn Islands mot det ställe där han dricker sitt morgonkaffe. Det rann tårar ner för hans kinder. Han hade drömt drömmar om sin mamma, sin bror, sin far och många andra som

Åtta dagar i paradiset!

En vecka i paradiset har förlöpt. Efter vår mardrömsresa hit var det ändå värt mördan. Little Corn Island är en liten ö, en bra bit från Nicaraguas kust. Det enda man ser är Big Corn Island. På denna ön finns inga bilar, försäljare eller skit&skräp-stånd. Dock finns det inte det

Kanske den värsta resan jag någonsin gjort, 56 h dörr till dörr!

Som en ny människa! Äntligen fått sova i över tio timmar första gången på tre dygn. Resan mellan Isla Ometepe och Little Corn Island tog över 56 timmar. Onsdags morgonen checkade vi ut oss från vårt hostel på Isla Ometepe, glada och ovetande började vi vår resa. Klockan två nådde

Aldrig igen!!!

Resan till corn Jag sitter just nu på ett trä golv på ett litet fraktfartyg som skall kalla sig "Island express", har maskinrummet som ryggstöd som utsänder en väldigt massa värme. Knör bland väskor och människor, och nu kmr de även upp lite vatten under ribborna jag sitter

Nicaraguabilder - återfunna

Fotona ar aterfunna :) sa har kommer ett bildinlagg. Idag ar jag i Bluefields vid den karibiska kusten och vantar pa att ta en bat till Corn Islands imorgon. Imorgon ar det regionala val i hela Nicaragua och 12 timmar innan valdagen ar det forbjudet att salja alkohol. Vilket tydligen innebar att

Sandra Silis
SandraS78 i Mexico-Peru
Senast aktiv - från Bocas del Toro, Panama
Sista veckan i Paradiset

Halla! Japp jag veet. Jag ar fortfarande pa on, men det har ar paradiset sa varfor ska jag aka nagon annanstans?? (: Ar inne pa sista veckan, galet va fort tiden har gatt. Jag beslutade att stanna har sista veckan. Ar svart att beskriva hur fint det ar har, men hoppas kunna visa er bilder sen.

Strandad

Halloy ! Forsokte boka ett flyg igar tillbaka till Managua pa tisdag men det fanns inga flyg forren den 10 april! Sa kommer inte ifran on, lite synd da jag hade planerat att aka med ett tyskt par till Isla Ometepe (Vulkanon i Nicaragua-sjon). Nu blir det till att aka direkt till Costa Rica sa fort

Little Corn Islands

Hej Hopp! Ar pa Little Corn Island och lever livet. En dag bestar ungefar av att jobba pa brannan, sola och ata gott. Idag har vi snorklat med Nurse sharks, sting rays, eagle rays, lobster och en massa andra fiskar. Hajarna var bara en halvmeter ifran. Superfrant! Vi akte till ett stalle dar det

Resumen – Corn Island

Tillbaka på Wisteria Lane igen! Där har också Mats från Sverige till min glädje dykt upp och flyttat in i huset. Han har lite möten och annat fix i landet och ska stanna ca två veckor. Vi har hunnit prata en hel del, dricka rom, träna olika övningar på klinkergolvet (där han bräckte mig

Niklas Sandell

3 augusti 2017 - 22 december 2017

This is the end of the beginning

This is the end of the beginning

29 oktober 2014 - 30 maj 2015

You can't get to one place without going to another place.

Amanda på resandefot efter sig själv i Latin Amerika

Amanda på resandefot efter sig själv i Latin Amerika

28 november 2012 - 1 maj 2013

Hanna,Amanda&Sandra ute i stora vida världen!

Hanna,Amanda&Sandra ute i stora vida världen!

28 november 2012 - 30 mars 2013

Jag, Amanda & Sandra har fyra månader på att ta oss igenom 7 länder! klarar vi det? Ja det tror jag verkligen! Jag är så fylld av förhoppningar inför denna resan! Så mycket att lära sig om andra om sig själv. Det kommer definitivt bli en resa jag aldrig någonsin kommer att glömma! Minnen för livet <3

Mexico-Peru

18 januari 2012 - 26 april 2012

Nicaragua

Nicaragua

18 oktober 2011 - 16 december 2011

Voluntärpraktik hos kollegor i ett land långt borta, en massa spanska och antagligen två riktigt roliga månader!!! Hasta luego...

Occidente

Occidente

20 maj 2011 - 18 juni 2011

Syd- och Centralamerika

Syd- och Centralamerika

6 maj 2011 - 26 augusti 2011

Den 6e maj lämnar vi Sverige för att ta oss genom nordvästra Sydamerika till södra Centralamerika. Vi landar i La Paz, Bolivia och tar oss via Peru, Ecuador, Costa Rica och Nicaragua till Honduras.

Amerikatt

Amerikatt