Bluefields

Nicaraguabilder - återfunna

Fotona ar aterfunna :) sa har kommer ett bildinlagg. Idag ar jag i Bluefields vid den karibiska kusten och vantar pa att ta en bat till Corn Islands imorgon. Imorgon ar det regionala val i hela Nicaragua och 12 timmar innan valdagen ar det forbjudet att salja alkohol. Vilket tydligen innebar att

Sandra Silis
SandraS78 i Mexico-Peru
Senast aktiv - från Bocas del Toro, Panama
respect sistren

Hola! Okej, sa vi lyckades gora en dros med granskorsningar och ar nu i Nicaragua. Vi har halsat pa kompisar till Veras foraldrar i Managua vilket betydde lite surrogatforaldra karlek, kvibillecheddar, kaviar, mojlighet att spola i toaletten och gossip girl box. Vi halsade pa i svenska skolan dar

Reggiemusikens land

Reggiemusiken pumpar ut från varenda hus i den lilla staden Pearl Lagon. En liten bortglömd pärla i Nicaragua, lite norr om den lite mer kända staden Bluefield. Här är det engelska och miskito som gäller…så tyvärr tränar jag mig inte så mycket i spanskan just nu. Men hjärnan behöver

Margita Bostrom
margita i Sol,strand o språk
Senast aktiv - från Koufonisia, Grekland
En dryg vecka pa Little Corn Island-Nicaragua

Oj, oj..att att ta sig ut till denna lilla, oexploaterade parla ar ett AVENTYR. Fran Managua far man ta ett LITET inrikesplan, 12-sitsigt (jag har alltid sagt-ALDRIG ett litet inrikesplan-e LITE flygradd), en 1,5 timmars fard till Big Corn island. Darifran aker man bat i en halvtimme ut till

Paradiset pa jorden!

Hej igen! Nu har snart en vecka gatt sedan vi sist hade kontakt med omvarlden. Vi har som tidigare namt forflyttat oss till Corn Islands, via flyg. Flyget var ett litet propellerplan, vilket var det minsta flygplan nagon av oss tidigare flugit. Flygturen, framfor allt inflygning, var en upplevelse

Jag missade julafton men fick iaf ett luciatag.

Till en borjan maste vi nu be om ursakt for den otroligt daliga uppdateringen. Men internetcafeer vaxer inte pa trad har och datorerna ar inte av den basta kvaliten. Men ta nu fram snacksen och luta er tillbaka i soffan. Sa har har vi spenderat dessa gangna veckor. Vi tar an dar vi slutade sist,

Julia Larsson
juliala i above us only sky!!
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Vid varldens ande!

Ja, det kanns som det. Som att vi ar vid varldens andra. Utanfor ligger bara havet och det enda man kan forsatta resanda till, ar tillbaka. Oarna i fjarran ser ut som de flyter en meter ovanfor vattnet eller ar det sa att det ar dar vattnet forsar over kanten? Vi akte till ett samhalle med en

Et Phone Home Et Phone Home
ETPhoneHome i NicaPhoneHome
Senast aktiv - från La Graciela, Diriomo, Granada, Nicaragua
Broloppet i Rama

Yrvakna tryckte vi in oss i en microbus med tjugo andra vanner. Eftersom all trodde resan skulle ta 12 timmar borjade vi kl 5 pa morgonen. Som tur var tog resan bara 5,5 timme och vi vecklade ut vara kroppar och klader och sag pa brundmarchen. I spets, brodyr, sloja och tiara promenerade hon med

Et Phone Home Et Phone Home
ETPhoneHome i NicaPhoneHome
Senast aktiv - från La Graciela, Diriomo, Granada, Nicaragua
"Welcome to the paradise"

heeej! Nu har vi lamnat ett stad som heter Masaya, som jag tyckte var en jattetrevlig liten stad :) Alla stadar man har kommit till tycker jag har varit valdigt lugna pa ett bra satt, iallfall det man ser pa ytan. Alla sitter utanfor sina hus och gungar pa sin gungstol, ingen stress, vilket jag

Lungt

Några dagar till har gått på ön... Jag har inte gjort så mycket alls faktiskt, mest slöat i hängmatta vid stranden. Dock har jag rört på mig lite. Jag har vandrat runt längs kusten på ön och njutit av naturen. Finns en del fina stränder med palmer som växer i stort sett ända ner till

Per-Erik Eriksson

Lata dagar i Washington o Costa Rica byts sen mot studier i Nicaragua

San Jose. Costa rica!

San Jose. Costa rica!

6 januari 2010 - 31 mars 2010

Nu Är vi i huvudstaden San Jose, i Costa rica =)

ecuador-new york

ecuador-new york

4 januari 2010 - 1 maj 2010

Vera, Beata och jag ska på fyra månader ta oss mellan ecuador och usa, med en detur till peru. kand det gå? kommer vi att bli sålda som slavar? gifta oss med urindianer? göra en rapskiva med snoop dogg? only time will tell.

Centralamerika 2009

Centralamerika 2009

14 december 2009 - 16 januari 2010

5 veckor i centralamerika, jul o nyår 09/10

Den Stora Resan

Den Stora Resan

28 november 2009 - 29 januari 2010

20 years cinse i left the country. -Nicaragua- It is time that I return to all the sweetness of it; the sunn, the fauna, the oceans (yes ther´s 2) and take some time to understand my heritage. So, with a captens suit, bearback, and the swet of my back i leave Sweeden to explore some of that that i lost a while ago. And yes, the Rum to ofcourse ;) Dont worrie Mattias, I´ll remmember to train well and make good times on the track as well;) I´miss you all dearly but I hope that youll still be here while I take the tripp of my life to discover a little more about my self and see long lost family. To all my family here... (No One Left behind No One missing) please, dont forget to whrite a little and keep in mind that I´ll miss you. The very best to all of you! Capt. Barba Negra

above us only sky!!

above us only sky!!

11 november 2009 - 26 mars 2010

Nu ska Julia ut och resa i vida världen. Första månaden spenderar Jag, Ida och Freja i Australien med sol och dykning. Sedan åker vi till Nya Zeeland för adrenalin och äventyr. Sen - centralamerika! Nu är det nära....

¡Sí podemos!

¡Sí podemos!

27 augusti 2009 - 23 december 2009

Minor field study i Nicaragua.

Jorden runt på 4 månader!

Jorden runt på 4 månader!

27 december 2009 - 28 april 2010

Resrutt på egen hand: Jordanien, Israel, Indien, Thailand, Kambodja, Kina, USA (LA-Las vegas-Florida), Mexico, Jamaica, Haiti, Belize, Honduras, Nicaragua, Guatemala, El Salvador, Costa Rica och Panama. Fran Mexiko flyger vi till Florida dar vi tar en roadtrip me hyrbil. Hela resan avslutas med en lyxkryssvecka i Karibien.

NicaPhoneHome

NicaPhoneHome

1 september 2009 - 30 augusti 2010

På sjunde året vilar vi.

Senaste aktivitet
Senaste svar