Nordamerika

2 352 200 Bilder & 383 393 Dagböcker

Vad får vi inte missa i LA?
måndag 20 januari 2020 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Vi skall åka till LA i april och vill få tips och ideer på vad vi kan se och göra. Tips på restauranger, barer, natur upplevelser med andra ord vad får vi inte missa i LA?

Pia Hagstedt
Pia1971 i Usa LA o Dallas
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Dag 12: Dags att resa hem
måndag 6 januari 2020 - Grenada

Så var det då dags att lämna Grenada, Barbados och Karibien, i alla fall för denna gång. Vi kunde förlänga vårt rum till kl 18 och blir upphämtade kl 16 av vår representant på ön, Chermaine, så vi har nästan hela dagen på oss att bada, sola och njuta av det sista på vår semester

Sista dagarna
måndag 6 januari 2020 - Key West, Florida, USA

För det första ber jag om ursäkt för att vissa foton hamnar snett när jag lägger upp dem, jag lyckas inte vända dem rätt i telefonen så ni får vrida på huvudet!I lördags var sista dagen på stranden och vi fick till ytterligare en kajakpaddling. När vi skulle äta middag och väntade

Helena Och Johan Eriksson
JohanochHelena i Florida med Nilssons 19/20
Senast aktiv - från Islamorada, Florida, USA
Dag 11: Båtutflykt till Underwater Sculpture Park
söndag 5 januari 2020 - Saint George's, Morne Rouge, Grenada

Runt nio på morgonen blev vi upphämtade av samma chaufför som körde oss på en tur häromdagen, men idag var det istället dags för en båttur till Underwater Sculpture Park. Turen utgick från marinan i St. George's, huvudstaden på Grenada. På vägen ut fick vi se många fina båtar i

Fint mottagande...
söndag 5 januari 2020 - Dallas, Texas, USA

Jag kom fram till skeppet igår kväll vid 21 tiden efter ett par timmars väntan på all besättning som kom in på Dakars flygplats. Vi var två mini bussar full och massa packning.  Det var så roligt att komma fram till skeppet och se alla jag känner. Ett gäng från min onboarding grupp satt

Dag 10: En lugn dag
lördag 4 januari 2020 - Grenada

Idag tar vi det bara lugnt "hemmavid". Micke tog en promenad på morgonen för att handla lite lunch och se sig om i omgivningarna. Annars har vi badat lite, snorklat och solat. Vi träffade även en svensk familj som bodde i samma rumslänga som vi, Viggo och deras son på sju år lekte lite.

Islamorada
lördag 4 januari 2020 - Islamorada, Florida, USA

När det börjar mörkna på onsdagen kommer vi fram till Islamorada som ligger halvvägs ut mot Key West.Incheckning, upp på rummen för att lämna väskor innan vi skulle få i oss mat. Rummen var väldigt små, i princip bara två dubbelsängar som rymdes. Min och Lovas säng luktar inte gott

Helena Och Johan Eriksson
JohanochHelena i Florida med Nilssons 19/20
Senast aktiv - från Islamorada, Florida, USA
Dag 9: Rundtur på ön
fredag 3 januari 2020 - Grenada

Igår träffade vi en trevlig kille på stranden utanför som vi, efter lite förhandling, beslöt oss göra en rundtur på ön med. För 110 USD tog han bara oss tre på en tur om ca 3 timmar. Vi blev upphämtade på hotellet och vi körde ner mot huvudstaden St. George's, där vi sen svängde av

Dag 8: Bad och snorkling
torsdag 2 januari 2020 - Grenada

Idag tar vi det bara lugnt vid hotellet; vi badar, snorklar och solar. Vi har hittat lite fina koraller som ser ut som olika bokstäver. Vi handlade lite frukost på Food Fair tvärs över gatan från hotellet. Vi har fått lite info från vår representant Charmaine och bokat en två timmars

Alla turistattraktioner avklarade
torsdag 2 januari 2020 - New York, USA

Har vandrat runt hela manhattan, åkt sightsingbuss, teater på broadway, frihetsgudinnan, liberty island, ground zero, historisk museeum och mycket mycket mer

Anna Lickander
lickander i Weekend i Paris och New York
Senast aktiv - från Mauritius
Usa LA o Dallas

Usa LA o Dallas

14 april 2020 - 24 april 2020

Vi flyger till LA och är där i 5 dagar. 19/4 flyger vi till Dallas och besöker Eddie o Olivia.

Weekend i Paris och New York

Weekend i Paris och New York

12 januari 2016 - 21 januari 2016

Storstadsliv

Äventyr i Karibien 2019 - Barbados & Grenada

Äventyr i Karibien 2019 - Barbados & Grenada

25 december 2019 - 6 januari 2020

Denna gång tar vår Karibien-resa oss till två av våra favoritöar; Barbados och Grenada. På Barbados bor vi 5 nätter på Dover Beach Hotel i St. Lawrence Gap/Oistins-området, för att sen flyga över till grannön Grenada och tillbringa 6 nätter på Radisson Grenada Beach Resort direkt vid underbara stranden Grand Anse, känd som en av Karibiens vackraste.

Florida med Nilssons 19/20

5 december 2019 - 5 december 2019

Casinoresa till Las Vegas 2019

Casinoresa till Las Vegas 2019

7 september 2019 - 17 september 2019

Eftersom jag länge haft ett intresse för casinospel samt älskar att resa så valde jag att kombinera dessa två intressen genom en casinoresa till Las Vegas.

Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA

Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA

2 november 2019 - 2 november 2019

Nu är det äntligen dags.. Nu ska jag åka tåg tvärs genom USA. Från Los Angeles till Flagstaff (Grand Canyon) från Flagstaff till Chicago (där min syster Jennie møter upp) och sedan från Chicago till Boston. Häng med på min tur.. Det blir säkert några katastrofer och en massa skratt på vägen.

USA-CANADA-MADNESS

USA-CANADA-MADNESS

2 november 2019 - 1 mars 2020

Jag är och äventyrar i mitt favoritland. Först blir det road trip genom nationalparker med vandring, cykling, kanske lite klättring, paddla, vem vet... och sen nyår på Hawaii följt av fem-sex veckors skidåkning i världens bästa berg.

Kryssning i Karibien

Kryssning i Karibien

26 oktober 2019 - 10 november 2019

Så var det dags för höstsemester lagom när höstrusket kommer. Vi startar i Florida och tar sedan Crown Princess runt i Karibien. Vi kommer stanna till på Bahamas, Saint Thomas, Grenada, Bonaire och Aruba.

Tripp till New York 191020-191027

Tripp till New York 191020-191027