Nigeria expressen
torsdag 19 januari 2012 - Abeokuta, Ogun, Nigeria

Vi lyckades ta oss över gränsen utan större problem, det tog bara 2 timmar mot ca 5 timmar senast dom korsade gränsen där:) Väl i Nigeria åkte vi till Afi mountain, ett drillapor-reservat där dom försöker skydda och bygga upp nya familjer och sedemera placera ut grupper igen eftersom

Jens Nilsson
Lilla Vargen i Västra Afrika
Senast aktiv - från Narviks kommun, Nordland fylke, Norge
27 juni
måndag 27 juni 2011 - Lagos, Nigeria

Äntligen är alla våra papper klara och grabben har fått sitt pass. Imorgon åker Anders till Abuja, och på onsdag åker vi med stor glädje men även med sorg hem till Sverige igen.

23 juni
torsdag 23 juni 2011 - Lagos, Nigeria

Idag har vi äntligen varit vid passkontoret. Det var en pärs tuffare än både socialministeriet och domstolen tillsammans. Men nu är killen fotograferad och pappren ifyllda så går allt som det ska får vi passet på måndag, på tisdag drar Anders till Abuja, och på onsdag åker vi HEM!

Onsdag 22 juni
onsdag 22 juni 2011 - Lagos, Nigeria

Hej alla vänner tiden går och det var lännge sedan vi skrev något, men det händer inte så mycket här nere. Vi gör kortare utflykter, och väntar varje dag på att våra papper ska bli klara. Vi har nu väntat två veckor på att pappren ska kontrolleras och skrivas under hos olika

Torsdag 26 maj
torsdag 26 maj 2011 - Lagos, Nigeria

Klockan ringer kl. 5, kl. 7 beger vi oss till domstolen för att säkert ska vara fram till kl. 8. Lagom som vi ska åka har det trillat ner en elledning över gatan, men med några träpåkar fixar grabbarna det och vi kan åka vidare. Kl. 9 får vi komma in till domaren, vi var inställda på

Fredagen 20 maj-Onsdag 25 maj
onsdag 25 maj 2011 - Lagos, Nigeria

Dagarna går och Theodor blir bättre. Helgen avslutades med att köpa hem pizza som vi är vana att göra på söndagarna. På måndagen var vi en sista gång hos doktorn och hon konstaterar att nu är Theodor frisk. Nu kan han vara både högt och lågt igen. Det firade vi med att åka och bada

Torsdag 19 maj
torsdag 19 maj 2011 - Lagos, Nigeria

Idag har Theodor varit tillbaka hos doktorn och fått mer medicin, läkaren konstaterar att det definitivt går åt rätt håll. Dagen går och på kvällen ska Theodor bada och vad händer, jo handen med kanylen hamnar i badvattnet. Med två halvhispiga föräldrar som tycker att de senaste dygnen

10-18 maj
torsdag 19 maj 2011 - Lagos, Nigeria

Dagarna går och vi tar det lugnt och gör lite småutflykter. Vi har fått reda på att vi ska upp i domstolen nästa torsdag, det känns skönt. På söndagen fick Theodor feber, och framåt kvällen steg den så vi fick uppsöka läkare. Han fick 3 olika mediciner och sedan fick vi åka hem. På

7-9 maj
lördag 7 maj 2011 - Lagos, Nigeria

Lördag 7 maj Idag kl. 8.30 beger vi oss till barnhemmets kontor, och efter någon timmes väntan kommer han då äntligen tillsammans med sin nanny. Det blir fotografering och ett ganska rörande avsked, och vi får så äntligen bege oss hem igen nu med en familjemedlem till. Allt går

Fredag 6 maj
fredag 6 maj 2011 - Lagos, Nigeria

Idag är den stora dagen, vi går upp tidigt för att vara färdig till kl.9, klockan blir 10 och vi väntar och väntar men tänk inget är som väntans tider kl. 13 dyker en klan upp på 5 kvinnor och en man. De går husesyn och konstaterar att allt ser mycket bra ut hos båda familjerna. De

Västra Afrika

Västra Afrika

4 januari 2012 - 11 februari 2012

Tillslut släppte spärren... Har funderat på att åka till Afrika i många år nu men aldrig riktigt kommit till skott men nu äntligen är jag på väg. Det kommer bli en för min del annourlunda resa, dels för att jag som sagt inte varit i afrika innan, samt att jag denna gången åker organiserat, dvs jag kommer åka själv dit men ansluter en bussresa som kommer ta mej från Kamerun via Nigeria, Benin och Togo för att avsluta i Ghana. Vill ni läsa mer detaljer om resan och se reserutten gå in på www.intrepidtravel.com och ange Africa, Cameroon och Western Beaches & Jungles (westbound) i fälten för trip search.

30 april 2011 - 30 juni 2011

Vietnam 2010-2011

Vietnam 2010-2011

11 december 2010 - 3 januari 2011

Tre veckor i Vietnam.

Femte gången Nigeria

Femte gången Nigeria

11 november 2010 - 19 november 2010

Än en gång gör jag ett gästspel på den Afrikanska kontinenten för att ta lite kompletterande prover för UNEP och vår undersökning här.

Nigeria för fjärde gången

Nigeria för fjärde gången

17 augusti 2010 - 4 september 2010

Förhoppningsvis sista resan till Nigeria på ett tag. Eftersom min professor trillade av en stege och bröt benet på otrevligt många ställen, och således inte är speciellt mobil, blev det en resa till för mig ner till Afrika. Vi har dock flyttat från det tråkiga hotellet och bor på ett större område som vi i varje fall kan röra oss lite fritt runt om på. Får se om det hjälper. Det blir i varje fall nästan tre veckor, vilket jag hoppas ska räcka för att slutföra vår provtagning.

Nigeriaresa

Nigeriaresa

16 juli 2010 - 3 augusti 2010

Åker till Nigeria för att hälsa på min käre John! Första gången i Afrika, ooo vad spännande!!

Nigeria - tredje gången gillt

Nigeria - tredje gången gillt

21 juni 2010 - 2 juli 2010

Tredje gången man ska ner till Nigeria igen. Denna gång ska alla detaljer för att börja ta prover vara på plats, hoppas jag.

Volontär i Uganda

Volontär i Uganda

31 augusti 2010 - 31 oktober 2010

Under september och Oktober 2010 så ska jag arbeta som volontär i Uganda, Afrika. Jag ska arbeta med hemlösa barn och även arbeta som engelskalärare på skolan som är på barnhemmet. Ett nytt äventyr som kommer ge mig mer erfarenhet och troligen en ny synvinkel på välden :)

Nigeria än en gång

Nigeria än en gång

9 maj 2010 - 22 maj 2010

Ännu en tur med jobbet ner till Nigeria.

Jobbresa till Nigeria

Jobbresa till Nigeria

12 april 2010 - 30 april 2010

Ska iväg och ta miljöprover på Nigerdeltat med min handledare på jobb och för UNEP, United Nations Environmental Programme. Ska bli mycket intressant och jag försöker förbereda mig mentalt för den kulturchock jag kommer att få. Tror inte att det kommer att lyckas något vidare.

Joy
Mouka