Norge

Lugn dag idag... galen i chocklad..
lördag 24 juni 2017 - Norge

Idag var jag nära på att resa till en stad och sova på vandrarhem men jag bestämde mig för att inte göra det och resa längre fram och bara slappa... Jag har tvättat  kläder och fixat lite och sedan har jag varit ute på promenad men då var solen borta men jag tog en promenad lite

Senast aktiv - från Norge
Äntligen fredag innan ledig helg..
fredag 23 juni 2017 - Bergen, Hordaland fylke, Norge

Det krävs en del felxibilitet när man arbetar med olika människor hela tiden eftersom man roterar mellan olika avdelningar och det verkar vara flera som roterar men vet inte om alla roterar.  Detta ser jag som  positivt och en bra erfarenhet.Jag är trött idag men jag kom över någon

Senast aktiv - från Norge
Jag börjar förstå denna norska dialekt
torsdag 22 juni 2017 - Norge

och jag säger vis ord som spise, ikke, trenger du hjelp? Med mera men jag undrar hur det låter...:))använder ordet to och null ....och annat som jag ikke kommer på nu.Jag har varit här i 11 dagar nu så det känns bra att komma in i denna dialekt..men de förstår mig hela tiden men jag

Bakning i Norge!
tisdag 20 juni 2017 - Norge

Idag har jag lyxat till det och köpt hamburgare och hamburgebröd och jag stekte en och åt med sallad, ketchup och ost. Jag har även köpt fyra frysta laxbitar och lite annat vardagligt såsom mjölk, yogurt, ost, persikor, bananer, bröd, chocklad och pringles samt lite mer.Jag tror att jag

Fått personnummer!
tisdag 20 juni 2017 - Norge

Nu har jag fått hem mitt norska D-nummer ( tillfälliga personnummer) för att skatta i Norge.Har ätit upp mitt kylskåp och ska gå och handla. Mjölken tog slut igår och jag har haft i lite glass i kaffet! :))Håller på och gör en inköpslista nu för att jag inte vill handla i onödan men

Senast aktiv - från Norge
Idag gav jag en suppositorie
måndag 19 juni 2017 - Norge

...till en norrman...och jag var jättenervös men det gick bra men tänkte hela tiden tänk om det inte händer något men det hände efter en stund verkade den gör sitt jobb.Men det var en jobbig dag och jag var tillbaks på min vanliga avdelning och jag känner mig bara som ett stort

Senast aktiv - från Norge
Då har man varit här en vecka...
söndag 18 juni 2017 - Norge

Kom i söndags förra veckan och började i måndags. Det blev flera dagars gå bredvid upplärning och sedan jobba på egen hand och sammlagt 6  dagar har jag jobbat denna vecka. Nästa vecka ska jag jobba 5 dagar vilket är bra då jag ska vara jobba totalt 9 veckor på det här äldreoboende

Senast aktiv - från Norge
Byte av avdelning pga av personalbrist och det hjälper faktiskt att läsa böcker....
lördag 17 juni 2017 - Norge

Förutom att byta till kvällspass fick jag även byta avdelning strax efter att jag påbörjat mitt pass eftersom det var någon sjuk och jag fick hoppa in på en annan avdelning där folk är lite sjukare. En av de som också bor här och som är läkarstudent jobbade också som någon slags

Senast aktiv - från Norge
Min lediga dag går mot sin slut..
fredag 16 juni 2017 - Norge

och jag har varit här sedan i söndags.... och jag vet att det kommer att blir jobbigt ibland men jag kan lika gärna vara här ett tag tycker jag...jag har en svacka just i det här ögönblicket fast jag har ätit massa chockladglass flera gånger idag nästan ett halvt paket...men så många

Senast aktiv - från Norge
Börjat läsa barn och ungdomsböcker på Norska...
fredag 16 juni 2017 - Norge

Men har läst annat också innan...En tjock bok som heter Barnens store spørebok som är hälften av boken och på andra sidan är barnens store vitsebok..Spøreboken verkar vara frågesport om olika ämnen med  svar på nästa sida, gått igenom tv-program och vissa kunde man ju t ex arkiv-x,

Arbeta i Norge

Arbeta i Norge

11 juni 2017 - 11 juni 2017

Sjuksköterskestudent som åkt till Norge för att arbeta på ett norskt sykehjem.

38. Med bil till toppen av Europa

38. Med bil till toppen av Europa

4 juni 2017 - 19 juni 2017

Jag älskar Norge, så nu skall Norge göras på riktigt, och med bil, stilla och rolig, runt på de klassiska ställena, Hardangervidda, Flom, Havsvägen, Gejranger, Trollstigen, Lofoten (val safari), Nordkap, Kirkenäs, knacka på dörren till Ryssland, å så ner genom Finland (björn safari??), och till Tiina som väntar i sitt hus i Lahtis. Det får ta den tid det tar, det blir övernattningar i hytter, vandrarhem å hotel. Går det fel så har jag både sovsäck å Triangakök i bilen.

8 maj 2017 - 21 maj 2017

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

25 januari 2017 - 11 mars 2017

Vi tar vårt pick och pack, med varsin kid på ryggen, och utforskar världen. Denna gång riktas våra näsor mot Cuba, Mexico och Dominikanska Republiken där vi hoppas att kunna fylla sju veckor med äventyr och lek.

Sri Lanka

Sri Lanka

16 december 2016 - 2 januari 2017

Rundresa Sri Lanka julen 2016

Ö hoppa i Thailand

Ö hoppa i Thailand

23 december 2016 - 14 januari 2017

Som vi längtat! Snart bär det av mot bad och värme. Vi har länge planerat att någon gång åka bort över jul och nyår för att slippa all julstress med jakt på de perfekta julklapparna och resan skall helst bli av medans ungdomarna fortfarande vill åka med oss päron. I år har vi struntar i jakten på julklappar och planerande inför jul. I år satsade vi på en riktig gemensam julklapp - En resa tillsammans till Thailand tillsammans med våra bästa vänner. Det är ganska märkligt ändå. För första gången på många år så hinner man faktiskt njuta av vacker julbelysning på gator och torg, julsånger som spelar lite lågt och stämningsfullt när man går inne på ICA och handlar. Julstressen finns inte där och trycker bort känslan av att kunna stanna upp och bara njuta. Om 20 dagar åker vi. Jag kommer att skriva dagbok under vår resa, så häng med oss på webben och följ vårt äventyr.

Norge del 2

Norge del 2

2 augusti 2016 - 7 augusti 2016

Lilla ferien i Lofoten

Lilla ferien i Lofoten

26 juni 2016 - 1 juli 2016

Kort tripp genom Lofoten med bil, vi får se vad det har att erbjuda!

29 juni 2016 - 1 september 2016

The Book of Souls Ski Tour 2016

The Book of Souls Ski Tour 2016

11 juni 2016 - 18 juni 2016

Sommarskidåkning i Stryn och Juvas (Galdhöpiggen). Avslutar med Iron Maiden i Göteborg.

summerinNorway
Vibeke Madsen