Buskerud fylke

Äntligen inne i mitt älskade Noge
tisdag 6 juni 2017 - Hønefoss, Buskerud fylke, Norge

Förmiddagen användes till Helristningar, fantastiskt, imponerande 1 000 år före han grabben vaknade upp i krubban. Man hade båtar, man hade spjut, man hade plogar, å massor med mera. Jag som alltid varit så fundersam på mina resor i Kina, Iran, Uzbekistan,  på vilket stadium vi stod i

Tack för oss och nu mot nya äventyret
onsdag 13 maj 2015 - Åros, Buskerud fylke, Norge

Så kom då den tråkiga dagen då vi måste lämna våra gamla vänner och deras barn och barnbarn. Färden går vidare mot KärnaKungälv där det kan bli mera trevligheter I kväll laddar vi för kommande dagar.

Maja Och Ove Henriksson
majaove i Pensionärer på vift
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
ut på tur...:)
tisdag 22 april 2014 - Drammen, Buskerud fylke, Norge

Testing testing! Da e vi klar for tur. Sitt på flytoget og æ tenkt å teste dagboka. Bli vel ikke like spenstige historier som Afrika og Australia, men kjekk måte å fortelle underveis koss vi har d. Satse på at dreamlinern ikke har nå problemer og at vi lande trygt i Florida ikveld, med litt

Hilde Skogstad
Hildesk i Florida
Senast aktiv - från Orlando, Florida, USA
Sista dagen
onsdag 24 juli 2013 - Geilo, Buskerud fylke, Norge

Vi packar ihop och lämnar Eidfjord.Vi åker i en natur som gör mig stum. Vägen mellan Øvre Eidfjord och Geilo går över fjäll och utsikten är fjäll, fjäll och åter fjäll. Vi åker förbi Hardangerjökulen som är en enorm snöplatå. Överallt finns vackra sjöar med dessa vitklädda

Imorgon bär det av öster ut
tisdag 6 augusti 2013 - Drammen, Buskerud fylke, Norge

Packningen är i princip klar och man börjar känna sig redo för att ge sig av. Ska bli riktigt kul då jag inte varit i Asien innan så man får se lite av vad den världsdelen har att erbjuda.

Jakob Svensson
lillrazor i Asien
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Halvdag i backen, sedan hemresa
söndag 25 mars 2012 - Nesbyen, Buskerud fylke, Norge

Några fina åk innan bussen till hotellet gick kl 14. Vi åt en god middag och bänkade oss sedan i bussen för hemfärd. Ankomst Göteborg kl 23:30. En mycket fin helg, ett stort tack till arrangörerna och övriga deltagare som bidrog till trivseln, och ett särskilt tack till Louise och Lars

Hemsedal Skicenter - andra dagen
lördag 24 mars 2012 - Hemsedal, Buskerud fylke, Norge

Dag två gick på samma sätt som dag ett, förutom att det var lite mulet. Lite bättre väder efter lunch. Fortsatt tungt att åka ner till Skicentret och den väntande bussen

Hemsedal Skicenter i solsken
fredag 23 mars 2012 - Hemsedal, Buskerud fylke, Norge

Frukost kl 07:30, avbruten av ett par "Viktig meddelande!". Alla äggen uppätna och smörrebrödpacken i ryggsäcken. Efter att Kenneth fixat 60 liftkort och delat ut dem, hyrde jag skidutrustning i anläggningen. Sedan var det bara att sätta fart. Jag fick förmånen att slå följe med

Resdag till fjällen
torsdag 22 mars 2012 - Nesbyen, Buskerud fylke, Norge

Bussen avgår klockan 16.00 från parkeringsplatsen Backaplan. Med gott humör far vi norrut. Arrangörerna Jan Erik, Kenneth och Per har som vanligt tänkt på allting, och fixat tunnbrödsrullar och förfriskningar. Stopp för middag i Nordby och sedan fortsatt resa moy Nesbyen. Kl 23.30 är vi

Söndagskänsla
onsdag 18 januari 2012 - Norefjell, Buskerud fylke, Norge

Första dagen på över sex veckor som jag inte har haft pjäxor på mig... något mina fötter verkligen uppskattar. Istället har jag tagit det väldigt lugnt, sovit någorlunda länge (min planerade sovmorgon förkortades av att den ena tyska sambon, J, fick för sig att börja dammsuga åtta

38. Med bil till toppen av Europa

38. Med bil till toppen av Europa

4 juni 2017 - 19 juni 2017

Jag älskar Norge, så nu skall Norge göras på riktigt, och med bil, stilla och rolig, runt på de klassiska ställena, Hardangervidda, Flom, Havsvägen, Gejranger, Trollstigen, Lofoten (val safari), Nordkap, Kirkenäs, knacka på dörren till Ryssland, å så ner genom Finland (björn safari??), och till Tiina som väntar i sitt hus i Lahtis. Det får ta den tid det tar, det blir övernattningar i hytter, vandrarhem å hotel. Går det fel så har jag både sovsäck å Triangakök i bilen.

Pensionärer på vift

Pensionärer på vift

8 maj 2015 - 31 december 2020

Eriksgata genom Sverige med en avstickare till Norge. När vi kommer hem igen vet vi inte än

Florida

Florida

22 april 2014 - 20 maj 2014

Siste gang i permisjon og dermed bestemte vi oss for å ta en lengre ferie litt utenom det vanlige. Vi starter med 4 dager i Fort Lauderdale før vi tar en ukes cruise. Deretter flytter vi oss over til vestkysten av Florida før vi inntar Olrando og fornøyelsesparkene. Avslutter med noen avslappende (?) dager i Fort Lauderdale

Arvika-Suleskarvegen-Stavanger-Hardangervidda

Arvika-Suleskarvegen-Stavanger-Hardangervidda

14 juli 2013 - 24 juli 2013

Asien

Asien

7 augusti 2013 - 22 augusti 2013

Här kan man följa min resa till Beijing och Tokyo.

Hemsedal mars 2012

Hemsedal mars 2012

22 mars 2012 - 25 mars 2012

Traditionsenlig resa till den fantastiska skidorten

Norefjell 11/12

Norefjell 11/12

28 november 2011 - 31 maj 2012

Min femte säsong tillbringas som skidlärare i Norefjell i Norge.

Att arbeta i Norge - Gol del 2

Att arbeta i Norge - Gol del 2

5 december 2011 - 21 december 2011

Då var jag här igen. Dags att arbeta och tjäna mer pengar!

Los Cristianos,Teneriffa

Los Cristianos,Teneriffa

19 november 2011 - 18 december 2011

Molly,me & Annette på Teneriffa en månad!

Att arbeta i Norge - Gol del 1

Att arbeta i Norge - Gol del 1

7 november 2011 - 28 november 2011

Åter dags att bege sig till Norge för att tjäna lite pengar. Denna gången ett nytt ställe, nämligen Gol =)

Per Erik
Peejohan