Ankomst Jotunheimen
lördag 5 augusti 2017 - Jotunheimen, Oppland fylke, Norge

Idag var siktet inställt på Jotunheimen, närmare bestämt Maurvangen camping. Vägen dit bjöd på mäktiga fjällvyer på slingarnde vägar. Vi kom dit tidig eftermiddag och gjorde oss hemmastadda. Åkte sedan och rekade lite inför morgondagens aktivitet. Alle cyklade upp för fjällvägen

Den brutalaste utmaning jag nånsin gjort - Besseggen
söndag 6 augusti 2017 - Unnamed Road, Oppland fylke, Norge

Vi vaknade till jämngrå himmel på Maurvangen camping på morgonen. Prognosen hade lovat regn så vi var inställda på det men hade ändå hoppats på lite klarare himmel. Hade lite funderingar på att avvakta till dagen efter då vädret skulle va bättre men så ville vi hålla oss till planen

Lærdastunneln, Flåmsbanan, Snøvegen och söderut
tisdag 8 augusti 2017 - Flåm, Sogn og Fjordane fylke, Norge

Efter fina dagar i Ålesund blev det dags att bege sig så smått söderut. Vackra vyer längs vägen, ja häruppe vänjer man sig snabbt vid att långa sträckor åka längs vattnet och ha bergen runtom, för att sen göra avstickare upp och ner samt genom åtskilliga tunnlar. Förutom vackra vyer

Romsdalseggen, Ålesund och Atlanterhavsveien
lördag 5 augusti 2017 - Ålesund, Møre og Romsdal fylke, Norge

Gå på tur i Norge är great! Inför denna resan hade jag spanat in två vandringar varav den ena var Besseggen och den andra Romsdalseggen, verkar vara riktiga höjdare båda två! Eftersom jag kände mig något osäker på vädergudarna drog jag förbi svängen om Gjende och hoppade därmed

Dalsnibba, Geiranger och Trollstigen me omnejd
onsdag 2 augusti 2017 - Geiranger, Møre og Romsdal fylke, Norge

Favorit i repris! Förra årets sommarvecka i Norge gav definitivt mersmak! Då checkade jag av en del av de södra juvelerna som vandring till Gaustatoppen, Preikestolen och fantastiska Trolltunga. Även Låte- och Vöringsfossen samt vackra Hardanger, Eidfjord och Telemark. Såå fantastisk vecka

tisdag 4 mars 2014 - Lofoten, Nordland fylke, Norge

This is my photo blog for this trip: http://lifeforce1adventures.blogspot.se/This is my video from this trip: https://vimeo.com/125693505

Ragnar Asker
Lifeforce1 i Norway (Lofoten)
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Bodø
onsdag 12 juli 2017 - Bodo, Nordland fylke, Norge

Klockan ringde 6:10 då jag och sarah gav oss iväg i tystnad för att beskåda det otroliga fenomet saltströmmen. 1,5h senare fylld med lite styrkeövningar på sidan nådde strömmen sin högsta hastighet. Jahapp, så var det med det tänkte vi. Kanske hade vi för stora förväntningar eller

Maja Gustavsson
majagustafsson i Lofoten 2017
Senast aktiv - från Ås, Västernorrlands län, Sverige
Och där var vi iväg!
tisdag 11 juli 2017 - Saltstraumen, Nordland fylke, Norge

Idag kom vi fram till Bodø efter en 10h lång bilfärd. Direkt när vi passerade gränsen till Norge öppnade sig ett landskap av höga berg omringade av grönblåa fjordar vi upptäckte i de norska branta svängarna.Väl framme vid saltstraumen slog vi upp tältet vid campingen bredvid

Maja Gustavsson
majagustafsson i Lofoten 2017
Senast aktiv - från Ås, Västernorrlands län, Sverige
1 200 nkr för det hotellet, svinpris
fredag 16 juni 2017 - Kirkenes, Finnmarken, Norge

Det kallas hög säsongspriser, jag kallar det för svinpris. Efter över 50 mils körning i ösregn och hittade ingen campingplats men 2 fullbokade hotell, ramlade jag in på detta, aldrig mer.Nå, skit med det, nu en tur runt i Kirkenes, banka på den Ryska dörren å så vänder vi nosen söder

lionkungen i 38. Med bil till toppen av Europa
Senast aktiv - från Lahtis, Finland
Ja, så har jag varit där igen
onsdag 14 juni 2017 - Nordkapp, Finnmarken, Norge

Framme, slut, prutt, finale.Det såg ju ut som det alltid har gjort, ok, filmen var fantastisk. Nä, jag tror att det är resan hit upp som är den största behållningen.Å så ett par små funderingar:På vägen hit upp har jag kört igenom en hel bunke vägarbeten, men inte sett en enda SPADE,

lionkungen i 38. Med bil till toppen av Europa
Roadtrip i Norge med Jotunheimen och Vestlandet

Roadtrip i Norge med Jotunheimen och Vestlandet

4 augusti 2017 - 11 augusti 2017

På äventyrlig tur med sambo, vovve och husvagn. 219 mil avverkade vi totalt.

Roadtrip Norge

Roadtrip Norge

31 juli 2017 - 8 augusti 2017

Favorit i repris! Förra årets sommarvecka i Norge gav definitivt mersmak så pået igen:)

Lofoten 2017

Lofoten 2017

10 juli 2017 - 24 juli 2017

Bilresan startar i Övik med destination Lofoten. På resan är det jag och min syster Sarah som kommer att upptäcka detta fina landskap genom att bla vandra och paddla.

38. Med bil till toppen av Europa

38. Med bil till toppen av Europa

4 juni 2017 - 19 juni 2017

Jag älskar Norge, så nu skall Norge göras på riktigt, och med bil, stilla och rolig, runt på de klassiska ställena, Hardangervidda, Flom, Havsvägen, Gejranger, Trollstigen, Lofoten (val safari), Nordkap, Kirkenäs, knacka på dörren till Ryssland, å så ner genom Finland (björn safari??), och till Tiina som väntar i sitt hus i Lahtis. Det får ta den tid det tar, det blir övernattningar i hytter, vandrarhem å hotel. Går det fel så har jag både sovsäck å Triangakök i bilen.

8 maj 2017 - 21 maj 2017

4 mars 2014 - 11 juni 2014

A roundtrip exploring Lofoten island, looking for the secret location of the movie "Nordfor Sola" and chasing wind for the kitesurfing experience at 68 degrees north. This is my photo blog for this trip: http://lifeforce1adventures.blogspot.se/ This is my video from this trip: https://vimeo.com/125693505

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

25 januari 2017 - 11 mars 2017

Vi tar vårt pick och pack, med varsin kid på ryggen, och utforskar världen. Denna gång riktas våra näsor mot Cuba, Mexico och Dominikanska Republiken där vi hoppas att kunna fylla sju veckor med äventyr och lek.

Sri Lanka

Sri Lanka

16 december 2016 - 2 januari 2017

Rundresa Sri Lanka julen 2016

Ö hoppa i Thailand

Ö hoppa i Thailand

23 december 2016 - 14 januari 2017

Som vi längtat! Snart bär det av mot bad och värme. Vi har länge planerat att någon gång åka bort över jul och nyår för att slippa all julstress med jakt på de perfekta julklapparna och resan skall helst bli av medans ungdomarna fortfarande vill åka med oss päron. I år har vi struntar i jakten på julklappar och planerande inför jul. I år satsade vi på en riktig gemensam julklapp - En resa tillsammans till Thailand tillsammans med våra bästa vänner. Det är ganska märkligt ändå. För första gången på många år så hinner man faktiskt njuta av vacker julbelysning på gator och torg, julsånger som spelar lite lågt och stämningsfullt när man går inne på ICA och handlar. Julstressen finns inte där och trycker bort känslan av att kunna stanna upp och bara njuta. Om 20 dagar åker vi. Jag kommer att skriva dagbok under vår resa, så häng med oss på webben och följ vårt äventyr.

Norge del 2

Norge del 2