Grimstad

FORVENTNINGENE ER HØYE
måndag 22 oktober 2018 - Grimstad, Aust-Agder fylke, Norge

Etiopias høyland ligger i nord og  strekker seg opp mot skyene. Alle «byene» vi skal besøke, ligger høyt: Lalibela 2400 moh, Gonder 2200 moh og Addis Abeba 2300 moh, og Simien-fjellene enda et hakk høyere. Ras Dashen på drøye 4500 moh er Etiopias høyeste punkt, og er også vårt høyeste

NEDTELLINGA ER BEGYNT - (Listas para las aventuras)
söndag 16 juni 2013 - Grimstad, Aust-Agder fylke, Norge

Mindre enn en uke til vi legger avgårde! Dagsetappene er klare (7 - 4 timers vandring pr. dag), pakksekker kjøpt inn for lenge siden, fjellskoene testet og motivasjonen på topp. Nå gjenstår noen intense dager på jobb, siste sjekklister og pakking før vi setter oss i bilen til Gardermoen.

CabraMontesa i DE FORBANNA FJELLA
BILDENE ER PÅ PLASS
måndag 6 augusti 2012 - Grimstad, Aust-Agder fylke, Norge

Da er denne turen også historie... Stikkord for oppsummering: naturopplevelser, god mat og drikke, variert vær, taxisjåfører og bilutleieselskaper som lurer deg, fullstappede trikker og sist men ikke minst, hyggelig selskap. Og nå er det lagt til bilder til alle dagbokinnleggene! Kanskje du

CabraMontesa i DET TAPTE ATLANTIS
AZORENE
tisdag 10 juli 2012 - Grimstad, Aust-Agder fylke, Norge

DET TAPTE ATLANTIS Ja så sier en legende om Azorene, disse 9 vulkanøyene som er Europas utpost mot vest. Det blir altså noen små øyer denne gangen også… Allerede ved juletider bestemte Eliana, Rosa, Isabel og jeg at vi skulle ha en tur sammen til sommeren. Vi kastet inn hver våre forslag

CabraMontesa i DET TAPTE ATLANTIS
BUSSENE PÅ MALTA
onsdag 21 september 2011 - Grimstad, Aust-Agder fylke, Norge

Maltas karakteristiske gule busser er en saga blott.Etter manges mening har de vært den største severdigheten i øyriket. 3.juli ble de gamle bussene, hvorav mange har vært i drift siden 30-40-tallet, byttet ut med moderne, kostnadseffektive og mer miljøvennlige busser. Planen er å bevare noen

NESTEN KLARE FOR AVREISE / CASI LISTAS PARA IRNOS
torsdag 30 juni 2011 - Grimstad, Aust-Agder fylke, Norge

I Gyldendals reiseguide kan vi lese: Høye Atlas som er relativt lite kjent fordi det er så utilgjengelig, utgjør det største massivet i Atlas-kjeden. Det er også den høyeste fjellkjeden i Nord-Afrika. I dette geografisk isolerte området fikk berbernes kultur og identitet blomstre. Opp

ESTOY PARA IRME
söndag 26 september 2010 - Grimstad, Aust-Agder fylke, Norge

El viernes voy a Oslo para seguir a Houston por la madrugada del sábado. El domingo en La Ceiba de Honduras y por fin a Utila el lunes por la mañana... Es un tramo muy largo, pero como ha dicho Goethe (o quién sea): "Lo importante no es el fin del camino, sino el camino"... Como la tormenta

NO VIL Æ FÆRRA TE MEXICO
söndag 26 september 2010 - Grimstad, Aust-Agder fylke, Norge

Avreise nærmer seg raskt,og det er ikke før på slutten av reisen at jeg kommer til Mexico. Heldigvis har den tropiske orkanen Matthew allerede passert Honduras, så jeg kan jo HÅPE på litt bedre vær når jeg kommer der.På Utila hadde Runar og de andre sørget for ekstra vann og proviant i

NOEN FLERE FOTO / ALGUNAS FOTOS
söndag 12 september 2010 - Grimstad, Aust-Agder fylke, Norge

Noen har savnet bevis på at man kan få kjøpt øl og annet alkohol på Færøyene... Derfor har jeg nå føyd til noen flere bilder. Fant også ut at vi ikke hadde lagt inn noe fra Geysir eller Gullfoss. Albumet er derfor utvidet, og det er også ryddet litt slik at bildene nå tilhører sine

BUSCANDO CALOR EN LA ENTRADA DEL OTOÑO
tisdag 7 september 2010 - Grimstad, Aust-Agder fylke, Norge

El verano aquí en Grimstad nos ha engañado este año, y ahora como estamos en la entrada de una estación fría y oscura me da ganas irme al otro lado del mundo. Así que voy a visitar a mi hijo, Runar, que está en la isla de Utila en Honduras. El vuelo va por Houston, Texas hasta San Pedro

HØYDETRENING PÅ AFRIKAS TAK

HØYDETRENING PÅ AFRIKAS TAK

7 november 2018 - 21 november 2018

Om kort tid er jeg på vei til Etiopia, med turarrangøren Hvitserk, der hoveddelen av turen består av trekking i Simienfjellene.

DE FORBANNA FJELLA

DE FORBANNA FJELLA

22 juni 2013 - 30 juni 2013

Nei da, det er ikke slik at jeg begynner å få nok av fjell. De forbannede fjellene er en fjellrekke i De dinariske alpene og ligger i grenseområdet mellom det nordlige Albania, Kosovo og Montenegro. Beskrivelser av dette området har lokket Marita og meg ut på nye eventyr for å oppleve natur og mennesker som lever i pakt med hverandre. Og hvorfor fjellene kalles "de forbannede", kanskje det kommer svar på det også etter hvert...

DET TAPTE ATLANTIS

DET TAPTE ATLANTIS

17 juli 2012 - 1 augusti 2012

DET TAPTE ATLANTIS Ja så sier en legende om Azorene, disse 9 vulkanøyene som er Europas utpost mot vest. Det blir altså noen små øyer denne gangen også… ATLANTIDA EL CONTINENTE PERDIDO Así, dice una leyenda sobre las islas Azores, las 9 islas volcanes que forman la frontera más al oeste de Europa. Evidentemente seguimos buscando las islas pequeñas...

RØDE STRENDER, TURKIS VANN OG LODDRETTE KLIPPER

RØDE STRENDER, TURKIS VANN OG LODDRETTE KLIPPER

24 september 2011 - 5 oktober 2011

Turen går denne gang til Middelhavet, nærmere bestemt til noen små øyer, usynlige på verdenskartet, som ligger mellom Sicilia og Libya - nemlig Malta. Jeg skal oppholde meg på den noe mindre øya som heter Gozo.Det sies at her kan man dykke dypt, klatre bratt, bruke beina eller humpe på sykkel langs brunsvidde stier.Vi får se! [b]PLAYAS ROJAS, MAR TURQUESA Y ACANTILADOS IMPONENTES[/b]La meta esta vez es Malta, las islas situadas entre Sicilia y Libia, donde estaré en la isla Gozo. Se dice que se puede bucear profundo, escalar acantilados, caminar o ir dando tumbos sobre una bici a lo largo de los caminos quemados. Vamos a ver...

NOMADELIV BLANT BERBERE I ATLASFJELLENE

NOMADELIV BLANT BERBERE I ATLASFJELLENE

2 juli 2011 - 16 juli 2011

Denne sommeren er det Jebel Toubkal,Atlasfjellenes og Nord-Afrikas høyeste topp, som er mitt reisemål.Jeg reiser i år sammen med en norsk venninne,og vi skal vandre i fjellene i 11 dager, og i tillegg ha noen dager i Marrakech før og etter vandringen. [b]VIDA NÓMADA CON LOS BERBEROS EN LAS MONTAÑAS DE ATLAS [/b]Este verano voy a subir el monte Jebel Toubkal, con una amiga.Estaremos en camino durante 11 días, y vamos a pasar algunos días en Marrakech antes de y después del trekking.

MAYARIKETS HEMMELIGHETER

MAYARIKETS HEMMELIGHETER

1 oktober 2010 - 17 oktober 2010

Fra korallrev utenfor Honduras, via mayaruiner i Guatemalas jungel til arkitektur og Frida Kahlos kunst i Mexico; det må bli en ganske variert tur. Desde los arrecifes de coral en la Bahia de Honduras, por las ruinas mayas en la selva de Guatemala hasta el arte de Frida Kahlo y la arquitectura de la Ciudad de Mexico; eso sí será un viaje muy variado.

FUGLEFJELL, VARME KILDER OG VULKANER

FUGLEFJELL, VARME KILDER OG VULKANER

4 juli 2010 - 18 juli 2010

Sammen med tre spanske venninner skal jeg besøke Færøyene og Island. Vi skal gå fjellturer,besøke fuglefjell, bade i varme kilder og kanskje få oppleve vulkanutbrudd. Ettersom to av oss fyller 60 år dette året, synes vi det ville passe ekstra godt med litt skikkelig fyrverkeri. Este verano voy a Las islas Feroes y a Islandia con tres amigas de Granada: Rosa, Eliana e Isabel.Vamos a hacer excurciones, ver una gran variedad de aves, bañarnos en aguas termales y quizas experimentar una erupción...

Med Laura till Lofoten

Med Laura till Lofoten

1 juni 2009 - 31 augusti 2009

Vi, Karin och Ulf, ska segla med Laura till Lofoten. Och resan beräknas ta 3månader fram och till baka.

Norge resan

Norge resan

1 januari 2009 - 25 juni 2009

Reser runt i norge, jobbar.

DET SISTE SHANGRI-LA ?

DET SISTE SHANGRI-LA ?

18 juni 2009 - 1 juli 2009

Sommerens fjellvandring skal nå planlegges, og foreløbig har jeg peilet meg inn på Bhutan. Jeg skal reise sammen med to venninner, og ingen av oss har vært der før. Hvis noen har gode tips, tar vi gladelig imot.

CabraMontesa
Ellen Torp