Lagos

The Great Baba Owolo is here, Real spell love caster, Make money today Call Baba on +2348113388133
tisdag 16 april 2019 - Lagos, Nigeria

God create leafs and root to help our self.Baba as help many people and they come back to thank baba for the work.he has done.If You Need Any Spiritual Help On Any of These: call baba Owolo on 08113388133# Business Boom, # Recover lost glory# Bad Dream # Promise And Fail# Epilepsy# spiritual

27 juni
måndag 27 juni 2011 - Lagos, Nigeria

Äntligen är alla våra papper klara och grabben har fått sitt pass. Imorgon åker Anders till Abuja, och på onsdag åker vi med stor glädje men även med sorg hem till Sverige igen.

23 juni
torsdag 23 juni 2011 - Lagos, Nigeria

Idag har vi äntligen varit vid passkontoret. Det var en pärs tuffare än både socialministeriet och domstolen tillsammans. Men nu är killen fotograferad och pappren ifyllda så går allt som det ska får vi passet på måndag, på tisdag drar Anders till Abuja, och på onsdag åker vi HEM!

Onsdag 22 juni
onsdag 22 juni 2011 - Lagos, Nigeria

Hej alla vänner tiden går och det var lännge sedan vi skrev något, men det händer inte så mycket här nere. Vi gör kortare utflykter, och väntar varje dag på att våra papper ska bli klara. Vi har nu väntat två veckor på att pappren ska kontrolleras och skrivas under hos olika

Torsdag 26 maj
torsdag 26 maj 2011 - Lagos, Nigeria

Klockan ringer kl. 5, kl. 7 beger vi oss till domstolen för att säkert ska vara fram till kl. 8. Lagom som vi ska åka har det trillat ner en elledning över gatan, men med några träpåkar fixar grabbarna det och vi kan åka vidare. Kl. 9 får vi komma in till domaren, vi var inställda på

Fredagen 20 maj-Onsdag 25 maj
onsdag 25 maj 2011 - Lagos, Nigeria

Dagarna går och Theodor blir bättre. Helgen avslutades med att köpa hem pizza som vi är vana att göra på söndagarna. På måndagen var vi en sista gång hos doktorn och hon konstaterar att nu är Theodor frisk. Nu kan han vara både högt och lågt igen. Det firade vi med att åka och bada

Torsdag 19 maj
torsdag 19 maj 2011 - Lagos, Nigeria

Idag har Theodor varit tillbaka hos doktorn och fått mer medicin, läkaren konstaterar att det definitivt går åt rätt håll. Dagen går och på kvällen ska Theodor bada och vad händer, jo handen med kanylen hamnar i badvattnet. Med två halvhispiga föräldrar som tycker att de senaste dygnen

10-18 maj
torsdag 19 maj 2011 - Lagos, Nigeria

Dagarna går och vi tar det lugnt och gör lite småutflykter. Vi har fått reda på att vi ska upp i domstolen nästa torsdag, det känns skönt. På söndagen fick Theodor feber, och framåt kvällen steg den så vi fick uppsöka läkare. Han fick 3 olika mediciner och sedan fick vi åka hem. På

7-9 maj
lördag 7 maj 2011 - Lagos, Nigeria

Lördag 7 maj Idag kl. 8.30 beger vi oss till barnhemmets kontor, och efter någon timmes väntan kommer han då äntligen tillsammans med sin nanny. Det blir fotografering och ett ganska rörande avsked, och vi får så äntligen bege oss hem igen nu med en familjemedlem till. Allt går

Fredag 6 maj
fredag 6 maj 2011 - Lagos, Nigeria

Idag är den stora dagen, vi går upp tidigt för att vara färdig till kl.9, klockan blir 10 och vi väntar och väntar men tänk inget är som väntans tider kl. 13 dyker en klan upp på 5 kvinnor och en man. De går husesyn och konstaterar att allt ser mycket bra ut hos båda familjerna. De

30 april 2011 - 30 juni 2011

Jobbresa till Nigeria

Jobbresa till Nigeria

12 april 2010 - 30 april 2010

Ska iväg och ta miljöprover på Nigerdeltat med min handledare på jobb och för UNEP, United Nations Environmental Programme. Ska bli mycket intressant och jag försöker förbereda mig mentalt för den kulturchock jag kommer att få. Tror inte att det kommer att lyckas något vidare.

Afrika

Afrika

14 december 2009 - 12 januari 2010

Resa till Nigeria, Senegal och Gambia.

Första resan på en "Ramform"

Första resan på en "Ramform"

12 juli 2009 - 17 augusti 2009

Ännu en resa i jobbet till Nigeria

Seismic

Seismic

6 december 2008 - 22 januari 2009

Sa ar jag tillbaka i Nigeria igen, dock i annan fattning. Samma branch men for ett storre och battre foretag =).

Afrikaland

Afrikaland

1 november 2008 - 23 november 2008

Trippen går till Afrika för att hälsa på min pojkvän som är i Nigeria på praktik.

Nigeria - second time

Nigeria - second time

7 oktober 2008 - 19 december 2008

Då över tre år har gått sen jag va i nigeria senast kände jag att det va nog, nu är det dags att åka dit igen! Hälsa på folk är det primära målet, men förhoppningsvis ska jag även hinna med att göra nått vettigt och kanske resa lite. Fortsättning följer! och skriv kommentarer så blir jag glad...

2008 - Africa Extreme - Rosa Bussarna

2008 - Africa Extreme - Rosa Bussarna

12 december 2008 - 13 januari 2009

Wojj! Bokat in mig på premiärtur med Rosa Bussarna. Togo-Angola är planerat men allt kan ju hända. Djupaste Afrika i alla fall för att fira jul och nyår!

30 april 2008 - 28 maj 2008

Nar jag halsade pa Mimmi i Singapore i februari traffade jag en kille fran Nigeria som var i Singapore i affarer. Nar han rest hem holl vi kontakten genom timmar i telefon och via mail. Nu ar jag och halsar pa honom i Nigeria under en manads tid.

Robert Wood
Robertvardy