Nordamerika

2 352 011 Bilder & 383 341 Dagböcker

Dag 14 - Slutet närmar sig
söndag 15 mars 2020 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Idag är det söndag och imorgon åker vi alltså hem :( Vi har haft 2 härliga veckor iaf och hunnit med mycket. Jag har sovit mycket bättre denna natten och sängarna är riktigt sköna. Vi pratade om det och det här är nog bästa stället vi bott på denna resa med tanke på det vackra

Dag 13 - Härliga Lördag
lördag 14 mars 2020 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Hade svårt att sova då jag var orolig att nån skulle slå upp dörren eller komma in via toalettfönstret :D Alltså man får så konstiga tankar ibland, ser nog på för mycket våldsfilmer tror jag :) Iaf på så började jag tidigt igen och då som först visade Norwegian att det var fullt

Som det skulle varit
torsdag 19 mars 2020 - Miami Beach, Florida, USA

Utanför hotellfönstret flödar solen och termometern visar 22 grader. Om några timmar ska det bli 27. Så är det i Miami. Men vi tar det från början. Vårt inställda flyg (med SAS från Köpenhamn) landade precis i tid klockan 14.55 lokal tid och trots att USA stängt gränsen för alla

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Miami Beach
Senast aktiv - från Madrid, Spanien
Dag 12 - Dagen D som inte blev
fredag 13 mars 2020 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Detta kommer bli ett långt inlägg. Varit hemma nu i snart 2 veckor men har inte tagit mig tid att skriva men kände jag att det var dags innan jag helt glömmer vad som faktiskt hände. Har fått skriva om det 3 gånger då jag inte hunnit spara det jag skrivit innan resdagboken helt plötsligt

Dag 8 - San Ignacio - Belmopan - Dangriga - Hopkins
torsdag 5 mars 2020 - Hopkins, Stann Creek, Belize

Vi vaknade ganska tidigt fåglarna gjorde sitt. Käkade goefrukost och kollade in lite kollibris, efter frukost gick jag en sväng ner till den lilla sjön och kollade på fåglarna. De hade ett par vanliga ankor och ett par speciella ankor. Sen packade vi våra väskor i lugnan ro. Vi var klara

Dag 11 - Vilket antiklimax!
torsdag 12 mars 2020 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Idag har vi pratat om att åka till Miami Beach. Det verkar ha regnat väldigt mycket under natten för det var rejäla vattenpölar ute. Det var mulet och lite kyligt i luften efter regnet men efter frukost samlades vi och hämtade ut bilarna. Vi valde att åka A1A ner som är en mindre väg än

Dag 10 - Everglades och alligatorerna
onsdag 11 mars 2020 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Det händer mycket nu och har fullt upp så lite svårt att skriva dagbok men jag skriver när jag får tillfälle i ett worddokument och lägger in här när tiden ges. Foton tar längre tid att lägga in så det få väl bli när jag kommer hem kanske. Idag var det lite mulet så vi bestämde att

Dag 9 - Vilken dag!
tisdag 10 mars 2020 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Vaknade runt 7:30 och gick upp och gjorde oss iordning. På detta hotellet ingår frukost och den serveras mellan 6:00 – 9:00. Vi gick ner och där satt Lennartsson o Bempa. Vi gick och tog mat, jag tog stekt potatis och bacon, nån macka och lite juice. Det var en helt ok frukost. Strax efter vi

Dag 7 - Arnold Palmer Invitational
söndag 8 mars 2020 - Orlando, Florida, USA

Glömde ju skriva igår att när vi kom fram till hotellet i Kissimmee och parkerade så började vi plocka ur bilen och Mikael sa då. Vad har hänt här? Han pekade på sidan av bilen på passagerarsidan. Vi har inte varit emot nånstans och det är högt upp på bakskärmen. Antagligen så har

Dag 7 - San Ingacio - Tikal - San Ignacio
onsdag 4 mars 2020 - Tikal, Petén, Guatemala

Vi hade klockan än en gång ställd på tidigt! Vi hade beställt frukost så det var bara att börja mumsa på de fantastiska Croque Madame. Sen bar det iväg mot Guatemala! Vi hade en trevlig chaufför som tog oss till gränsen och hjälpte oss att stämpla ut ur Belize, sen tog en annan över

Florida/Karibien 2020

Florida/Karibien 2020

2 mars 2020 - 23 mars 2020

Vår resa som kommer vara i 11 nätter i Florida och 10 nätters kryssning till södra Karibien. Mikael o jag kommer vara själva de första 7 dagarna sedan ansluter våra vänner, Panda, Bempa, Ulf, Madde, Håkan och Per. De bokade sin resa redan i maj förra året och vi kastade oss med dem i september men utökade 1 extravecka där vi kommer resa runt själva och bl.a spela golf.

Route 66

Route 66

14 juli 2016 - 14 juli 2016

En färd på "motherroad" från Chicago till Santa Monica pier i Los Angeles

Viva la Mexico

Viva la Mexico

29 februari 2020 - 15 mars 2020

Denna gång till Mexico vi far Det är något vi kommer minnas i alla våra dar. Playa del carmen och Holbox Med flera Hoppas vi slipper corona inhalera

Snorkel the Belizean Pyramids? Come hither SharkAWhaleO!

Snorkel the Belizean Pyramids? Come hither SharkAWhaleO!

27 februari 2020 - 14 mars 2020

En resa med mycket snorkling och förhoppningsvis mycket coola fiskar. Lite djungel tid får vi också samt lite bestigning av Maya pyramider.

Usa LA o Dallas

Usa LA o Dallas

14 april 2020 - 24 april 2020

Vi flyger till LA och är där i 5 dagar. 19/4 flyger vi till Dallas och besöker Eddie o Olivia.

Costa Rica med familj och vänner

Costa Rica med familj och vänner

7 februari 2020 - 29 februari 2020

7 förväntansfulla resenärer denna gången. För 3:e gången får vi möjlighet att åka till detta underbara land som man inte kan få tillräckligt av. Vi ska dela denna resa med familj och vänner och det ska bli så fantastiskt.

Weekend i Paris och New York

Weekend i Paris och New York

12 januari 2016 - 21 januari 2016

Storstadsliv

Äventyr i Karibien 2019 - Barbados & Grenada

Äventyr i Karibien 2019 - Barbados & Grenada

25 december 2019 - 6 januari 2020

Denna gång tar vår Karibien-resa oss till två av våra favoritöar; Barbados och Grenada. På Barbados bor vi 5 nätter på Dover Beach Hotel i St. Lawrence Gap/Oistins-området, för att sen flyga över till grannön Grenada och tillbringa 6 nätter på Radisson Grenada Beach Resort direkt vid underbara stranden Grand Anse, känd som en av Karibiens vackraste.

Florida med Nilssons 19/20

Florida med Nilssons 19/20