Norfolk Island

Fog on the airstrip = 1 extra dag!
söndag 11 mars 2007 - Kingston, Norfolk Island

Vi har fått en extra dag här på ön eftersom det imorse var varning för åska, dimma på landningsbanan, regn, rusk, vind... Allmänt skitväder så att planet inte kunde komma in till ön från Auckland. Detta gjorde inte oss ett dugg, eftersom vi då får bo&äta gratis (hehe) och göra de

Etapp 3 på G: Aotearoa!
fredag 9 mars 2007 - Kingston, Norfolk Island

På söndag åker vi ifrån Norfolk Island. Blir sorgligt att lämna mormor och morfar Summerscales men skönt ändå att lämna ön. Fast det har varit bra med en paus, nu är vi mer än någonsin sugna pa Nya Zeeland!! Norfolk har varit en väldigt söt liten ö att besöka, har varit skönt med

Stundande Helg
torsdag 1 mars 2007 - Kingston, Norfolk Island

Nu har vi varit har pa on i 3 veckor, one week to go. Obo-livet borjar bli en aning langsamt, man gor inte manga knop pa en dag, Emma har dock hunnit aldrats under den har tiden och har nu passerat 20-strecket. Vi har aven... ... Atit svenska semlor MUMS! ... Malat klart Araluen. ... Kollat pa

Ett rofyllt paradis
fredag 23 februari 2007 - Kingston, Norfolk Island

Norfolk Island För att ta mig till ön, blev jag tvungen att flyga via Auckland på Nya Zealand. Det var lite jobbigt, då flyget från Sydney gick 7 på morgonen. När vi lämnat Auckland försvann Nya Zealand snart under oss, och vi befann oss strax ute över Stilla Havet. Det dröjde ett par

Anders Åstrand
Karaokekungen i Anders on Tour
Norfolk-Sysslor
tisdag 20 februari 2007 - Kingston, Norfolk Island

Hej Forlat men idag ar jag lat och struntar i prickarna over a a o... Det tog san tid forra gangen nar vi skrev med de bokstaverna for vi fick liksom sitta och foroska luska ut vart pa tangentbordet de var och sa glomde man bort de och sa kranglade det, men ni borde ju ha vant er vid att lasa en

News från South Pacific
måndag 12 februari 2007 - Kingston, Norfolk Island

Hej allihopa! Nu ska ni få lite uppdateringar i vad som har hänt under dessa dagar som vi nu hunnit spendera på Norfolk Island. Faktum är att det inte har hänt allt for mycket sen vi kom hit i onsdags kväll förra veckan, mycket pä grund av att det har varit dåligt väder. Det regnar just

Anders on Tour

Anders on Tour

15 januari 2007 - 29 maj 2007

Avsikten med resan är att få lite nya intryck och idéer.

På vift i vida världen

På vift i vida världen

3 oktober 2006 - 20 april 2007

Vi börjar resan i [b]Australiens[/b] storstad Sydney för att sedan luffa runt i detta jätteland. Efter Australien åker vi ut till Norfolk Island (som visserligen hör till Australien), en ö i Stilla Havet där bland annat Griegs morföräldrar bor. Därefter far vi vidare till [b]Nya Zeeland[/b] och alla spännande platser… Från Auckland går sedan flyget till Bangkok, [b]Thailand[/b], där vi ska fylla våra ryggsäckar med en massa prylar från häftiga marknader och bo på paradisstränder.

Resmål

Kingston